Janneke2 schreef:M_D_H schreef:Ik ben er meer dan klaar mee om mijn zuurverdiende geld, waar ik elke week fiets hard voor werk, te zien verdwijnen in de bodemloze put die de werklozen heet.
... en ach, misschien ben je zelf wel eens toe aan een andere baan.
Bedenk, je moet tot je 67ste, en ook daarna (thuiszorg is erg beperkt) moet je vooral voor jezelf zorgen.
Elke week fiets hard werken - allah.
... maar zodra het gaat voelen als 'zuur verdiend', is het wellicht tijd om jezelf eens achter de oren te krabben.
Juist in de hogere reguonen is er doorgaans wel ruimte om intern te solliciteren, part time te werken en anderszins er voor te zorgen dat je je 67ste gezond gaat halen.
(Bijna niemand in Nederland met een lager inkomen haalt de 67 in goede gezondheid.)Citaat:En ja, mijn werk betaald het omscholen. Wij hebben een enorm te kort aan werknemers, wij bezuinigen daar niet op.
Hiephoi.
(Als in: meteen in dienst en een salaris, want bij omscholing stopt de uitkering 'want niet beschikbaar voor arbeid'.)
Het voelt vooral als zuurverdiend omdat we de laatste tijd ze extreem druk hebben. Maar dat is meer offtopic en komt ook wel weer goed

Ja, je krijgt de omscholing betaald, die omscholing mag je doen tijdens je interne opleiding, maar je moet je diploma wel gehaald hebben voor je echt op de vloer komt, anders krijg je geen toegang tot de systemen. Tijdens de interne opleiding wordt je gewoon betaald

Ik heb echt een hele fijne werkgever, ondanks mijn opmerking over zuurverdiend geld