Hipmeisje schreef:Sunnda schreef:Daar hebben we er weer eentje van de Amsterdamse grachtengordel..![]()
Primitieve gedachten omdat je natuurlijk meteen in oog om oog tand om tand moet denken. Wat sneu als je zo beperkt ben ik je gedachtes.
Het doel van straf en zaken als tbs moet ten alle tijden bescherming van de maatschappij zijn.
Straf is altijd een vorm van wraak..dus iemand in de gevangenis stoppen is net zo goed wraak als een eventuele doodstraf.
Zoals ik al aanhaalde is het allemaal een vorm van perspectief. Dat mensen onnodig sterven omdat de medicijnen er wel zijn, maar erg duur en we die kosten niet willen dragen als maatschappij vinden we prima. Dat zijn onschuldige mensen.
Dat iemand die altijd een levensgroot gevaar zal blijven steeds maar weer een kans moet krijgen vinden sommigen mensen normaal.
Ik vind in sommigen gevallen de doodstraf gerechtvaardigd,niet lichtzinnig, niet uit pure haat of wraak. Maar omdat het delict en de persoon (nooit meer terug in de maatschappij) dit rechtvaardigen.
Jammer dat jij je bericht zo wenst te beginnen. Waar is dat goed voor?
Vanwaar maak je een verwijzing naar mensen in de gezondheidszorg? Dat heb ik je al eerder zien doen in dit topic? Het is toch niet of de een of de ander? Die zaken staan toch compleet los van elkaar?
Omdat je zelf precies hetzelfde doet, dus ik wilde even kijken wat je er zelf van vond als je door een online post en een mening meteen wordt weggezet onder een groep..
Dat je de verwijzing niet begrijpt is wel veelzeggend. Het gaat over de dood en wanneer mensen 'mogen' sterven. Veel mensen hebben iets tegen de doodstraf, maar mensen die sterven omdat wij als maatschappij hun medicijnen niet willen vergoeden is algemeen geaccepteerd.
Voor of tegen de doodstraf zijn heeft vooral met perspectief te maken. Net zoals dat in de gezondheidszorg zo is.
In de gezondheidszorg spelen kosten dus een rol, terwijl als je hierover begint bij de doodstraf mensen meteen in de hoogste boom zitten..
Dat is eigenlijk feitelijk gezien raar..want waar zit dan dat onderscheid? Wat betalen we uiteindelijk wel niet aan bepaalde figuren en waarom willen we het een als maatschappij wel en het andere niet?
Wat je in jouw posts goed terugziet imo is dat je kennis hebt van een heel klein stukje, maar dat breder integraal kijken je niet echt ligt.
Beetje bedrijfsblindheid.