chevax schreef:@superpony: wat is er laag aan je mening hebben over een AYCE? Draai het eens om. Als het over dure restaurants gaat, lees je vaak dingen als “belachelijk, die prijzen”, “dat je daar geld aan uitgeeft”, “veel te kleine porties” of zelfs “oplichterij”. Dan staat er niemand op die zegt “dit kan niet hoor”. Ik heb zelf een hekel aan massale dingen waarbij het credo vaak is “zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk “. Dat heb ik met AYCE, met all inclusive-dingen. Ik kijk daarmee op niemand neer (waarom zou ik?), het past alleen niet bij mij. Dat kan toch?
Ik hou ook niet echt van chinees. We halen het wel eens, uit gemakzucht. Maar echt lekker, nee.
Als ik iemand heb gekwetst (wat ik eigenlijk raar zou vinden), excuses dan. Maar het massale, gecombineerd met het graaien van sommigen: verschrikkelijk.
Dat vind ik wel een nadeel van dat concept. Veel mensen hoor je gewoon denken, goed veel eten en drinken dan haal ik het er wel uit. Mensen komen binnen, nemen niet even de tijd om te gaan zitten aan een tafeltje maar ze beginnen direct met lopen (rennen nog net niet sommige) naar het buffet om vervolgens tig keer heen en weer lopen met overvolle borden. Wij gaan er ook heen, mijn man vindt het geweldig, maar na 3 bordjes eten ( met een normale hoeveelheid erop) zit ik echt wel vol. Thuis prop je je toch ook niet zo extreem vol dat het eigenlijk niet meer prettig voelt.