Vuurwerk de eeuwige discussie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vuurwerk verbieden voor partikulieren

Ja
583 (85%)
Nee
88 (12%)
Anders
12 (1%)

Totaal aantal stemmen: 683

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 02:10

Suzanne F. schreef:
Nee Cobras hebben de kracht van een handgranaat. Ver van wegblijven dus.

Ze worden niet voor niets gebruikt bij plofkraken en ander gedoe in het criminele circuit.
Het zijn gewoon explosieven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 02:16

Pikeur schreef:
Weet ik niet, ik denk dat je als ouder niet tegen groepsdruk op kan. De ene keer hadden ze het waarschijnlijk wel kunnen voorkomen en een andere keer niet. Zal vast niet zo zwart wit zijn.

Niets zo lastig als opvoeden. En ik hoop dat de ouders alle steun en liefde krijgen ipv verwijten. Daar krijgen ze hun kind niet mee terug.

En op zulke momenten ben ik blij dat mijn oudste nog gewoon schoolkind is... en het al stoer genoeg vind om sterretjes aan te steken onder toezicht en met bril op.

De 2e is veel impulsieve, ik hou met hem wel mijn hart vast als hij op de leeftijd komt van meer zelfstandigheid.

Zoolgangster

Re: Vuurwerk de eeuwige discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 04:14

Nu ik dit typ, is het eindelijk opgehouden, op wat knallen ver weg na. Dus...tot 3:05 zijn ze hier in de buurt blijven knallen. Veel erger dan vorig jaar. Nu net begint er een lolbroek weer...harde knallen. Het viel me vorig jaar al op, dat het afsteken steeds langer doorgaat.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 05:10

Ik moet het even van me afschrijven, zit nog steeds vol adrenaline. Het is hier ook eindelijk rustig, nadat het gigantisch uit de hand is gelopen en de politie en ME een uur lang op meerdere punten hebben gestaan. Ze zijn nu weg, ben nog steeds bang dat het weer oplaait omdat ze het laatste woord willen hebben, maar hoop van harte dat iedereen braaf naar bed is. (Terwijl ik dit type hoor ik helaas alweer lompe knallen en racende auto’s).

Om 22:00 begon hetzelfde gedoe als 2 nachten geleden: horizontaal afschieten van vuurwerk, rennend, vanuit auto’s, bommen, complete chaos.

We hebben het hier thuis zoveel mogelijk genegeerd, gordijnen dicht, top 2000 aan en later een serie, luid, voor Odiepoes die bang is en niet weet wat hij met zichzelf aan moet met de knallen.
Af en toe naar buiten gespiekt om het een beetje in de gaten te houden, daar viel rond kwart voor 1 een vuurtje op bij het midden van de straat. Ik filmde het en was getuige van een gigantische boom, hoger dan de appertementencomplexen met een hele dikke en vieze zwarte rook die er vanaf kwam.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen rond half 2 viel het een vriendin van me op dat er weer meer in brand stond, vanaf de eerste verdieping gaan kijken, en jawel, 2 busjes en een kleine vrachtwagen hadden vlam gevat. Kwam enorm veel rook vanaf en het waaide flink, de wind naar ons huis gericht. Ik heb gelijk 112 gebeld. Het duurde ontzettend lang voordat de brandweer er was, uiteindelijk kwam de brandweer, maar reed hij het vuur voorbij. Weer ging er een lange tijd voorbij en dachten we dat ze het op lieten branden. Dat bleek niet zo, de brandweer was aan het wachten op politie backup en kon daardoor niet stoppen. Er waren meerdere politiebusjes en ME busjes die een front vormde en ook hard nodig waren, omstanders bleven vuurwerk afschieten en rondhangen. De 2 busjes was al niets meer van over, enkel geraamtes. De kleine vrachtwagen was wel nog vol aan het branden, we zagen af en toe niets door de gore, zwarte rook en helaas ruikt het nu ook binnen zo ondanks dat we alles dicht hielden. Uiteindelijk ging de brandweer na het blussen weg, maar gingen de omstanders de ME en politie uitdagen, echt heel leip. Omstanders zijn meermaals uit elkaar gedreven, auto’s achterna gezeten. Er werd meerdere malen uitgedaagd, door met vuurwerk te gooien of vol voor een politiebusje te gaan staan en schreeuwen. Op een gegeven moment werd er een brandende kliko, gevuld met iets heel brandbaars, bij het afgefikte busje in de buurt gezet. Echt belachelijk. Daarop is de politie en nog wat ME een hele tijd gebleven, met een fel licht op de kliko gericht, zodat daar niemand meer in de buurt kwam. De brandweer is toen ook opnieuw gekomen om het vuur te blussen. Ik ben echt geshockeerd door het gedrag van de mensen uit mijn wijk, of iig een bepaalde groep daar van, de schijt die ze hebben, hoe levensgevaarlijk ze bezig waren… :n

Vuur dat ons opviel
Afbeelding

Pikzwarte, dikke en gore rook
Afbeelding
Afbeelding

Boom ernaast vatte ook vlam door de wind
Afbeelding

Felle lichten van de ME busjes
Afbeelding

Volledig afgefikt…
Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 06:51

Bizar hoe mensen zich kunnen misdragen en wat moet dat eng geweest zijn zeg. De hulpdiensten hebben het erg druk gehad in die omgeving.

Ik was bij een vriend van me in die regio zoals ieder jaar eigelijk. Ik werd gebeld door de politie dat m'n auto in brand stond. Het is uiteindelijk maar materiaal, maar het maakt me zo boos en verdrietig. Ik werk er hard voor en omdat het een oudere auto was heb ik een paar jaar terug de allrisk eraf gegooid. De verzekering gaat dus niks vergoeden. Nu ben ik verplicht om dikke kosten te gaan maken omdat een paar debielen even een lolletje willen hebben. Ik ben er letterlijk ziek van. Sinds het gebeurd is heb ik een bal in m'n keel en maag en ik word steeds misselijk wakker dus slapen lukt niet.

En mijn auto was niet de enige. De fotograaf zei dat het nr 13 was die avond. En toen m'n ouders me kwamen ophalen hebben we zelf nog 112 gebeld omdat een hoek verder auto 14 in de fik stond.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 07:09

Echt niet te geloven.......wat een tuig

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 08:23

Jeetje die laatste twee berichten… verschrikkelijk.
Hopelijk is het nu weer klaar voor een jaar. Maar het begint voor jullie niet leuk zo.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 08:46

Niet meer normaal...
Ik zou bijna zeggen schiet maar met scherp om de veiligheid van politie en brandweer veilig te houden.

Zou het echt oorlog zijn zou ook niet 1 kant machteloos toe staan kijken.

En zulke bommen.. Politie staat gewoon vol in een oorlog met de handen op de rug gebonden.

Hier was het juist rustiger dan ooit.
Honden hebben niet eens geblaft. En paarden enkel met de oortjes alert gedraaid. Terwijl ze anders rondjes lopen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 09:18

Jeejjj dat is wel heel extreem en eng

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 09:30

Wat ik lees op een nieuwsoverzicht van vannacht:
- meerdere doden door vuurwerk
- verschillende branden varierend van klein tot zeer groot
- agenten bekogeld met stenen en zwaar vuurwerk
- ME ingezet op meerdere plekken om mensen onder controle te krijgen
- in oogziekenhuizen Rotterdam en Den Haag veel slachtoffers, jongste is 9 jaar oud. Een aantal ogen dat geopereerd moet worden en/of niet meer te redden is
- schietpartijen
- politie die na een achtervolging mensen neerschiet
- autobranden, zowel particulier als politiewagens

Maar verder: helemaal leuk, dat traditionele oudjaar/nieuwjaar vieren :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 09:35

Wat verschrikkelijk zeg. Sterkte Capopjekop, dat is erg verdrietig. Suliko, je zal wel bang zijn geweest. Wat erg. Ik voel me zo machteloos en ik snap zo niet waarom we dit doen met zijn allen. Stop er toch gewoon mee. Mensen kunnen er niet mee omgaan, dat zien we elk jaar. Weer doden, kinderen blind, mensen gehandicapt, miljoenen aan schade, geweld tegen hulpverlening. Laten we er gewoon mee stoppen.

Hier misselijk van het niet slapen, maar dat haal ik vannacht wel in. Alles lijkt nog heel. Nu gelukkig nog 364 dagen voor de ellende weer begint.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 09:46

Ik las ergens dat een jongen 9 vingers kwijt is geraakt.
Leuk joh, vuurwerk.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 09:53

Echt verschrikkelijk deze berichten.

Suliko wat heftig zeg, en waarschijnlijk niet eens allemaal mensen uit jou wijk die dit doen. Maar een boel onruststokers uit de omgeving die op dit soort dingen afronden en nog met schijt hebben aan alles.

En auto’s van anderen vernielen, zo debiel en zinloos. Dat je je eigen handen, ogen en leven vernield is nog tot daar aan toe, maar dit is zo asociaal. Sterkte capopjekop.
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 01-01-25 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 09:53

Maak het maar meteen een Europees verbod.

Citaat:
In Duitsland vonden tijdens de nieuwjaarsnacht meerdere ongelukken met vuurwerk plaats, waaronder zeker drie met dodelijke afloop. Persbureau DPA meldt drie doden, volgens de Duitse krant Bild gaat het om vier dodelijke slachtoffers.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 10:12

Wat een horrorverhalen hier :oo . Wat vreselijk allemaal, al die branden, angst, al die politie en ME, en je auto kwijtraken, daar zou ik ook helemaal van slag door zijn ;(.

In ons dorp ging het eigenlijk heel goed. Er werd de hele dag door wel afgestoken hier en daar, en na 18u natuurlijk een hoop meer. Maar er werd echt goed rekening gehouden met de honden. Maar ook met mensen zelf. Iedere keer als we langs kwamen werd er gestopt met afsteken tot we ruim voorbij waren (niet alleen bij ons, uiteraard, bij iedereen die met honden liep of gewoon langsliep). Er werd gestopt wanneer auto's of fietsers langskwamen.

Mijn partner had 1 akkefietje met een groep jongeren die, per ongeluk omdat ze ons te laat zagen, een paar rotjes net achter onze hond afstaken. Hij heeft met ze gesproken en ze hebben excuses gemaakt. (Ze kwamen uit een donker steegje zonder overzicht en gooiden vanuit daar vuurwerk.)

Om 01:00 u was het rustig en is er niks meer afgestoken. Ik heb niks te klagen als het op zo'n manier gaat. Jammer dat het voor veel mensen toch erg moeilijk is zich niet als idioten te gedragen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 10:20

Wat een miserabele toestanden hierboven bij Suliko en Capopjekop :(
Laat de politie maar gewoon met scherp schieten op zulk tuig. Opgeruimd staat netjes.

Hier ging het ook best tekeer om verboden te zijn in onze en omliggende gemeenten :x
Ik woon onder de aanvliegroute van Zaventem en er landde iets na middernacht een DHL vrachvliegtuig, 50m verder gingen de vuurpijlen gewoon de lucht in. Dat is nieuw, andere jaren bleven ze van de route weg.
Mijn dieren bleven wel behoorlijk rustig, dat was dan wel weer een opluchting.

Verder in Brussel en Antwerpen zelfde scenario ongeveer als in NL denk ik. Molotovcocktails naar de hulpdiensten gooien, auto's in de fik, 11 huizen afgebrand, brandweer die politiebescherming moet hebben om te kunnen blussen, vuurpijlen naar hulpdiensten en voorbijgangers gooien,...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 10:26

capopjekop schreef:
Bizar hoe mensen zich kunnen misdragen en wat moet dat eng geweest zijn zeg. De hulpdiensten hebben het erg druk gehad in die omgeving.

Ik was bij een vriend van me in die regio zoals ieder jaar eigelijk. Ik werd gebeld door de politie dat m'n auto in brand stond. Het is uiteindelijk maar materiaal, maar het maakt me zo boos en verdrietig. Ik werk er hard voor en omdat het een oudere auto was heb ik een paar jaar terug de allrisk eraf gegooid. De verzekering gaat dus niks vergoeden. Nu ben ik verplicht om dikke kosten te gaan maken omdat een paar debielen even een lolletje willen hebben. Ik ben er letterlijk ziek van. Sinds het gebeurd is heb ik een bal in m'n keel en maag en ik word steeds misselijk wakker dus slapen lukt niet.

En mijn auto was niet de enige. De fotograaf zei dat het nr 13 was die avond. En toen m'n ouders me kwamen ophalen hebben we zelf nog 112 gebeld omdat een hoek verder auto 14 in de fik stond.

Dit is toch vreselijk? Als het mij zou gebeuren zou ik nooit meer mijn huis uit kunnen komen. Geen geld voor een vergelijkbare auto die ik nodig heb door ziekte en mijn bestemmingen kan ik niet bereiken met rolstoel.

Nu moet jij veel geld gaan uitgeven door de achterlijke acties van debielen. Wat een rotzooi :(:) Hier zou toch gewoon hulp voor moeten zijn???

Waarom zit er niet een enorme accijns op vuurwerk? Er is voor een recordbedrag verkocht, gooi volgend jaar de volledige kosten van dit jaar er bovenop als belasting oid zodat schades ervan betaald kunnen worden.

Liefste gewoon verbod en enorm streng handhaven. Hier hebben we jarenlang ME standaard in het dorp gehad, omdat het altijd zo uit de hand liep. Ben je een dorp met toen 3300 mensen en kom je elk jaar in het nieuws met de grote steden. Toen hebben ze een jaar bepaalde jongeren opgepakt op oudjaarsdag en die de hele nacht in de cel gezet. Sindsdien is het iets beter, maar het is hier nog steeds oorlogsgebied.

Ik zag een reactie van iemand gisteren avond over hond uitlaten. Ik moet hier jaren al overdag met de auto weg om ze uit te laten en helaas vanaf een uur of 3 a 4 is uitlaten en zelfs in de tuin laten niet mogelijk tot nieuwjaarsdag 7 of 8 uur 's ochtends. Huidge hond is niet heel bang en vooral boos, hoewel het vannacht echt heftig wad en hij wel spanning kreeg. Enndat is een hond die schotvast was/is. Hij kan wel in de tuin, maar na 11 uur 's avonds is er geen rustig moment meer. Vorige hond kon niet eens in de tuin en hield het echt bijna 25 uur op. Die kreeg ik ook niet mee de auto in, want naar mens en hond gooien was zo leuk. Net als in de poort of zelfs in tuinen gooien, tegen gevel aangooien als je daar hond door het raam zag enzovoorts...

Nu hopen dat ze alles afgestoken hebben maar meestal gaat het nog wel een week door.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 11:58

Wat een horrornacht hebben jullie gehad, Suliko en Capopjekop. Vreselijk. Om boos en heel verdrietig van te worden.
Weer knijp ik mijn handen dicht hoe het er hier aan toe gaat met oudjaar. Overdag vooral carbid gaknal. Af en toe een nitraatbom of cobra. Aan de reactie van de paarden was dan te zien dat het in ieder geval geen carbid was. Op carbid knallen reageren ze eigenlijk niet. Ze hebben ook eigenlijk de hele dag buiten kunnen staan. ‘s Avonds helaas voor de paarden en katten wel spannend. Oudste paard liep wel,watheen en weer in zijn stal, maar kon het nog redelijk aan tot middernacht. Toen stond hij wel zwetend op stal. Deken afgedaan en uitzitten. Rond 1.00 uur leek alles weer rustig, dus paar wortels in de voerbak en stal weer vlak getrokken. Net op het moment dat mijn vriend een pluk stro in zijn stal wilde verspreiden staken ze een paar huizen verderop nog een flinke nabrander af die buiten geflits en geknal ook nog een gillend geluid maakte bij het afschieten van de gekleurde vuurballen. Op zich mooi vuurwerk, maar ons oudje was qua stress weer op maximaal.
Onze ene kat heeft het grootste deel van de avond onder de eettafel opgerold liggen slapen. Compleet k.o. terwijl ze de drukste van de twee is. De andere zat met grote ogen om zich heen te kijken en als ze zich verplaatste sloop ze bijna met haar buik door het huis.
Als met al redelijk rustig de jaarwisseling doorgekomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:06

Wat een leed ieder jaar weer :\ Sterkte Capopjekop!
Helaas zal dit wel weer tot nergens toe leiden. Ja, een discussie van een week over het wel/niet afschaffen van particulier vuurwerk, maar vervolgens sterft het een stille dood en zitten we volgend jaar weer in precies dezelfde (of zelfs ergere) situatie...

Hier in het dorp viel het gelukkig mee. Wel veel knallen maar geen rare dingen verder.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:08

Cayenne schreef:
Wat een leed ieder jaar weer : Sterkte Capopjekop!
Helaas zal dit wel weer tot nergens toe leiden. Ja, een discussie van een week over het wel/niet afschaffen van particulier vuurwerk, maar vervolgens sterft het een stille dood en zitten we volgend jaar weer in precies dezelfde (of zelfs ergere) situatie...

Hier in het dorp viel het gelukkig mee. Wel veel knallen maar geen rare dingen verder.

Ja, dat denk ik ook. helaas!

Is ook zo onnodig dat een in basis leuke traditie met een paar vuurpijlen het nieuwe jaar in luiden, maanden/weken overlast en zulk extreem wangedrag oplevert.

Maar gelukkig 2025!!! Nog 364 dagen tot oud en nieuw

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 13:40

Suliko schreef:
Ik moet het even van me afschrijven, zit nog steeds vol adrenaline. Het is hier ook eindelijk rustig, nadat het gigantisch uit de hand is gelopen en de politie en ME een uur lang op meerdere punten hebben gestaan. Ze zijn nu weg, ben nog steeds bang dat het weer oplaait omdat ze het laatste woord willen hebben, maar hoop van harte dat iedereen braaf naar bed is. (Terwijl ik dit type hoor ik helaas alweer lompe knallen en racende auto’s).

Om 22:00 begon hetzelfde gedoe als 2 nachten geleden: horizontaal afschieten van vuurwerk, rennend, vanuit auto’s, bommen, complete chaos.

We hebben het hier thuis zoveel mogelijk genegeerd, gordijnen dicht, top 2000 aan en later een serie, luid, voor Odiepoes die bang is en niet weet wat hij met zichzelf aan moet met de knallen.
Af en toe naar buiten gespiekt om het een beetje in de gaten te houden, daar viel rond kwart voor 1 een vuurtje op bij het midden van de straat. Ik filmde het en was getuige van een gigantische boom, hoger dan de appertementencomplexen met een hele dikke en vieze zwarte rook die er vanaf kwam.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Toen rond half 2 viel het een vriendin van me op dat er weer meer in brand stond, vanaf de eerste verdieping gaan kijken, en jawel, 2 busjes en een kleine vrachtwagen hadden vlam gevat. Kwam enorm veel rook vanaf en het waaide flink, de wind naar ons huis gericht. Ik heb gelijk 112 gebeld. Het duurde ontzettend lang voordat de brandweer er was, uiteindelijk kwam de brandweer, maar reed hij het vuur voorbij. Weer ging er een lange tijd voorbij en dachten we dat ze het op lieten branden. Dat bleek niet zo, de brandweer was aan het wachten op politie backup en kon daardoor niet stoppen. Er waren meerdere politiebusjes en ME busjes die een front vormde en ook hard nodig waren, omstanders bleven vuurwerk afschieten en rondhangen. De 2 busjes was al niets meer van over, enkel geraamtes. De kleine vrachtwagen was wel nog vol aan het branden, we zagen af en toe niets door de gore, zwarte rook en helaas ruikt het nu ook binnen zo ondanks dat we alles dicht hielden. Uiteindelijk ging de brandweer na het blussen weg, maar gingen de omstanders de ME en politie uitdagen, echt heel leip. Omstanders zijn meermaals uit elkaar gedreven, auto’s achterna gezeten. Er werd meerdere malen uitgedaagd, door met vuurwerk te gooien of vol voor een politiebusje te gaan staan en schreeuwen. Op een gegeven moment werd er een brandende kliko, gevuld met iets heel brandbaars, bij het afgefikte busje in de buurt gezet. Echt belachelijk. Daarop is de politie en nog wat ME een hele tijd gebleven, met een fel licht op de kliko gericht, zodat daar niemand meer in de buurt kwam. De brandweer is toen ook opnieuw gekomen om het vuur te blussen. Ik ben echt geshockeerd door het gedrag van de mensen uit mijn wijk, of iig een bepaalde groep daar van, de schijt die ze hebben, hoe levensgevaarlijk ze bezig waren… :n

Vuur dat ons opviel
[ Afbeelding ]

Pikzwarte, dikke en gore rook
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Boom ernaast vatte ook vlam door de wind
[ Afbeelding ]

Felle lichten van de ME busjes
[ Afbeelding ]

Volledig afgefikt…
[ Afbeelding ]

Dat heeft toch niets meer te maken met
"Gezellig vuurwerk afsteken" dit is criminaliteit in uitvoering.

Levensgevaarlijk, jammer dat de daders meestal niet opgepakt worden.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:17

capopjekop, jeetje wat ontzettend rot! Ik kan me goed voorstellen hoeveel zoiets met je doet, het is bizar hoeveel schijt en respectloosheid mensen kunnen hebben om dit bewust anderen aan te doen. We zeiden het gister ook al, ik zou echt huilen als dit een van mijn busjes was geweest.

Hier zijn ze al sinds 12:00 bezig om de wrakken weg te krijgen, dat is nog niet zo simpel. De foto van de brandende bussen heeft zelfs de headline van NOS gehaald. Ik ben even buiten gaan kijken, 2 busjes (waaronder een camper), 1 kleine vrachtwagen, 1 persoonsauto worden weggehaald. Het viel me op dat de andere geparkeerde auto's in de straat ook veel oppervlakkige schade hadden. :n

RTV Utrecht heeft er ook een artikel aan gewijd. Daarin zie je een filmpje van de absurde toestanden. Toen ik vannacht vanaf het balkon keek, deed ik een paar keer mijn deur open en ik schrok ervan hoe agressief de hele sfeer voelde, echt niet goed. Ik wilde eerst zelf de wijk niet noemen, maar denk dat de link met alle nieuwsartikelen wel snel gelegd zal worden. https://www.rtvutrecht.nl/amp/nieuws/3834731/beelden-van-vuurwerkgevechten-en-races-door-kanaleneiland-bewoners-voelden-zich-onveilig
Dat de gemeente het 'negatieve uitschieters' noemen tijdens een jaarwisseling die verder op veel plekken rustig en feestelijk zou zijn verlopen, vind ik ontzettend bagatelliserend. Alsof die negatieve uitschieters erbij horen en het verder goed ging, dus het is oké? Terwijl er duidelijk een toename is van geweld, criminaliteit en autobranden. Door andere buurtbewoners zijn er ook veel meldingen gedaan van de afgelopen nachten, iedereen zag dit al aankomen. Ik vraag me af hoe het verlopen was als er de afgelopen nachten al met mindere mate politie en ME was ingezet ter controle en preventie, in plaats van wanneer het misgaat pas een heel leger erop af sturen.

MizzMontana, ik vrees dat het toch echt voornamelijk buurtbewoners waren die dit deden. Ik hou het al 3 nachten in de gaten en kan zo globaal aanwijzen waar alle betrokken auto's en mensen heen gingen qua huizen, parkeerplaatsen en garages om vuurwerk bij te vullen. Het is bizar, maar er liepen gewoon gezinnen op straat die meededen of het filmde, met vrouwen en kinderen erbij, die allemaal aan het lachen waren. Zelfs toen het uit de hand liep.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Suliko op 01-01-25 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:19

OMG !!! Dit is echt erg !!! ik kan me zoiets niet voorstellen... waarom mensen dit leuk of grappig vinden !! Kan me voorstellen dat je de schrik er nog goed in hebt zitten. En Capopjekop natuurlijk ook na zo een nacht.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:22

Allemachtig Suliko.
Ik zag op Dumpert filmpjes van wat bijna op een oorlog leek, was dat bij jou?
Wat een paupers zeg, sneu.

En heftig om in te zitten denk ik.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:24

Wat moet je hier nu nog op zeggen...
Hier zijn toch geen woorden voor?
Ja heb wel woorden maar die zijn niet netjes...
Wat een hersenloos tuig. Dat nooit echt nooit meer op straat hoort te komen.

Capopjekop ook voor jou veel sterkte.
Toch te idioot dat jij nu aan je spaargeld moet omdat onze regering dit niet 10 jaar geleden al heeft gestopt.