Sky_As schreef:Tinka schreef:Toen ik nog in loondienst werkte kon ik niet thuis werken, dat gaat niet als dierenarts. Toen ik voor mezelf was begonnen wel, praktijk aan huis, reuze handig.
Nu werk ik niet meer. Ik wilde van de zomer een weekje naar Nederland, maar heb dat maar gecancelt, dat wordt hartstikke duur zo. Morgen wordt het warmer weer, dan zetten we de kachel uit, we stoken op diesel. Ik overweeg een elektrische fiets aan te schaffen. Maar boodschappen moet nog wel met de auto. Ik drink water uit flessen. Het kraanwater hier in Frankrijk is vies, chloorsmaak. Ook als het al een tijdje staat.
We doen wel nog maar 1 keer per week boodschappen, dat is 13 km enkele reis.
Maar als jij thuis werkt zet toch geen zoden aan de Dijk? (Voor jou wel, maar voor het milieu of de schaarste niet)
Dan moeten de klanten naar jou toe komen? Dus jij rijdt dan minder km, maar een ander rijdt er des te meer...
Ik zeg maar niet wat ik van de hele situatie vindt. Maar je kunt me momenteel steeds meer onder het label wappie steken...
Beetje rare opmerking, een dierenarts werkt toch altijd op een praktijk, de mensen gaan altijd naar de dierenarts toe, voor gezelschapsdieren heb ik het dan over. Op de praktijk is toch alle apparatuur, en operatie kamer en dergelijke. Ik zie me al een hond castreren bij iemand thuis, lekker hygiënisch ook, en dan moet je ook nog de halve dag daar blijven om te wachten tot de hond wakker is en in de tussentijd kan je niets anders doen.
. Hopelijk hoeft het niet zover te komen.