Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Horseloverl schreef:Berriepi schreef:Ach Janouk, wat ontzettend zuur, sterkte!!![]()
Hier komt de dierenarts ook om het lam met zere pootjes in te laten slapen.de voorpootjes recht doet haar zoveel pijn. Ik hoop dat de dierenarts nog een andere oplossing heeft, maar ik ben bang dat dit het meest humaan is..
Wij hebben er net 1 in laten slapen waarbij de hele hoef los is gekomen. Onze da zei dat je soms met ab het kan redden. Haar andere voetje was ook opgezwollen maar die was nog te genezen. Kan zeggen dat alles wat hier extreem stram liep door zere voeten 1,5 week nodig heeft gehad. Die lopen nu weer. Ik duim voor je!
Berriepi"
[quote="Horseloverl schreef:Berriepi schreef:Ach Janouk, wat ontzettend zuur, sterkte!!![]()
Hier komt de dierenarts ook om het lam met zere pootjes in te laten slapen.de voorpootjes recht doet haar zoveel pijn. Ik hoop dat de dierenarts nog een andere oplossing heeft, maar ik ben bang dat dit het meest humaan is..
Wij hebben er net 1 in laten slapen waarbij de hele hoef los is gekomen. Onze da zei dat je soms met ab het kan redden. Haar andere voetje was ook opgezwollen maar die was nog te genezen. Kan zeggen dat alles wat hier extreem stram liep door zere voeten 1,5 week nodig heeft gehad. Die lopen nu weer. Ik duim voor je!
Mousmous schreef:Ik weet niet wat er gedaan wordt om de knutten op afstand te houden. En de vliegen, die zijn ook lastig.
Vanmorgen zaten ze ook steeds op Joris zijn voeten. ik heb gekozen om hem dan maar te bespuiten met roxasect, de vliegenspray voor binnen tegen vliegende insecten. Het zal niet het beste zijn, is toch om de insekten te doden, maar het is kiezen tussen 2 kwaden, maar het helpt wel. Ik hoop dat ik daarmee kan voorkomen dat hij weer gestoken wordt. Ze blijven in ieder geval wel meteen weg.
Zijn neus en mond zijn gelukkig al wat rustiger, ik doe daar uierzalf op, dat helpt goed. En heb gisteren en vandaag de tip opgevolgd van het honingwater.
Vandaag stond hij zowaar, hij moest ook wel heel erg plassen. En hij eet nog het een en ander zelf. Zijn brokjespap geef ik hem nog met de spuit, net als de appelmoes met medicijn, maar, ook al is het niet goed, hij at ook een boterham op en een speculaasje. Maar blijft duimen denk ik
janouk schreef:Nu maar zien om weer bij te komen en het leven weer op te pakken.Even helemaal leeg.
Ik besef me nu pas hoeveel zorg / emotie er de laatste weken in de zorg van Gert, Himeji en Korenbloem is gaan zitten. Elke 3 uur voeren, medicijnen, etc,
Het voelt raar om nu niet steeds de schapenwei in te lopen met medicijnen,.maar gewoon even bij ze kunnen zitten en wat krabbelen en knuffelen.......ik geniet even van de rust van geen zieke schapen maar heel bang voor wat nog gaat komen. Volgende week komt er koude aan. Ik kan niet wachten.b
Grote knuffel voor jullie allemaal en vooral jullie zieke schaapjes
Eas_Mon schreef:Hier helaas ook een schaapje met blauwtong..
Hij krijgt nu wilgentakken, eet soms wat hooi of wat grasplukjes.
Het schaapje staat gelukkig nog wel, loopt wel kreupel.
Wij kregen de tip om bovistimulans te geven om de pens werking op gang te houden, wat is jullie ervaring hiermee?