Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Je kan het beste een wat dom en mensgericht paard hebben. Slimmere paarden zijn alleen maar lastig en het is niet gezegd dat die ook meer mensgericht zijn. Als je een slimme hebt die weinig heeft met werken met mensen dan wordt het lastig.
office schreef:Een van mijn paardjes kun je heel makkelijk truukjes leren en die gaat hij ook zelf gebruiken op andere manieren.Hij is ook heel erg helder in zijn communicatie, herhaalt het desnoods tot dat (iedereen ) het begrijpt.Slim paard dus lijkt me maar is al wel 3 keer in een sloot gevallen in het weiland.Oliedom dus
Land is groot genoeg .Dus ja…
office schreef:Tja …wie zal het zeggen.Hij is wel altijd de leider van de kudde ondanks verschillende samenstellingen.
Is de leider en de dominante zijn van een kudde niet ook een vorm van Intelligentie ?
Veronica2 schreef:Bij Featherlight gebeuren ook zaken die velen niet zo leuk zullen vinden, maar die bereiken geen plekje op de socials. Bij Tristan is dat anders, maar vergeet niet dat hij ook gewoon professionele ruiter is die zijn centjes moet verdienen.
Veronica2 schreef:Ik ben oprecht benieuwd naar jouw waarneming van deze methodes uitgevoerd door haar.Projectjes die mislukken en waar zij geen oplossing voor heeft. Haar socials staan vol met succesverhalen, maar er mislukt heus wel eens wat. Bovendien gebruikt ze ook methodes die niet worden gefilmd en verteld. Verder heb ik er ook nog een mening over, maar dat interesseert niemand.
Veronica2 schreef:Fika, ik dacht echt dat niemand geïnteresseerd zou zijn, maar jij kennelijk toch wel. Het is verstandig om altijd kritisch te blijven, ook bij FL en dergelijken.
Earth, kijk gewoon naar de proeven van dat paard en dan weet je wat waar is.
office schreef:Je hoort wel meer dat er verschil in intelligentie is tussen paardenrassen.Dat interesseert me eigen wel al klinkt het niet leuk als iemand je lieve paard dom noemt natuurlijk.
Is een paard slim als ie makkelijker kunstjes leert of alleen meer mens gericht ?Het verschil tussen katten en honden zeg maar.
En welke paarden rassen zijn dan bekend als intelligent? Of zijn dat eerder de ponies juist ?
Of de warmbloeden tegenover de koudbloeden ? Weet iemand daar meer over ?
Earth schreef:Horse And Hound is ook lekker bezig, heeft een foto bewerkt van Glamourdale. Zo gaat het natuurlijk nooit beter worden...
[ Afbeelding ]
Elisa2 schreef:Earth schreef:Horse And Hound is ook lekker bezig, heeft een foto bewerkt van Glamourdale. Zo gaat het natuurlijk nooit beter worden...
[ Afbeelding ]
Ik zie niet precies wat hier erg aan is?