Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ah oké. Dus alleen bij dynamische contracten op een zonnige dag zou je de stekker eruit hoeven te trekken. Bij wijze dan. Er bestaan dus nu ook al apps die dit in de gaten houden. Dat is handig.
mvdende schreef:Dus iedereen die nu aan een warmtepomp of airco is begonnen voor verwarming in de winter, heeft pech. Want voor je opgewekte stroom in de zomer krijg je héél weinig tot niets en in de winter mag je straks dure stroom inkopen. En een warmtepomp of airco vreet stroom als het buiten koud is.
Miiej schreef:Ik dacht dat iedereen duurzaamheid het belangrijkste vond maar zoals ik dit topic nu lees lijkt de incentive toch met name geld te zijn. Hoe kijken jullie daar naar/voelen jullie dat?
Babsiej schreef:Miiej schreef:Ik dacht dat iedereen duurzaamheid het belangrijkste vond maar zoals ik dit topic nu lees lijkt de incentive toch met name geld te zijn. Hoe kijken jullie daar naar/voelen jullie dat?
Uiteraard doe ik t voor t geld. Dat t goed is voor t milieu is mooi meegenomen. Maar t moet geen geld gaan kosten.
Miiej schreef:Ik dacht dat iedereen duurzaamheid het belangrijkste vond maar zoals ik dit topic nu lees lijkt de incentive toch met name geld te zijn. Hoe kijken jullie daar naar/voelen jullie dat?
Babsiej schreef:Miiej schreef:Ik dacht dat iedereen duurzaamheid het belangrijkste vond maar zoals ik dit topic nu lees lijkt de incentive toch met name geld te zijn. Hoe kijken jullie daar naar/voelen jullie dat?
Uiteraard doe ik t voor t geld. Dat t goed is voor t milieu is mooi meegenomen. Maar t moet geen geld gaan kosten.
Marije_jiplover schreef:Ik vind het altijd wel interessant, dat er een terugverdientijd op bv. zonnepanelen moet zitten.
Wat is dan de terugverdientijd van je nieuwe auto, of van een nieuwe fiets?
Of van een nieuwe keuken of badkamer?
Hier wordt dus idd geïnvesteerd in groenere oplossingen, en het is idd niet de bedoeling dat het ons meer geld gaat kosten, maar we zijn dus wel bewust bezig met maatregelen om minder gas te gebruiken. Omdat dat gas toch een keer eindig zal gaan zijn.
En ja, wij houden dus ook de markt van de accu's in de gaten en op dit moment is er nog geen eigen laadpaal voor de lease EV die ik voor mijn werk moet rijden, maar als zaken als salderen er definitief af gaan en/of terugleveren "te duur" wordt, gaat die laadpaal er sowieso alsnog komen en er zal hier ook vast ooit een accu komen om stroom in op te slaan.
DuoPenotti schreef:Ja dat uitschakelen is bij mijn broer regelmatig in die buurt gebeurt.
Vind ik echt niet kunnen.
Maar dat is wel de tendens van de politiek. Vooruit willen lopen op zaken. Mensen verplichten tot aanschaf want van het gas af. Maar vervolgens is het net er niet klaar voor. Waar de burger niets aan kan doen.
germie schreef:.
Van dat beetje stroom wat ik gebruik kan ik 20 jaar zonder panelen. De investering van bijna 5500 euro november vorig jaar is dus zeker niet zomaar terugverdiend. Als ik geweten had dat de saldering er af zou gaan, dan had ik ze niet meer genomen.
Ik ben dus iemand die elk sluipverbruik probeer tegen te gaan door de tv (ik kijk 3 keer per jaar) ook echt uit te zetten, ik heb de klok van de oven standaard volledig uit, licht uit waar je niet bent, enz. Daardoor is mijn verbruik laag.
Op advies van de zonnenpanelenboer heb ik voor 2500kw op mijn huis laten plaatsen, dus het verbruik voor een gezin, terwijl ik alleenstaand ben. Ik gebruik zelf nog geen 1000 per jaar. Dus ja, ik voel me zeker genaaid door dit.
Mijn woning is er niet mooier door geworden, ik merk er verder niets van, ik kan niet genieten dat ik wat moois heb. Dus het is wel wat anders dan een nieuwe badkamer (de mijne moet dringend, is nog van 1975, lekt aan alle kanten, maar ja, ik kon beter eerst die panelen doen. Als ik alles geweten had, had ik het geld in de badkamer gestoken, want daar is voorlopig eerst geen geld voor omdat er eerst weer gespaard moet worden).
_San87_ schreef:DuoPenotti schreef:Ja dat uitschakelen is bij mijn broer regelmatig in die buurt gebeurt.
Vind ik echt niet kunnen.
Maar dat is wel de tendens van de politiek. Vooruit willen lopen op zaken. Mensen verplichten tot aanschaf want van het gas af. Maar vervolgens is het net er niet klaar voor. Waar de burger niets aan kan doen.
Maar wat is de andere optie, het stroomnet eruit laten klappen omdat particuliere panelen niet uitgezet (kunnen) worden?
Ik ben het met je eens, hoor. Het net loopt enorm achter en die verantwoordelijkheid ligt bij de overheid. En misschien heb ik makkelijk praten, maar ik heb liever dat particuliere panelen 'uitgezet' worden, dan dat het stroomnet kapot gaat.