Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lies schreef:Nee, ik zou niet in een burka willen lopen, maar ook niet met 36 piercings in mijn gezicht. Maar als een ander dat wil, heb ik daar geen problemen mee.
lies schreef:Russel schreef:Waarom zou het niet verboden mogen worden? Die burka af is dat het einde van alles dan voor die vrouwen? Er is meer dan een burka en vrouwen die wel mee gaan met hun tijd kunnen nog steeds een diepgelovig iemand zijn.
Zo'n burka is voor sommige vrouwen, als voor anderen make-up is. Er zijn genoeg vrouwen die niet zonder make-up de deur uit gaan. Nee, het is niet het einde van de wereld. Maar is dat het mét burka wel dan?
Ik zie nogmaals het probleem niet.
Er zijn genoeg banen waarbij een burka niet 'in de weg' zit. Waarom zou dan deze maatregel worden goedgekeurd?Russel schreef:Bij ons ik kerk en staat gescheiden. Dat betekend dat ik niet geloving hoef te zijn om ergens te werken, maar als ik ergens werk en daar zit ene kern van bv jehova's pas ik mij ook aan om geen conflicten te veroorzaken, zij zullen mij ook niet stenigen als ik thuis mijn kerstdiner op tafel zet. Waarom moeten we het met die burka dan zo heftig opnemen?
Als ik bv. op een christelijke basisschool wil werken zal ik toch iig aan moeten tonen dat ik bij een christelijke kerk ben aangesloten. Maar ook deze vergelijking snap ik niet in deze context. Wát nemen we precies heftig op met die burka?
russel schreef:Thuis mogen ze dag en nacht met die burka lopen hoor en al is het 35 graden, maar op het werk vind ik dat het niet kan. Van mij wordt ook verwacht dat ik zedelijk gekleed ga, niet stink, mij beleefd opstel. Doe ik dat niet wordt ik ontslagen en kom ik nergens aan de bak. Waarom is een burka nu ineens dan zo anders? s'Lands eer s'lands wijsheid toch?? ( zeg ik m wel goed) Mogen wij dan onze eigen cultuur niet meer respecten? Lijkt wel alsof we alles moeten tolereren. Denk niet dat ik in mijn mini in een islamitische winkel kan komen werken, denk dat ik er nooit zal kunnen werken omdat ik nl niet islamiet ben. Dat accepteren we wel.
Schimmelig schreef:lies schreef:Nee, ik zou niet in een burka willen lopen, maar ook niet met 36 piercings in mijn gezicht. Maar als een ander dat wil, heb ik daar geen problemen mee.
Dus als er iemand tegenover je zit te transpireren in een boerka op de werkvloer heb jij daar geen last van?
lies schreef:russel schreef:Thuis mogen ze dag en nacht met die burka lopen hoor en al is het 35 graden, maar op het werk vind ik dat het niet kan. Van mij wordt ook verwacht dat ik zedelijk gekleed ga, niet stink, mij beleefd opstel. Doe ik dat niet wordt ik ontslagen en kom ik nergens aan de bak. Waarom is een burka nu ineens dan zo anders? s'Lands eer s'lands wijsheid toch?? ( zeg ik m wel goed) Mogen wij dan onze eigen cultuur niet meer respecten? Lijkt wel alsof we alles moeten tolereren. Denk niet dat ik in mijn mini in een islamitische winkel kan komen werken, denk dat ik er nooit zal kunnen werken omdat ik nl niet islamiet ben. Dat accepteren we wel.
's Lands wijs, 's lands eer
Dat staat los van het feit of je met burka geen uitkering ontvangt. Daar gaat het imo om. Ja, jij wordt ontslagen als je stinkt, je onzedelijk gedraagt en onbeleefd bent. Maar je krijgt wel een uitkering.
Citaat:Dus als er iemand tegenover je zit te transpireren in een boerka op de werkvloer heb jij daar geen last van?
Jawel, ongeveer net zoveel als die persoon van 120 kilo die ontzettend zit te zweten.
lies schreef:Over die Christelijke school; ik heb ook op een christelijke basisschool gezeten en ook mijn dochter zit op een christelijke basisschool. Wij zijn niet aangesloten bij een kerk.
Maar als ik een baan wil in een christelijke onderwijsinstelling zal ik toch bij een kerk aangesloten moeten zijn.
@Schimmelig; Uiteindelijk kom je niet meer aan de bak en krijg je een bijstands uitkering. Zo werkt dat.
Schimmelig schreef:lies schreef:Over die Christelijke school; ik heb ook op een christelijke basisschool gezeten en ook mijn dochter zit op een christelijke basisschool. Wij zijn niet aangesloten bij een kerk.
Maar als ik een baan wil in een christelijke onderwijsinstelling zal ik toch bij een kerk aangesloten moeten zijn.
@Schimmelig; Uiteindelijk kom je niet meer aan de bak en krijg je een bijstands uitkering. Zo werkt dat.
Dat zijn de meer extreme gevallen. Ik denk niet dat veel boerka's zich uberhaupt melden als werkzoekend, maar gelijk voor de uitkering gaan.
Schimmelig schreef:@ Lies: 'Denigrerend'.... Pardon, als Marokaanse mannen, Nederlandse vrouwen 'hoéren' noemen, omdat zij zonder boerka, of hoofddoek lopen... Vind ik mijn opmerking zeker niet denigrerend. Ik zal ze voortaan: mensen met boerka's aan noemen (al is dat wat meer typwerk)
Bealy schreef:Ik kan me een bepaalde gedachtengang wel voorstellen, feit is wel dat je gevolgen aan het aanpakken bent in plaats van constructieve oplossingen te bedenken. Dat is ook erg moeilijk, dat weet ik, bepaalde veranderingen zullen vanuit de mensen zelf moeten komen, dat kun je niet opleggen. Open discussie, rechten, onderwijs, literacy, enzovoort, dat zijn dingen waardoor mensen 'capable' worden, waardoor bepaalde veranderingen bewerkstelligd kunnen worden en vrijheden ontstaan. En dat kost tijd.
Schimmelig schreef:@ Lies: 'Denigrerend'.... Pardon, als Marokaanse mannen, Nederlandse vrouwen 'hoéren' noemen, omdat zij zonder boerka, of hoofddoek lopen... Vind ik mijn opmerking zeker niet denigrerend. Ik zal ze voortaan: mensen met boerka's aan noemen (al is dat wat meer typwerk)
lies schreef:God ja, omdat 'zij' allemaal (?) prutsmuts zeggen tegen nederlandse vrouwen, mag jij ook denigrerend zijn naar vrouwen in een burka?
Overigens zijn het over het algemeen geen marokkaanse vrouwen die met burka lopen. Vaak komen deze vrouwen uit extremere landen zoals Iran.
lies schreef:Schimmelig schreef:@ Lies: 'Denigrerend'.... Pardon, als Marokaanse mannen, Nederlandse vrouwen 'hoéren' noemen, omdat zij zonder boerka, of hoofddoek lopen... Vind ik mijn opmerking zeker niet denigrerend. Ik zal ze voortaan: mensen met boerka's aan noemen (al is dat wat meer typwerk)
God ja, omdat 'zij' allemaal (?) prutsmuts zeggen tegen nederlandse vrouwen, mag jij ook denigrerend zijn naar vrouwen in een burka?
Overigens zijn het over het algemeen geen marokkaanse vrouwen die met burka lopen. Vaak komen deze vrouwen uit extremere landen zoals Iran.