Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Veronica2 schreef:Zo simpel ligt het allemaal niet, je zou eerst eens moeten kijken waarom een paard 'hard' is aangepakt. De kans is echter aanwezig dat je dat nooit hoort en dan blijft er -voor mij- dus een gat in de beeldvorming. Op een keer openbaart zich het wel en dan hoop je maar dat je een cap op hebt en handschoenen aan.
Met een paard dat te lief is behandeld is het makkelijker, die zijn meestal erg op zoek geweest naar hun plek in de verhoudingen en die kun je vrij snel duidelijk maken.
mce schreef:Veronica2 schreef:Zo simpel ligt het allemaal niet, je zou eerst eens moeten kijken waarom een paard 'hard' is aangepakt. De kans is echter aanwezig dat je dat nooit hoort en dan blijft er -voor mij- dus een gat in de beeldvorming. Op een keer openbaart zich het wel en dan hoop je maar dat je een cap op hebt en handschoenen aan.
Met een paard dat te lief is behandeld is het makkelijker, die zijn meestal erg op zoek geweest naar hun plek in de verhoudingen en die kun je vrij snel duidelijk maken.
voor mij is het wel zo simpel, en wat je mee krijgt van de vorige eigenaar is meestal ook niet conform de waardheid.
rien10 schreef:Tjeerd Veldstra deed vroeger soortgelijk.
Bond een van zn Friezen vast. Dan ging er een minuut de zweep overheen. “Zo, nu heeft hij respect voor de zweep”. En dan mochten de leerlingen (van Deurne) een over de pis, zeiknat van het zweet paard afspuiten en droogstappen.
Alleen was er toen geen social media.
Ik vind het goed dat dit zo aan de kaak gesteld wordt.
CharleyT schreef:rien10 schreef:Tjeerd Veldstra deed vroeger soortgelijk.
Bond een van zn Friezen vast. Dan ging er een minuut de zweep overheen. “Zo, nu heeft hij respect voor de zweep”. En dan mochten de leerlingen (van Deurne) een over de pis, zeiknat van het zweet paard afspuiten en droogstappen.
Alleen was er toen geen social media.
Ik vind het goed dat dit zo aan de kaak gesteld wordt.
Aangezien ik ooggetuige ben geweest van dit soort uitspattingen door Veldstra geloof ik je onmiddelijk. En vlak Cor Loeffen niet uit, wat een driftkikker, met lesgeven en met zelf rijden. Meest trieste was de keer dat hij met een schimmel met slof en zweep langs het leslokaal reed en het bos in ging, half uur later kwam hij weer langs met een schimmel vol met bloedvlekken en bloed uit de mond, slof stevig aangetrokken. En dan zit je daar als instructeur in opleiding. De hele groep zag het gebeuren. Niemand durfde naar Veldstra te stappen want daar hadden we ook al e.e.a. van gezien. Jammer dat er toen geen mobieltjes met camera waren.