17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 13:57

Eleeke schreef:
@daks, en nu vergelijken met een vergelijkbare groep namelijk dezelfde economische sociale klasse.

Want de grootste voorspeller van criminaliteit is armoede en dan maakt het opeens niet meer uit ( ik weet niet hoe het zit met seksueel geweld wel met algemene criminaliteit) .

Wat je vooral aantoont hiermee ( ervan uitgaande dat dit klopt) is dat mannen met een niet nederlandse achtergrond heel vele moeite hebben om een baan / goede baan te krijgen.

En de oorzaak daarvan is vaak disciminatie, ook de taal uiteraard.
Dus ik ben hele erg voor betere integratie door mensen bij de hand te nemen en laten werken zodra ze in het coa zitten.

Ik heb zo'n integratie van dichtbij meegemaakt ,en ik snap dat je het dan opgeeft.
Dat verhaal wil ik best eens delen maar staat wel heel erg ver af van het topic.

Maar dat is dan een vicieuze cirkel. Want omdat dergelijke mannen soms dergelijke misdaden plegen wil niemand ze aannemen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:01

Eleeke schreef:
@daks, en nu vergelijken met een vergelijkbare groep namelijk dezelfde economische sociale klasse.

Want de grootste voorspeller van criminaliteit is armoede en dan maakt het opeens niet meer uit ( ik weet niet hoe het zit met seksueel geweld wel met algemene criminaliteit) .

Dat geldt niet (perse) voor sexueel geweld. Daar zijn maatschappelijke factoren zoals traditionele genderrollen, gebrek aan gelijkheid tussen mannen en vrouwen en een gebrek aan respect voor individuele grenzen bepalender dan armoede.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:02

Cer schreef:
Was dat een vreemde Bennzzz? Dat is ook bizar zeg :oo

Ja, maar nu wek ik sowieso wel vaker agressie op bij mannen. Sterke onafhankelijke vrouw en dat straal ik uit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:13

Lieser schreef:
Eleeke schreef:

Dat geldt niet (perse) voor sexueel geweld. Daar zijn maatschappelijke factoren zoals traditionele genderrollen, gebrek aan gelijkheid tussen mannen en vrouwen en een gebrek aan respect voor individuele grenzen bepalender dan armoede.

Er zijn ook zeer rijke mannen in hoge sociale klassen die sexueel geweld tegen vrouwen plegen. Daar verbaas ik me wel vaak over omdat ik dan denk dat die de vrouwen die wel iets met hen willen toch gewoon voor het uitkiezen hebben. In het geval van Liza en lotgenoten van haar is er nog iets ergers aan de hand want zij is ook nog vermoord! |(

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:20

Daks schreef:
Uit het boek de migratie magneet geschreven door Jan van de Beek

Maar die zal niet bokts "goedkeuring" krijgen

[ Afbeelding ]

Waar zijn de bronnen van deze cijfers terug te vinden?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:24

Jeetje, wat een vooroordelen :')

Illegalen zul je doorgaans relatief weinig last hebben omdat ze weten wat er op het spel staat. Het boek "Komt een land bij de dokter" van Michelle Tongerloo heeft interessante verhalen van mensen die onderin de samenleving hangen, en daar zoals eerder benoemd door iemand door armoede en de inrichting van ons systeem amper uit weten te komen. Daarnaast verteld ze onderbouwd en mbv andere personen hoe bijv. het woningtekort o.a. ontstaan is en dat dat dus niet alleen maar "door die asielzoekers" komt. Maar vooral al jaren falend overheidsbeleid op andere gebieden.

Ook mbt arbeidsmigranten is dat echt niet alleen maar met een strafblad. Heb zelf meerdere jaren veel met arbeidsmigranten gewerkt en er zullen er vast een paar tussen hebben gezeten, maar ook genoeg vrouwen (en mannen) die hier zaten om hun gezin thuis te onderhouden. Vriendinnetje uit de vriendengroep is meervoudig prijswinnaar van verschillende fotoprijzen en heeft hier oa een hele documentaireserie in Oost-Europa over gemaakt mbt de "vergeten kinderen" die vaak bij oma achterbleven, en in feite opgroeiden zonder ouders, omdat vaak beide ouders elder in Europa aan het werk gingen om meer geld te verdienen voor thuis. Schrijnende situaties heeft zij gezien. Zijn echt niet allemaal mensen met een strafblad.

Verder is hier een heel rijtje cijfers te vinden waaruit (zoals iemand anders ook al aangaf) blijkt dat onder bijv. Syriërs juist een heel laag percentage voor overlast zorgt. Noord-Afrikaanse mannen zijn wel bovengemiddeld vertegenwoordigd. Asielzoekers zouden wel vaker dan gemiddeld betrokken zijn bij winkeldiefstallen, maar wanneer het aankomt op geweldsincidenten zijn (gecorrigeerd) Nederlanders toch echt vaker dader dan asielzoekers:
https://www.adviesraadmigratie.nl/actue ... op-een-rij
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 23-08-25 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:26

Freya6 schreef:
Het gaat denk ik over mannen met een stoornis, trauma of cultureel probleem.

In alle gevallen.
Normale mannen zijn liefdevol en respectvol. Al denk ik dat mannen onder elkaar elkaar nog wel wat bij te brengen hebben. En wij als vrouwen ook.

Het is al eeuwen een probleem en zit diep geworteld.
Ik was laatst positief verrast toen een man gewoon naar mijn grenzen luisterde, wat ik op zichzelf schokkend vind te merken dat ik dit blijkbaar niet als normaal zie.

Dat vind ik heel mooi gezegd en zo is het ook. Ruim de meeste mannen zijn gewoon hartstikke oké. We willen allemaal dat we gelijk zijn, dat geslacht geen verschil maakt. Maar door de opinie de laatste jaren lijkt het wel alsof er een steeds grotere kloof komt tussen mannen en vrouwen. Dat is toch niet wat we willen?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:27

Benzz schreef:
Cer schreef:

Ja, maar nu wek ik sowieso wel vaker agressie op bij mannen. Sterke onafhankelijke vrouw en dat straal ik uit.

Ik ben ook een sterke onafhankelijke vrouw en dat wekt echt nooit aggressie op bij mannen. Eerder vriendschap en gelijkheid. One of the guys.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:28

Benzz schreef:
Cer schreef:

Maar dat is toch bizar , dateen uitstraling agressie oproept. Er zijn echt best veel mannen niet helemaal goed bij hun hoofd.

Het maakt in het algemeen trouwens geen moer uit hoe je eruit ziet. Worden ze niet agressief dan doen ze wel iets anders.

Ik ben heel onafhankelijk en feministisch maar zie eruit als een leuk blondje ( ben 50 ) . Roep dus in eerste instantie bij mannen geen agressie op maar wordt altijd en overal lastiggevallen. Tot ik reageer, dan roep ik gelijk agressie op uiteraard. Dus ik lacht lief terug en loop door. Want ik voel me onveilig.

Oh ja , kleine "hilarische" mannen anecdote:

Mijn 17 jarige zoon is nogal aantrekkelijk. Met Pride liep ik met hem door de reguliers ( kan hij ook lekker zichzelf zijn) en dan komen er echt ook veel te oude mannen op hem af om te "flirten" . En hoewel hij assertief genoeg is vond hij het niet erg dat ik dat even overnam.
Dus dan zeg ik : wat de fiets denk je dat je aan het doen bent, je kan zijn vader zijn, hij is nog niet eens 18, engerd. ( ze zijn dronken dus dan ben ik gelijk iets duidelijker dan als iemand heel subtiel naar hem lacht )

En weet je wat die mannen dan doen....
Die kijken heel beschaamd en druipen braaf af. Heerlijk.
Ik voel me daar de koningin. Beste plek om uit te gaan, ook als vrouw. Ja ik krijg wel eens zeer interessante voorstellen, maar een vriendelijk nee dank je is genoeg en ze blijven gewoon normaal en aardig daarna.

Ik snap wel waarom alle meiden vrienden willen zijn met mijn zoon hoor.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:30

Bloodymary schreef:
Benzz schreef:

Ik ben ook een sterke onafhankelijke vrouw en dat wekt echt nooit aggressie op bij mannen. Eerder vriendschap en gelijkheid. One of the guys.

Dat is eng, Dus als je op hun lijkt ben je hun gelijke...... Die mannen zien alleen sterke onafhankelijke vrouwen als hun gelijke. Je bedoelt het vast niet zo , maar je zegt het wel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:31

Dit is voor mij altijd een heel raak stuk:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:33

Bloodymary schreef:
Maar door de opinie de laatste jaren lijkt het wel alsof er een steeds grotere kloof komt tussen mannen en vrouwen. Dat is toch niet wat we willen?

Er is toch altijd al een kloof geweest? Wanneer zijn vrouwen gelijk geweest? (zonder dat er eerst voor gestreden werd?)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:34

Eleeke schreef:
Bloodymary schreef:

Dat is eng, Dus als je op hun lijkt ben je hun gelijke...... Die mannen zien alleen sterke onafhankelijke vrouwen als hun gelijke. Je bedoelt het vast niet zo , maar je zegt het wel.

Nou ik lijk helemaal niet op een man verre van. Maar kan wel denken als een man. Jij trekt het helemaal uit zijn verband alleen al door toepassing van het woord "alleen". Lekker doen als je daar blij van wordt.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:35

Cer schreef:
Bloodymary schreef:
Maar door de opinie de laatste jaren lijkt het wel alsof er een steeds grotere kloof komt tussen mannen en vrouwen. Dat is toch niet wat we willen?

Er is toch altijd al een kloof geweest? Wanneer zijn vrouwen gelijk geweest? (zonder dat er eerst voor gestreden werd?)

Vrouwen zijn gelijk aan mannen.

rien10

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:37

Maar niet heus.
Het zou wel zo moeten zijn. Maar ook witte Nederlandsers discrimineren vrouwen stelselmatig. Denk aan de christelijke partijen. De kerk.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:39

rien10 schreef:
Maar niet heus.
Het zou wel zo moeten zijn. Maar ook witte Nederlandsers discrimineren vrouwen stelselmatig. Denk aan de christelijke partijen. De kerk.

Dat klopt, dat is ook zo. Gelukkig speelt dat hier in Brabant helemaal niet. Sowieso niet in de katholieke kerk en de meeste worden hier momenteel verbouwd tot appartementen bij gebrek aan belangstellenden.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:40

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:42

Bloodymary schreef:
Cer schreef:

Nee, dat zijn we niet en zullen dat logischerwijs ook nooit worden. Onze lichamen steken anders in elkaar. We zijn gelijkwaardig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:43

Bloodymary schreef:

Daarom hadden ze bv gelijk al stemrecht natuurlijk :j

Ze zijn het wel, maar zo is het niet altijd ingericht.. en op andere vlakken zijn we niet gelijk aan mannen… fysiek bijvoorbeeld

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:44

_San87_ schreef:
Bloodymary schreef:

Nee, dat zijn we niet en zullen dat logischerwijs ook nooit worden. Onze lichamen steken anders in elkaar. We zijn gelijkwaardig.

Dat klopt inderdaad. Gelijkwaardig.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:50

Blacky94 schreef:
Verder is hier een heel rijtje cijfers te vinden waaruit (zoals iemand anders ook al aangaf) blijkt dat onder bijv. Syriërs juist een heel laag percentage voor overlast zorgt.

Komt ook omdat Syriers heel erg tegen Nederlanders opkijken en heel graag de vrijheden die wij hebben ook hebben.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:54

Bloodymary schreef:

Ik zeg het verkeerd, ik wek geen agressie bij de normale man op, die vinden het meestal juist erg leuk.
Maar bij de erg rechts georienteerde man die verderop in de straat vaak bier zit te drinken wel.

Ik woon in het dorp waar vorige week op klaarlichte dag een vrouw is verkracht. Hier is het dus echt een hot item. En bij de rechtse types kun je niet zeggen, het is een man en het is altijd een man. Die gaan daar van over de zeik.

Bij de visboer had ik het er net over en die zei letterlijk zelf: Wij mannen zijn het probleem en we moeten veel harder op treden tegen iedere vorm van vrouwenhaat. Ipv dat de vrouwen er altijd hard voor moeten vechten moeten wij mannen dat veel meer doen. Maar goed, hij heeft 4 dochters.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:57

Eleeke schreef:
Ik ben heel onafhankelijk en feministisch maar zie eruit als een leuk blondje ( ben 50 ) . Roep dus in eerste instantie bij mannen geen agressie op maar wordt altijd en overal lastiggevallen. Tot ik reageer, dan roep ik gelijk agressie op uiteraard. Dus ik lacht lief terug en loop door. Want ik voel me onveilig.

Dat klopt, op uiterlijk komen ze gelijk op je af, als je je mening geeft gaan ze over de emmer. Maar ik ben gestopt met lief lachen, want ik ben er helemaal klaar mee. De afgelopen maanden loopt het de spuigaten uit qua femicide.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:59

Bloodymary schreef:

Nee, vrouwen zijn niet gelijk aan mannen. Ze zijn heel anders, op vele vlakken. Maar ze zouden wel dezelfde rechten moeten hebben.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:01

Zo zeg, dit is ineens een mannenafzeik topic geworden.