Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Ik heb verscjillende casussen meegemaakt;
Een zeer succesvolle waarbij een jongeman uit Syrië de Nederlandse taal al zeer snel vloeiend sprak, die fanatiek aan het solliciteren was en die zelf al vrijwilligerswerk geregeld had.
Maar ook een gezin waarvan de vrouw thuis voor alle kinderen moest zorgen en geen woord Nederlands sprak. Zowel man als vrouw slaagden niet voor de inburgeringscursus, ook de man sprak geen Nederlands en hij is nooit aan een baan gekomen.
Helaas zijn er van die laatste casus meer gevallen en feitelijk valt daar inderdaad geen geld van terug te halen.
Die lening is overigens enkel voor de inrichting van de woning, niet voor de woning zelf. Ze krijgen verder gewoon een uitkering.
Janneke2 schreef:... en dat is precies zoals Nederlanders ook worden behandeld (ipv asielzoekers krijgen gratis geld).
Goof schreef:Janneke2 schreef:
Volgende vooroordeel: ze blijven lekker in een uitkering hangen en doen niets,
dus van terugbetaling komt niets.
Ik heb verscjillende casussen meegemaakt;
Een zeer succesvolle waarbij een jongeman uit Syrië de Nederlandse taal al zeer snel vloeiend sprak, die fanatiek aan het solliciteren was en die zelf al vrijwilligerswerk geregeld had.
Maar ook een gezin waarvan de vrouw thuis voor alle kinderen moest zorgen en geen woord Nederlands sprak. Zowel man als vrouw slaagden niet voor de inburgeringscursus, ook de man sprak geen Nederlands en hij is nooit aan een baan gekomen.
Helaas zijn er van die laatste casus meer gevallen en feitelijk valt daar inderdaad geen geld van terug te halen.
Die lening is overigens enkel voor de inrichting van de woning, niet voor de woning zelf. Ze krijgen verder gewoon een uitkering.
BloemBloem schreef:Goof schreef:...Janneke2 schreef:... en dat is precies zoals Nederlanders ook worden behandeld (ipv asielzoekers krijgen gratis geld).
Als je mijn posts gelezen zou hebben, was je tegengekomen dat ik daar van walg!
Zeker als er gewoon gewerkt kan worden. Steun trekken en er zwarte poetshuizen op na houden gebeurd gewoon..... !
Babootje schreef:Los van de herkomst en de realiteit is dat we mensen in nood moeten opvangen. Ze gaan zelden terug.
Al die mensen moeten we huisvesten. Inmiddels gaat 55% van de vrijgekomen woningen naar "bijzondere doelgroepen" (zorgdoelgroepen en statushouders) waarmee regulier woningzoekenden met een smalle beurs een bijzondere doelgroep is geworden en meer dan 8 jaar of langer inmiddels moet wachten op een betaalbare woning.
Jongeren kunnen niet met hun leven beginnen of een gezin starten omdat er geen woningen voor ze zijn.
Er zijn mensen die het goed doen en snel integreren, maar er zijn er meer die dat niet doen. En die blijven ook hier. Werken niet en hollen het zorgsysteem dat we hebben uit.
Dit is realiteit; geen discriminatie. En waar wordt op bezuinigd? De ouderenzorg. Jullie vaders en moeders die straks hulp nodig hebben die er niet meer is. Ga maar vast een groot huis kopen om straks voor je ouders te zorgen.
BloemBloem schreef:Klinkt misschien anders, maar van een kale kip kan je niet plukken he
Citaat:
Volgende vooroordeel: ze blijven lekker in een uitkering hangen en doen niets,
dus van terugbetaling komt niets.
Citaat:De statistieken laten anders helaas wel zo'n beeld zien.
Suliko schreef:Werk vinden terwijl je onderhevig bent aan institutioneel racisme, trauma en in bezit zijn van diploma’s die niet erkend worden is inderdaad zo makkelijk.
Dorine92 schreef:Fly_high schreef:Discussie over ongezond eten en farmaceutische industrie is al helemaal merkwaardig. In het westen vreten we allemaal vooral veel te veel (omdat we deze enorme overconsumptie allemaal makkelijk kunnen betalen) ik hoor graag hoe dit de schuld is van de roverheidDe roverheid betaalt inmiddels mee aan allerlei behandelingen om mensen minder te helpen consumeren, zo arm zijn we.
Heb je wel eens naar die nutriscores gekeken? Pizza’s met nutriscore B. Sorry hoor, maar dat moet gewoon verboden worden. En de overheid kan er prima voor zorgen dat de gezonde dingen heel goedkoop worden en de ongezonde dingen heel duur. Dus de overheid hoeft niet zozeer de behandelingen te betalen, maar het hele probleem voorkomen. Dat begint al bij de babyvoeding. Er moet veel betere voorlichting zijn en er moet actief geprobeerd worden van slecht voedsel een uitzondering ipv regel te maken.
purny schreef:Volgens mij kun je gewoon veel beter je eigen baby voeding maken. In de blender ermee en hupsakee
herr_balou schreef:purny schreef:Volgens mij kun je gewoon veel beter je eigen baby voeding maken. In de blender ermee en hupsakee
Veel te moeilijk joh...
Cer schreef:Mensen die emigreren nemen vaak zelf geld mee, of moeten iemand hebben die borg staat, een werkgever ofzo, en ze moeten zelf een huis regelen
(althans, dat vermoed ik, maar dat weten de mensen die geemigreerd zijn, beter)