Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Hm maar dan zet je veel BBB stemmers weg als mensen die zich nergens in verdiepen, en bij een aantal zal dat ongetwijfeld kloppen. Maar niet meer dan bij de andere partijen denk ik.
Elisa2 schreef:Hm maar dan zet je veel BBB stemmers weg als mensen die zich nergens in verdiepen, en bij een aantal zal dat ongetwijfeld kloppen. Maar niet meer dan bij de andere partijen denk ik.
IMANDRA schreef:grappig dat men dat denkt dat de kiezer en BBB zelf de boer zielug vind.Elisa2 schreef:Hm maar dan zet je veel BBB stemmers weg als mensen die zich nergens in verdiepen, en bij een aantal zal dat ongetwijfeld kloppen. Maar niet meer dan bij de andere partijen denk ik.
Dat de meeste mensen zich ergens niet in verdiepen klopt, maar bij de BBB gaat dat gepaard met een boel populistische uitspraken, grote woorden die óf niet kloppen óf niet waar te maken zijn. Ergo, het sentiment wat bij de meeste stemmers leeft daardoor ('de boer is zo zielig, laat hem gewoon doen wat die altijd al doet', is foutief.
Het is dus in deze de combinatie van hóé de BBB de media aandacht heeft opgezocht, met wélke uitspraken en dus het gebrek aan kennis bij het gros van de kiezer.
IMANDRA schreef:Elisa2 schreef:Hm maar dan zet je veel BBB stemmers weg als mensen die zich nergens in verdiepen, en bij een aantal zal dat ongetwijfeld kloppen. Maar niet meer dan bij de andere partijen denk ik.
Dat de meeste mensen zich ergens niet in verdiepen klopt, maar bij de BBB gaat dat gepaard met een boel populistische uitspraken, grote woorden die óf niet kloppen óf niet waar te maken zijn. Ergo, het sentiment wat bij de meeste stemmers leeft daardoor ('de boer is zo zielig, laat hem gewoon doen wat die altijd al doet', is foutief.
Het is dus in deze de combinatie van hóé de BBB de media aandacht heeft opgezocht, met wélke uitspraken en dus het gebrek aan kennis bij het gros van de kiezer.
IMANDRA schreef:Onderliggend daaraan is natuurlijk de emotie dat de boer wordt benadeeld -want er zou geen eerlijke verdeling zijn- en dus zielig is.
En dat het bij 1 groep in de schoenen wordt geschoven klopt volgens mij niet: vrij zeker dat alle sectoren gewoon hun steentje moeten bijdragen. Maar ook naar jou: voel je vrij me te verbeteren als je goede bronnen hebt hoor.
@elise: de 'boer is zielig' is natuurlijk een hyperbool, maar het gaat me om het onderliggende sentiment. Caroline is inderdaad ijzersterk en doet nuchter, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles wat ze op die manier zegt ook daadwerkelijk klopt of realistisch is. Zie: de standpunten van BBB (waarop al meerdere mensen in de topics hebben reageert qua hoe realistisch die zijn).
DuoPenotti schreef:Ann schreef:@DP, je vraagt toch zelf om cijfers? En als deze met onderbouwing en een link worden gegeven, ga je zo reageren?
die stond er eerder niet toen ik p karl reageerde, vandaar
Karl66 schreef:We hebben het over de stemmers die 4 jaar geleden op de FvD stemden tijdens de provinciale verkiezingen. Niet over de kiezers die twee jaar geleden voor de 2e kamer stemden. Het gaat namelijk om de provinciale verkiezingen en hoe die kiezers nu vier jaar later kiezen.
SusanH schreef:Wat is er populistisch aan de BBB? Ik vind het echt wel van een ander niveau als vol is vol, eigen volk eerst en noem er zo nog een paar. Ja je kan het op inhoud oneens zijn. Maar het is imo echt wel van een ander niveau als Forum en PVV.
Karl66 schreef:Ik juich ook de terugkeer van allerlei voorzieningen op het platteland toe. Het probleem is alleen dat al die voorzieningen heel veel geld kosten en als je dan geen onderbouwing hebt hoe je dat wilt betalen, ja dan is het gewoon een populistische belofte, omdat het een belofte is waarvan je al van tevoren wist dat je die niet kan waarmaken zonder heel veel geld, dat je daar niet voor hebt.