Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friezenfan2 schreef:Ik hoop dat ik dit hier mag vragen. Maar waarom kunnen we niet in harmonie leven. Waarom zijn er altijd mensen die de leiding pakken en dan alleen nog maar aan zichzelf denken. Nu snap ik dat een utopia waarschijnlijk onmogelijk is maar moet alles altijd uitdraaien in een dystopia?
Loretta schreef:Vrouw die samen met haar dochter afhankelijk is van een grote heoveelheid medicijnen en dus medicaid heeft spijt van haar stem op Trump. Het is de verslaggever met wat moeite gelukt haar te laten vertellen waarom ze Trump gekozen heeft. Simpel gezegd, ze wilde zo graag anderen de mogelijkheid tot abortus ontnemen.
En zo zijn er helaas nog miljoenen anderen
https://m.youtube.com/watch?v=nGbA1BnMv ... JldHJheWVk
friezenfan2 schreef:Ik hoop dat ik dit hier mag vragen. Maar waarom kunnen we niet in harmonie leven. Waarom zijn er altijd mensen die de leiding pakken en dan alleen nog maar aan zichzelf denken. Nu snap ik dat een utopia waarschijnlijk onmogelijk is maar moet alles altijd uitdraaien in een dystopia?
mysa schreef:Juist mensen met grote ego's zijn ambitieus en zitten dus vaak in leidende posities.
Loretta schreef:Vrouw die samen met haar dochter afhankelijk is van een grote heoveelheid medicijnen en dus medicaid heeft spijt van haar stem op Trump. Het is de verslaggever met wat moeite gelukt haar te laten vertellen waarom ze Trump gekozen heeft. Simpel gezegd, ze wilde zo graag anderen de mogelijkheid tot abortus ontnemen.
Lieser schreef:Loretta schreef:Vrouw die samen met haar dochter afhankelijk is van een grote heoveelheid medicijnen en dus medicaid heeft spijt van haar stem op Trump. Het is de verslaggever met wat moeite gelukt haar te laten vertellen waarom ze Trump gekozen heeft. Simpel gezegd, ze wilde zo graag anderen de mogelijkheid tot abortus ontnemen.
Wat een egoïstisch standpunt. Je zou bijna hopen dat ze nooit meer gratis zorg krijgt ...
Citaat:Als je nog 3 maanden volhoudt dat het allemaal wel meevalt en we hebben dadelijk ook een flink bloedbad, want er komen natuurlijk op een gegeven moment wel demonstraties, daar gaat hij (Trump) op laten schieten, want dat is alleen maar mooi, dan kan niemand het op een gegeven moment meer zeggen.
Mertz, de Duitse leider, dat is echt wel heel bijzonder, want die had het heel vroeg door en die heeft echt, en dat is één van de belangrijkste ontwikkelingen in Europa in de afgelopen 30 jaar, dat Mertz gewoon meteen heeft gezegd:"We kunnen niet meer op de Duitsers (ik denk Amerikanen?) aan".
Dat was de CDU, dat waren de Duitse christendemocraten, daar mocht je alleen lid van worden als je een Amerikaanse vlag op je reet had getattoeerd.
*Veel door elkaar gepraat.*
Ik was laatst bij een groot consultancybedrijf en die hebben dan zo'n eigen denktank en het hoofd daarvan mocht ik even spreken.
En die zegt:"Het is ongelooflijk, het is ongelooflijk, wij lopen daar al 10 jaar in Brussel de deur plat over dat we steeds meer concurrentiekracht verliezen. Nou, het draghi-rapport hoe ze dat weer terzijde proberen te schuiven, we werden nooit serieus genomen."
En hij zegt:"Sinds die ambush van Vance en Trump op Zelensky, het is gewoon een soort invasion of the body snatchers. Het is opeens alsof mensen gewoon... en iedereen wil horen wat we te zeggen hebben. We hebben al heel veel onderzoek erover gedaan."
Er is specifieke heel veel interesse in Europa.
Je zag ook gelijk India en China volgens mij een soort toenaderingen doen naar Europa, 'kom dan maar met ons praten'.
Waar je ook weer niet naïef over moet zijn, want dat doen ze echt niet omdat ze van ons houden.
Maar er is aan de Europese kant een ongekende wenteling die je nog weinig terug ziet in de media, omdat de media altijd achter lopen, maar die is echt gaande.
Maar er staan in Europa ook een paar landen op hè, dat is altijd leuk om te zien.
Dat is Duitsland, goed voorbeeld. Frankrijk zegt nu van:"Kijk, zie je wel, we hadden altijd een beetje gelijk, dat we toch wel onze eigen atoomwapens hielden."
En dat ze de Amerikanen op afstand hielden. Eigen defensie industrie, eigen straaljagers.
Niet vergeten, de NATO heeft ook Zweden en Finland erbij gekregen, met hun serieuze defensie industrie.
En bovendien, veel meer voorbereid dan welk ander land ook bijna.
Dan heb je Polen nog, die heel serieus bezig is met zijn defensie, die het meeste uitgeven aan defensie.
En Denemarken, een land dat zich heel bijzonder ontwikkelt, want dat was altijd een rechts nationalistisch land, maar die begint zich de laatste tijd eigenlijk steeds meer Europees te ontwikkelen.
Zeker nu naar Groenland begerig gekeken wordt.
Die keren zich ook weer toe naar de grote groep.
Denemarken en Nederland deden altijd mee met al die missies, in Afghanistan.
Denemarken heeft ook heel veel mensen verloren in Afghanistan en aan Irak.
En het was altijd vanuit het idee: "We willen niet afhankelijk worden van de as Frankrijk Duitsland.
En daar moet dus de as Washinton Londen bij en dan kunnen wij daar tussen spelen."
Citaat:Dan is er een hele generatie in dit geval tot nu toe Oekrainers die boordevol boosheid en frustratie en wrok achterblijven.
En die zorgen daarmee weer voor een volgende beschadigde generatie. Waardoor het helemaal niet mogelijk is om de oorlogen ineens te laten stoppen.
Citaat:Het is een van de beroemdste gebeurtenissen uit de oudheid: de veldtocht van Hannibal naar Rome tijdens de Tweede Punische oorlog (218 – 201 v. Chr.). Met een leger van 30.000 man en 37 olifanten trok de veldheer de Alpen over, richting Rome.
karuna schreef:Kent er iemand een vrouw die ooit een oorlog of strijd is begonnen?