Rookvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Re: Rookvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:33

wat kunnen mensen zéuren zeg..
steek lekker een peuk op als je daar zin in hebt, en als je daar geen zin in hebt, nou dan ga je ff ergens anders staan..
je komt er heus samen wel uit..
je kan ook bv maken dat je in de ene helft wel en i nde andere helft niet mag roken..
in amerika mocht je niet in pretparken roken.. de meeste dan..
dat was echt erg...

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:42

haha ja je rent niet voor elke peuk t pretpark uit..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:47

Silvaantje schreef:
wat kunnen mensen zéuren zeg..
steek lekker een peuk op als je daar zin in hebt, en als je daar geen zin in hebt, nou dan ga je ff ergens anders staan..
je komt er heus samen wel uit..
je kan ook bv maken dat je in de ene helft wel en i nde andere helft niet mag roken..
in amerika mocht je niet in pretparken roken.. de meeste dan..
dat was echt erg...

Nou dit is een echt volwassen reactie waar we ook echt op zaten te wachten.

In pretparken lopen veel kinderen dus logisch dat daar niet gerookt mag worden.( slecht voorbeeld doet slecht volgen).

En als ik geen zin in rook heb wil ik best ergens anders staan, het probleem is dat wanneer ik terugkom de rook er nog hangt.

En de ene helft we en de andere niet, zoals eerder gezegd rook laat zich niet door een bloenstukje tegenhouden.

En we komen er idd wel uit, maar niet met zulke reacties.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:10

Niet overdrijven hé.....

Roken MOET gewoon kunnen, zeker in de buitenlucht.....
En als het niet mag, dan roken we niet....

En ja, ik vraag het ook altijd....zo simpel is het.....

Rook is echt niet zo schadelijk als dat sommige anti "eikels" beweren.
Wist je trouwens dat mensen die roken minder stress hebben?

Dood gaan we allemaal, door welke reden dan ook.....

Als je niet tegen rook kan, kan je ook niet tegen Auto's...die pompen veel meer troep de lucht in...
Een ruimte kan je ventileren, daar moeten ze een een regel van maken....goede ventilatie....dan heeft niemand last....
Behalve dan van Auto's en fabrieken....want die produceren veel meer rotzooi dan alle rokers bij elkaar....

Nu ik er even over nadenk, ik ben helemaal voor een rook-verbod in gebouwen, echter willen ze dan in 's Gravenhage dan even meteen de taksen op sigaretten laten vallen....
Want rokers dragen veeeeeeeeeeeel meer bij aan de schatkist dan niet-rokers....schande!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:40

In de buitenlucht vind ik roken geen probleem. Maar binnen, in restaurants/ cafés e.d. vind ik het gewoon vies. Als je daar weg komt stink je gewoon verschrikkelijk naar rook.

Maar een pretpark ofzo, daar heb ik geen moeite mee, dat is buiten.

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:23

@ Eliane, zo bedoelde ik het idd ook.. Een roker is een persoon die rookt! Zodra die niet meer rookt is het ook geen roker meer

Ik zag iemand dit vergelijken met rassendiscriminatie, dat vind ik dus echt een stomme vergelijking.. Je kiest er niet voor om blank of zwart te worden geboren.. En we heten niet allemaal Michael Jackson

Ik ben blij te lezen dat de mensen die roken in dit topic rekening houden met anderen.. Maar er zijn helaas heel veel mensen die dit totaal niet doen! Met name veel pubers/jongeren waarbij dat volgens mij niet eens in hun opkomt dat sommige er misschien last van zullen hebben

grosdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:09

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:24

vrij oud topic

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:26

Ah ja echt wel. ik werk zelf in de horeca en ik sta de hele dag in die stinkende rook echt zo ransig. Dat mensen roken vind ik niet er maar ze staan het gewoon bijna in m'n gezicht uit te blazen, geef mij maar lekker rookvrij

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:29

Nogal een oud topic inderdaad, maar halleluja praise the Lord Haha! Haha!
Geen vieze rook meer! Pling

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:34

oud topic,maar door de laatste berichten in de politiek toch weer een zeer actueel topic!
ik werk zelf in de horeca,als niet-roker(heb vroeger wel gerookt)maar wat dacht je van de verliezen die de horeca straks gaan lijden?
en gedonder op straat,als er snachts hele meute's buiten staan te roken voor de kroegen/discotheken?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:41

Mexx2 schreef:
oud topic,maar door de laatste berichten in de politiek toch weer een zeer actueel topic!
ik werk zelf in de horeca,als niet-roker(heb vroeger wel gerookt)maar wat dacht je van de verliezen die de horeca straks gaan lijden?
en gedonder op straat,als er snachts hele meute's buiten staan te roken voor de kroegen/discotheken?

Dat gaat denk ik in de praktijk wel meevallen... er zal vast een tijdelijke terug loop zijn, maar ik denk dat de mensen vanzelf weer terug komen, het is alleen even een kwestie van aanpassen. In Australie zijn trouwens mensen die een rookverbod in hun eigen huis hebben gekregen omdat de buren er last van hadden... wat 'zeurt' men hier denk ik dan... Nagelbijten / Gniffelen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:12

Dit topic is wel erg oud, hier dus een slotje.

Als daar behoefte aan is, kan er een nieuw topic over het rookvrij maken van de horeca geopend worden (volgens de regels van NM).