Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:51

8nnemiek schreef:
Nee juist niet. Als je ervoor zorgt dat arme landen welvarender worden en op eigen benen kunnen staan dan hebben ze in de toekomst geen steun nodig, zijn er geen/minder vluchtelingen, en kunnen ze juist veel meer gaan bijdragen aan de welvaart in andere landen. In welvarende landen worden minder kinderen geboren, dus de wereldbevolking zal langzaam minder groeien tot zelfs krimpen, wat natuurlijk top is.
8)7 Hoe egoïstisch kun je zijn..

Zijn er voorbeelden uit het verleden, zeg de afgelopen 100 jaar, waar dit werkelijk gelukt is?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:03

OleJon schreef:
Je kunt je beter maar verkleden en aanmelden bij Ter Apel.
Dan heb je het waarschijnlijk beter dan sommige Nederlanders in dit land

Dan zou ik maar eens gaan kijken daar. Zo goed hebben zij het niet hoor.
Vergeleken met deze vluchtelingen mag Karuna in haar handjes knijpen.
https://www.trouw.nl/binnenland/opnieuw ... ~b8e8b4ef/

Dat gezegd hebbende, het is heel zuur als je met een aantal maatregelen net buiten de boot valt en het alsnog lastig blijft. Succes hoor Karuna :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:13

Volgens mij stijgt de WAO ook mee met de minimumlonen hoor!
Ja wij vallen ook altijd buiten de boot maar ik klaag niet hoor, kan alles nog betalen maar moeten wel zuiniger aan leven, so be it.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:15

chanicha schreef:
Ja wij vallen ook altijd buiten de boot maar ik klaag niet hoor, kan alles nog betalen maar moeten wel zuiniger aan leven, so be it.

Nu wel na een heleboel jaar, de pensioenen ook eindelijk een beetje, maar het is echt zo.
Klagers geen nood.
Opschepper geen brood.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:29

Gnome schreef:
karuna schreef:
Valt tegen. Ze kijken naar bruto inkomen 8)7 niet naar netto. 125 euro teveel bruto op jaarbasis voor de energie tegemoedkoming. Zelf berekent, berekent door de belastingdienst en nog eens gecheckt door de sociale dienst hier in de gemeente. 125 euro waardoor je geen 1300 euro krijgt. Met die 1300 euro had ik best een tijd kunnen uitzingen extra. Nu ontstip ik. :evaw:

Ja met 32000k bruto kom je ruim boven de 2000 netto. Dan krijg je in ieder geval zorgtoeslag, huur heeft wat meer haken en ogen en dacht een lagere drempel.

Staat los van de energie toeslag waar jij het nu over hebt.

Ik heb vrienden die dat inkomen hebben met werk! Ik vind het fors voor een uitkering.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:36

karuna schreef:
Nee dat kom ik niet bij lange na niet zelfs :n was het maar zo n feest. Dan had ik die problemen ook niet. Aannames doen over andermans inkomen en dat als stellig en waar en zekerheid neerzetten maakt me nu boos en verdrietig tegelijk. :evaw:

Maar Karuna, jij klaagt altijd uitgebreid over het slecht je het hebt. Terwijl -als ik jouw berichten zo lees- je ook een heleboel dingen wél hebt. Ik snap best dat mensen moeite hebben met altijd maar het 'ik krijg niet genoeg'.

germie

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:39

Veel salarissen stijgen niet of met 2-2.5%, terwijl de inflatie ruim 20 is. Er komt ook gewoon voor de hogere middeninkomens een sterke verarming aan, en dan verworden ook die tot minima die wel allerlei toeslagen krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:43

Echwel schreef:
chanicha schreef:

Nu wel na een heleboel jaar, de pensioenen ook eindelijk een beetje, maar het is echt zo.
Klagers geen nood.
Opschepper geen brood.

WAO is arbeidsongeschiktheid, aow is voor 65 +
Pensioenen en aow zijn inderdaad al heel lang niet geïndexeerd of verhoogd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:47

Barbet schreef:
8nnemiek schreef:
Nee juist niet. Als je ervoor zorgt dat arme landen welvarender worden en op eigen benen kunnen staan dan hebben ze in de toekomst geen steun nodig, zijn er geen/minder vluchtelingen, en kunnen ze juist veel meer gaan bijdragen aan de welvaart in andere landen. In welvarende landen worden minder kinderen geboren, dus de wereldbevolking zal langzaam minder groeien tot zelfs krimpen, wat natuurlijk top is.
8)7 Hoe egoïstisch kun je zijn..

Zijn er voorbeelden uit het verleden, zeg de afgelopen 100 jaar, waar dit werkelijk gelukt is?

Nee.

Wij, in het rijke westen/ noorden,
vinden het veel te leuk om wingewesten te hebben.

Vroegah waren het kolonies, tegenwoordig 'mogen' ze het zelf regelen, en zorgen wij dat dat niet lukt.
Bijvoorbeeld door tariefmuren. (Zodat de economie niet van de grond komt.)
Of het verbieden van voorbehoedsmiddelen (tot Trump het erg bont maakte en Lilianne Ploumen 'She decides' oprichtte).
Of stoken dmv wapenleverancies.
Etc.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 19:33

Citaat:
WAO is arbeidsongeschiktheid, aow is voor 65 +
Pensioenen en aow zijn inderdaad al heel lang niet geïndexeerd of verhoogd

Sorry letters omgedraaid, maar aow pas met 67+ tegenwoordig

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 19:55

OleJon schreef:

Zo kan het wel weer, hè.

(Beter dan mensen op een grasveld laten slapen, zonder tenten, en zonder toezicht - ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt.)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:00

OleJon schreef:

Geen medische zorg, een 3 weken oude baby die van ellende gestorven is, diabetes patienten die zonder insuline zaten, tenten die werden afgepakt, gebrek aan hygiene, geen voedsel.

Geweldig hoor.

Maar goed, het kabinet is nu ook weer bezig om nog een aantal andere crisissen eerst helemaal uit de klauwen te laten lopen. En als het dan zover is dan komen ze met een paar maatregelen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 23:00

Gebrek aan hygiëne doen ze zelf. Had je de foto's van de wc gezien? Ze kunnen het zelf na de tijd ook wat schoonmaken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 23:05

OleJon schreef:
Gebrek aan hygiëne doen ze zelf. Had je de foto's van de wc gezien? Ze kunnen het zelf na de tijd ook wat schoonmaken

Ik ben oprecht benieuwd hoe jij een overvolle dixie (geen riolering dus) zonder schoonmaakmiddelen, zonder wc papier (of doekjes) en zonder fatsoenlijk stromend water gaat schoonmaken.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 23:34

Sizzle schreef:
OleJon schreef:

Ik ben oprecht benieuwd hoe jij een overvolle dixie (geen riolering dus) zonder schoonmaakmiddelen, zonder wc papier (of doekjes) en zonder fatsoenlijk stromend water gaat schoonmaken.

Stront zat bij de muren op. Dan zit je er wel heel vreemd op als je dat voor elkaar krijgt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 07:19

Dat is geen antwoord op de vraag, maar dat geeft niet.
Heb je wel eens in de horeca gewerkt? Dan zie je wel vaker stront op plekken waar het niet hoort.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:39

OleJon, ben jij weleens op een festival geweest. Bij een eerdere editie van Lowlands kwam de stront en piesrivier uit de dixies stromen door overbelasting. Gewoon veroorzaakt door je medelanders op een festival. Dus jouw hygiëne opmerking slaat kant noch wal maar dat weet jij zelf ook wel. Geloof mij maar dat jij geen " gelukzoeker" wil zijn. Dat veel Nederlanders nu in de problemen komen door het beleid vind ik ook heel vervelend maar nu alles op de vluchtelingen te schuiven en te doen alsof die het super hebben. Dat is wel heel simpel en makkelijk gedacht. Tijd om je horizon te verbreden, zou ik zeggen.
Laatst bijgewerkt door equitation op 01-09-22 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:41

Het is een feit dat als je het zelf niet hoeft schoon te maken dat mensen in beesten veranderen. Dus als je mensen vertelt dat ze het zelf moeten schoonmaken, dan worden ze ineens echt wel netter.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:46

Ik weet niet meer of het hier werd gepost of in een ander topic, maar ik zou denken dat corvee diensten best een goed idee kan zijn? Mensen krijgen een stuk verantwoordelijkheid, een doel voor de dag en lijkt me ook dat het dan schoner blijft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:48

Ik zou dat een heel goed idee vinden, net als ik civiele diensten als integratie een goed idee zou vinden.
Maar corvee dienst zonder stromend water een overvolle/overstroomde dixie is voor de kat.
Dan moet je eerst je basis op orde brengen.

Je moet er ook bij bedenken dat sommigen mogenlijk nog nooit een WC gebruikt hebben.
Zelfs univsersitair geschoolde mensen uit India zien soms voor het eerst WC papier in Europa bijv. (Zelf gebruiken ze een bidet).

Misschien zijn hier veel jonge mensen, maar toen wij vroeger op vakantie naar Frankrijk gingen was er op campings heel vaak gewoon nog het gat in de grond waar je boven hing. Dat laat zich nu niet meer voorstellen in Europa wellicht, maar was 30 jaar terug nog gewoon op sommige plekken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:56

Eens sizzle, en uiteraard moet de basis fatsoenlijk zijn, maar dat vind ik totaal los van deze stelling al. Dixie's zijn een prima noodoplossing op een festival of een bouwplaats, maar niet als standaard toiletten. Gore bende.

Ik zou denken dat als mensen zelf verantwoordelijk zijn dat ze juist elkaar kunnen scholen in het gebruik van toiletten. Dat lijkt me makkelijker als dat medewerkers dat steeds moeten doen. Maar misschien denk ik wel veel te makkelijk over dat soort dingen, ik heb een AZC nog nooit van binnen gezien.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:03

Ik denk dat heel veel dingen beter zouden gaan als je mensen taken geeft. Maar dat vereist eerst dat er ook een fatsoenlijk projectplan is. Immers spreken ook veel mensen elkaars taal niet en je zult ook mogenlijk beide oorlogspartijen binnen 1 kamp hebben, dan wil je geen situatie creeeren waarbij de ene meer „macht“ heeft dan de ander. Ook kun je mensen met duidelijk een zwaar oorlogtrauma, die net zijn hele familie neergeschoten heeft zien worden, of iemand die net te voet uit Somalie gekomen is niet op dezelfde taken zetten als iemand die mentaal en fysiek in goede toestand is.
Ik heb het idee (misschien vergis ik me) dat er op het moment totaal geen visie of coordinatie is, laat staan een projectleider die zoiets in goede banen leidt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:05

In Ter Apel horen ze ook maar een paar dagen te blijven, het is puur een aanmeldcentrum en daarna moeten ze door naar een andere opvang. Onder normale omstandigheden is het dus geen doen om daar een rooster op te stellen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:13

prompter schreef:
In Ter Apel horen ze ook maar een paar dagen te blijven, het is puur een aanmeldcentrum en daarna moeten ze door naar een andere opvang. Onder normale omstandigheden is het dus geen doen om daar een rooster op te stellen.

En daarom slaat het dus ook nergens op om die vluchtelingen daar de schuld van te geven.
Het is een chaos door wanbeleid.

Er moet van alles beter. Ik zou ook graag zien dat bijv. krimineel gedrag meteen tot een retour zou leiden.

Maar dat alles op 1 hoop vegen en hullie zijn schuld is niet OK. Er komen ook mensen binnen die hebben moeten toezien hoe hun partner gestenigd werd en zelf nog maar net ontkomen zijn omdat ze bijv. homo zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 09:17

De koning heeft blijkbaar een pr-momentje gehad in Ter Apel. Schofterig en complete minachting naar de bevolking van Ter Apel die al jaren geterroriseerd wordt. Ook schofterig naar alle Nederlanders die de energie niet meer kunnen betalen. Waarom doen ze in Nederland toch zo hun best om de aanzuigende werking toe te laten nemen?