Suzanne F. schreef:Nee Cobras hebben de kracht van een handgranaat. Ver van wegblijven dus.
Ze worden niet voor niets gebruikt bij plofkraken en ander gedoe in het criminele circuit.
Het zijn gewoon explosieven.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pikeur schreef:Weet ik niet, ik denk dat je als ouder niet tegen groepsdruk op kan. De ene keer hadden ze het waarschijnlijk wel kunnen voorkomen en een andere keer niet. Zal vast niet zo zwart wit zijn.
capopjekop schreef:Bizar hoe mensen zich kunnen misdragen en wat moet dat eng geweest zijn zeg. De hulpdiensten hebben het erg druk gehad in die omgeving.
Ik was bij een vriend van me in die regio zoals ieder jaar eigelijk. Ik werd gebeld door de politie dat m'n auto in brand stond. Het is uiteindelijk maar materiaal, maar het maakt me zo boos en verdrietig. Ik werk er hard voor en omdat het een oudere auto was heb ik een paar jaar terug de allrisk eraf gegooid. De verzekering gaat dus niks vergoeden. Nu ben ik verplicht om dikke kosten te gaan maken omdat een paar debielen even een lolletje willen hebben. Ik ben er letterlijk ziek van. Sinds het gebeurd is heb ik een bal in m'n keel en maag en ik word steeds misselijk wakker dus slapen lukt niet.
En mijn auto was niet de enige. De fotograaf zei dat het nr 13 was die avond. En toen m'n ouders me kwamen ophalen hebben we zelf nog 112 gebeld omdat een hoek verder auto 14 in de fik stond.
Cayenne schreef:Wat een leed ieder jaar weerSterkte Capopjekop!
Helaas zal dit wel weer tot nergens toe leiden. Ja, een discussie van een week over het wel/niet afschaffen van particulier vuurwerk, maar vervolgens sterft het een stille dood en zitten we volgend jaar weer in precies dezelfde (of zelfs ergere) situatie...
Hier in het dorp viel het gelukkig mee. Wel veel knallen maar geen rare dingen verder.
Suliko schreef:Ik moet het even van me afschrijven, zit nog steeds vol adrenaline. Het is hier ook eindelijk rustig, nadat het gigantisch uit de hand is gelopen en de politie en ME een uur lang op meerdere punten hebben gestaan. Ze zijn nu weg, ben nog steeds bang dat het weer oplaait omdat ze het laatste woord willen hebben, maar hoop van harte dat iedereen braaf naar bed is. (Terwijl ik dit type hoor ik helaas alweer lompe knallen en racende auto’s).
Om 22:00 begon hetzelfde gedoe als 2 nachten geleden: horizontaal afschieten van vuurwerk, rennend, vanuit auto’s, bommen, complete chaos.
We hebben het hier thuis zoveel mogelijk genegeerd, gordijnen dicht, top 2000 aan en later een serie, luid, voor Odiepoes die bang is en niet weet wat hij met zichzelf aan moet met de knallen.
Af en toe naar buiten gespiekt om het een beetje in de gaten te houden, daar viel rond kwart voor 1 een vuurtje op bij het midden van de straat. Ik filmde het en was getuige van een gigantische boom, hoger dan de appertementencomplexen met een hele dikke en vieze zwarte rook die er vanaf kwam.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Toen rond half 2 viel het een vriendin van me op dat er weer meer in brand stond, vanaf de eerste verdieping gaan kijken, en jawel, 2 busjes en een kleine vrachtwagen hadden vlam gevat. Kwam enorm veel rook vanaf en het waaide flink, de wind naar ons huis gericht. Ik heb gelijk 112 gebeld. Het duurde ontzettend lang voordat de brandweer er was, uiteindelijk kwam de brandweer, maar reed hij het vuur voorbij. Weer ging er een lange tijd voorbij en dachten we dat ze het op lieten branden. Dat bleek niet zo, de brandweer was aan het wachten op politie backup en kon daardoor niet stoppen. Er waren meerdere politiebusjes en ME busjes die een front vormde en ook hard nodig waren, omstanders bleven vuurwerk afschieten en rondhangen. De 2 busjes was al niets meer van over, enkel geraamtes. De kleine vrachtwagen was wel nog vol aan het branden, we zagen af en toe niets door de gore, zwarte rook en helaas ruikt het nu ook binnen zo ondanks dat we alles dicht hielden. Uiteindelijk ging de brandweer na het blussen weg, maar gingen de omstanders de ME en politie uitdagen, echt heel leip. Omstanders zijn meermaals uit elkaar gedreven, auto’s achterna gezeten. Er werd meerdere malen uitgedaagd, door met vuurwerk te gooien of vol voor een politiebusje te gaan staan en schreeuwen. Op een gegeven moment werd er een brandende kliko, gevuld met iets heel brandbaars, bij het afgefikte busje in de buurt gezet. Echt belachelijk. Daarop is de politie en nog wat ME een hele tijd gebleven, met een fel licht op de kliko gericht, zodat daar niemand meer in de buurt kwam. De brandweer is toen ook opnieuw gekomen om het vuur te blussen. Ik ben echt geshockeerd door het gedrag van de mensen uit mijn wijk, of iig een bepaalde groep daar van, de schijt die ze hebben, hoe levensgevaarlijk ze bezig waren…![]()
Vuur dat ons opviel
[ Afbeelding ]
Pikzwarte, dikke en gore rook
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Boom ernaast vatte ook vlam door de wind
[ Afbeelding ]
Felle lichten van de ME busjes
[ Afbeelding ]
Volledig afgefikt…
[ Afbeelding ]