Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 09:09

Aanslag op Trump ? Met vraagtekens omgeven en zoals Trump meestal alles uitmelkt ( anderen ook ) om stemmen te winnen , is het heel frappant dat hij het er totaal niet meer over heeft. Er zijn mensen die verstand van wapens hebben die het gereconstrueerd hebben, er zou op z’n minst een hapje uit z’n oor moeten zijn indien een kogel uit zo’n geweer hem geraakt had.
Normale reactie van Trump zou zijn om bloederige foto’s van z’n oor en behandeling te delen. Op een foto twee weken na het gebeuren zie je niets aan z’n oor.
Niets noppes nada dus ik snap wel dat veel, vooral Amerikanen denken dat het staged is. Wel ten koste van een dode en twee zwaargewonden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 09:40

Cer schreef:
Babootje schreef:
Ooit van Jeffrey Epstein gehoord? Prins Albert van Engeland i.r.t Epstein, Trump, Clinton en nog wat andere grote jongens waarover een boekje opengaat...

Ja maar dat het in een boek staat, maakt het nog niet waargebeurd he..
Voor een aantal van deze mensen is geen bewijs dat zij er daadwerkelijk iets mee van doen hadden, volgens mij moet dat allemaal nog bewezen/uitgezocht worden?
Maar, dat er zoiets was, ja.. dat is wel duidelijk bewezen volgens mij

Ik ga ervan uit dat wat Maxwell in haar boek gaat opschrijven zij ook wel voldoende bewijs heeft.
Het gaat om machtige namen dus dat kan niet anders lijkt me.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 10:18

Stille meelezer, dat met Trump en die schutter is ook iets wat ik mij ook al een tijdje af vraag. Van de week ook weer beelden op tv, van Trump achter een scherm (daarvan snap ik de logica) maar ook beelden van hoe hij achter dat scherm vandaan loopt en naar de toeschouwers gaat. Dan zijn gedachtes die in mij op komen: is die man zo dom dan hij zichzelf en zijn beveiliging (doe kort hiervoor als het goed is nog zo faalde) als onoverwinnelijk ziet, of is hij zo zelfverzekerd omdat hij weet dat hij nooit gevaar heeft gelopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 15:39

Cer schreef:
Nou ja ik zeg niks over mensen die hun buren gingen verklikken als er meer dan 4 mensen op visite waren toen dat zogenaamd niet mocht B-)

Dit was idd heel recent nog het geval.
En feestjes verklikken. Enz.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:08

Dat zijn gewoon klagers, die zijn er altijd.
Mijn buren klaagden ook vorige week over een feestje op zaterdagavond om 22.45 uur.

Heeft niets met complotten te maken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:21

Nee dat noemen we gewoon zeikerds.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:30

Waren er zo veel mensen die anderen gingen verklikken? ik ken helemaal niemand die zoiets heeft gedaan, maar dat ik niemand ken hoeft natuurlijk niet zo veel te zeggen.
Online erover zeiken ja, maar verklikken nee

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 17:07

De mensen die tijdens COVID lockdown de regels overtraden kwamen er meestal wel achter dat het niet zo slim was. Kennis vond het ook nodig om feest te houden, geen haar op ons hoofd dat we er heen gingen. Van de groep drie in het ziekenhuis waarvan 1 overleden. Rest is er aardig goed doorgekomen. Eentje nú afgekeurd door long COVID . En dit waren trouwens geen jongeren maar allemaal 55 plussers , dombo’s

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 17:17

Telpeva schreef:
Waren er zo veel mensen die anderen gingen verklikken? ik ken helemaal niemand die zoiets heeft gedaan, maar dat ik niemand ken hoeft natuurlijk niet zo veel te zeggen.

Nou dat. Het wordt vaak als argument aangedragen hoe snitcherig de samenleving er wel niet van werd, maar ik ken oprecht helemaal niemand die anderen verlinkte. Mensen (incl. ikzelf) trokken echt wel hun wenkbrauwen op als iemand een feest hield, maar niemand die daarvoor de politie heeft gebeld naar mijn weten.

Ik denk dat beide perspectieven erg gevoed worden door de bubbel waar je in zit en de 'confirmation bias'.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 17:50

dat denk ik ook VuurVleugels.
Net als dat er gezegd werd dat men zich liet vaccineren omdat diegenen angstig waren en angst was aangepraat

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:28

Het heeft ook niks met een complot te maken maar meer met hoe er gereageerd kan worden als een overheid iets besluit “omdat het voor de meerderheid beter is”…
Hoe ver dat kan gaan .. sja .. ? Wie zal t zeggen.. het is maar net wat het meest geloofd wordt denk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:48

Kinke schreef:
Net als dat er gezegd werd dat men zich liet vaccineren omdat diegenen angstig waren en angst was aangepraat

Klopt, of welke informatie er over de vaccins werd gegeven.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 19:18

VuurVleugels schreef:
Telpeva schreef:

Nou dat. Het wordt vaak als argument aangedragen hoe snitcherig de samenleving er wel niet van werd, maar ik ken oprecht helemaal niemand die anderen verlinkte. Mensen (incl. ikzelf) trokken echt wel hun wenkbrauwen op als iemand een feest hield, maar niemand die daarvoor de politie heeft gebeld naar mijn weten.

Ik denk dat beide perspectieven erg gevoed worden door de bubbel waar je in zit en de 'confirmation bias'.

Ik woonde in een studentenhuis en hadden geregeld politie aan de deur omdat we met onze huisgenoten in de tuin zaten dichter dan 1,5 meter, en buren van ons die wel de regels overtraden kregen ook regelmatig politie aan de deur. Zal niet veel voorkomen, maar het gebeurde dus wel echt.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 19:35

Dropveter101 schreef:
VuurVleugels schreef:

Ik woonde in een studentenhuis en hadden geregeld politie aan de deur omdat we met onze huisgenoten in de tuin zaten dichter dan 1,5 meter, en buren van ons die wel de regels overtraden kregen ook regelmatig politie aan de deur. Zal niet veel voorkomen, maar het gebeurde dus wel echt.

Ja, ik denk zelf ook wel dat het wel echt voorgekomen is hoor. Maar wat ik bedoel met beide kanten die gekleurd kunnen zijn is: als je het nooit zelf hebt meegemaakt dan is het heel makkelijk om te zeggen dat je het je niet voor kan stellen en het dus wel nooit zal zijn gebeurt. En op dezelfde manier kan je het één of twee keer gehoord hebben terwijl je al wantrouwend bent over het hele covid gebeuren, en dan die één of twee keer heel makkelijk vertalen naar "het gebeurde vaak en in het hele land".

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 19:47

In studentensteden werd er ook veel meer op gecontroleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 20:25

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 21:07

Ja!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 23:44

Kinke schreef:

Het is maar hoe je het bekijkt. In een buurdorp hebben ze tijdens corona verschillende feesten gehouden, daar heeft verder niemand geklikt maar in dat dorp zijn wel heel veel mensen besmet geraakt (terwijl de rest van de omgeving juist minder besmettingen kreeg) en veel meer mensen dan gemiddeld gestorven. Een verzorgingstehuis in de zelfde gemeente vrijwel volledig besmet en de helft overleden omdat ze dachten dat Sinterklaas wel zou kunnen, bleek later Sinterklaas zelf positief te zijn...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 07:30

Citaat:
Als de vrouw daar niet mee ophoudt, moet ze per keer dat ze de complottheorie verspreidt een bedrag van 5000 euro betalen, met een maximum van 400.000 euro.

Hoe werkt dat eigenlijk, als zo iemand geen geld heeft? Of niet betaald? Gaan ze dan eerder de cel in?

Ik ben overigens heel benieuwd wat die Kat gaat doen als die weer vrijkomt.. Dat deze mensen niet naar een psychiatrische instelling hoeven is ook wel bijzonder eigenlijk..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 08:15

Je kunt pas iemand op laten nemen als hij een gevaar voor zichzelf of anderen vormt. En die grens ligt heel hoog. Kijk maar hoe vaak het fout gaat met verwarde personen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 08:59

Cer schreef:
Citaat:
Als de vrouw daar niet mee ophoudt, moet ze per keer dat ze de complottheorie verspreidt een bedrag van 5000 euro betalen, met een maximum van 400.000 euro.

Hoe werkt dat eigenlijk, als zo iemand geen geld heeft? Of niet betaald? Gaan ze dan eerder de cel in?

Ik ben overigens heel benieuwd wat die Kat gaat doen als die weer vrijkomt.. Dat deze mensen niet naar een psychiatrische instelling hoeven is ook wel bijzonder eigenlijk..

De hele eis + uitspraak
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... :2024:5750

Indien ze zich niet aan deze afspraken houdt en dan niet betaald gaat ze 60 dagen de gevangenis in.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 09:15

Nouja er zijn wel echt talloze mensen overleden door Covid...

Ik vond het goed dat er reisbeperkingen waren, dat hadden ze gelijk moeten doen dan was het wellicht niet zo wereldwijd verspreid geraakt.
En niet met griep naar oma? De mentaliteit is/was vaak..je bent ziek? gewoon doorwerken want dan ben je stoer. Er werd eigenlijk nooit nagedacht over het besmetten van anderen.

Ontopic, dat er zoveel bezuinigd is op de GGZ is echt geen goede zaak. Mede daardoor lopen en teveel verwarde mensen gewoon vrij rond en moet er eerst iets ernstigs gebeuren voordat ze kunnen ingrijpen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:07

irmaz schreef:
Het is maar hoe je het bekijkt. In een buurdorp hebben ze tijdens corona verschillende feesten gehouden, daar heeft verder niemand geklikt maar in dat dorp zijn wel heel veel mensen besmet geraakt (terwijl de rest van de omgeving juist minder besmettingen kreeg) en veel meer mensen dan gemiddeld gestorven. Een verzorgingstehuis in de zelfde gemeente vrijwel volledig besmet en de helft overleden omdat ze dachten dat Sinterklaas wel zou kunnen, bleek later Sinterklaas zelf positief te zijn...

weet niet waarom je mij quote Irmaz?
Mijn stukje ging over dat wappies beweerden dat iedereen die zich liet vaccineren dit deed omdat ze bang waren en omdat ze angst was aangepraat

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:12

Babootje schreef:
Voor zover je kindermisbruik Satanisch wil noemen (dat is het eigenlijk wel). Ooit van Jeffrey Epstein gehoord? Prins Albert van Engeland i.r.t Epstein, Trump, Clinton en nog wat andere grote jongens waarover een boekje open gaat als Ghislaine Maxwell dr schrijfkunsten openbaart? Dat is/was wel degelijk elite.
Gebeurt ook in oorlogssituaties. Mensen die ongestraft denken te kunnen blijven zijn tot veel ernstigs in staat blijkbaar.
Maar voor de Bodegravenzaak is geen flinter bewijs ooit gevonden. Dus mw Besselink is in de fabeltjesfuik terecht gekomen.

Klein maar niet onbelangrijk detail: Er is geen prins Albert in leven die er mee te maken had. Prins Andrew, zoon van koningin Elisabeth heeft/had wel relatie met Epstein.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:22

Kinke schreef:
irmaz schreef:

weet niet waarom je mij quote Irmaz?
Mijn stukje ging over dat wappies beweerden dat iedereen die zich liet vaccineren dit deed omdat ze bang waren en omdat ze angst was aangepraat

Sorry, ik had jouw post andersom begrepen. Dus dat mensen zich gedwongen voelden om zich te laten vaccineren omdat ze een onnodige angst voor corona waren aangepraat :)