Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalanche schreef:Nu.nl, quoting Johan Derksen schreef:"Mensen cancelen links en rechts anderen. Voor het eerst in mijn leven stel ik me kwetsbaar op en dat is totaal uit de hand gelopen. Als je één keer uitglijdt in al die jaren en iedereen over je heen valt, is er dus misschien geen plaats meer voor Johan Derksen."
Ik heb een ander idee over je kwetsbaar opstellen. Wat een lamzak.
Independence schreef:Ik heb best getwijfeld of ik hier moest reageren, maar wil het toch doen.
Ik heb dit topic meegelezen en een aantal reacties heeft mij erg gekwetst. Ik heb ook de sociale media gevolgd en het feit dat ik me gekwetst voel, maakt mij volgens sommige mensen een azijnzeiker.
Ik was 15 toen ik verkracht werd. Bij mij is het nu bijna 9 jaar geleden. 9 jaar waarin ik bijna als kluizenaar heb geleefd: ik durfde nergens meer heen, want ik zag overal gevaar. Met behulp van exposure therapie moet ik weer stapjes zetten: uit eten gaan, naar een cafe, de bioscoop etc.
Als ik dan reacties lees dat wij vrouwen er gewoon voor moeten zorgen dat we niet in een situatie komen waarin seksueel geweld plaats kan vinden, dan denk ik: hoe dan? Wat mij is overkomen, had iedereen kunnen overkomen en het was niet te voorkomen. Ik was niet dronken, was niet op een donkere enge plek (om even standaard vooroordelen te noemen, ook al was ik wel dronken had het nog niet mogen gebeuren). Ik ben niet onvoorzichtig geweest. Maar die reacties zorgen ervoor dat ik ervan overtuigd ben dat het wél mijn schuld was. En dat ik beter niet meer naar een café ga, want dan breng ik mezelf in gevaar.
Dat is toch geen wereld om in te leven?
Independence schreef:Ik heb best getwijfeld of ik hier moest reageren, maar wil het toch doen.
Ik heb dit topic meegelezen en een aantal reacties heeft mij erg gekwetst. Ik heb ook de sociale media gevolgd en het feit dat ik me gekwetst voel, maakt mij volgens sommige mensen een azijnzeiker.
Ik was 15 toen ik verkracht werd. Bij mij is het nu bijna 9 jaar geleden. 9 jaar waarin ik bijna als kluizenaar heb geleefd: ik durfde nergens meer heen, want ik zag overal gevaar. Met behulp van exposure therapie moet ik weer stapjes zetten: uit eten gaan, naar een cafe, de bioscoop etc.
Als ik dan reacties lees dat wij vrouwen er gewoon voor moeten zorgen dat we niet in een situatie komen waarin seksueel geweld plaats kan vinden, dan denk ik: hoe dan? Wat mij is overkomen, had iedereen kunnen overkomen en het was niet te voorkomen. Ik was niet dronken, was niet op een donkere enge plek (om even standaard vooroordelen te noemen, ook al was ik wel dronken had het nog niet mogen gebeuren). Ik ben niet onvoorzichtig geweest. Maar die reacties zorgen ervoor dat ik ervan overtuigd ben dat het wél mijn schuld was. En dat ik beter niet meer naar een café ga, want dan breng ik mezelf in gevaar.
Dat is toch geen wereld om in te leven?
germie schreef:Ik denk dat er hier op bokt echt wel meer vrouwen zitten die wat hebben meegemaakt, maar het niet zo durven schrijven. Bang dat een dader het leest, of voor veroordeling door anderen dat ze zelf beter hat moeten opletten.
Telpeva schreef:Ik zat net het nieuws te kijken en daar zeggen ze dat die beloofde excuses gisteravond niet eens zijn uitgesproken
quote van Derksen op NOS.nl schreef:Derksen zei nu in de uitzending dat de toezegging van Talpa dat excuses zouden volgen hem "in het verkeerde keelgat is geschoten": "Wij moesten oprecht onze excuses maken en dan zouden ze beslissen hoe het verder gaat met het programma. Maar wij zitten hier niet om een examen excuses maken te doen. Lik m'n reet. Als ze met mijn verhaal geen genoegen nemen, nou
Rocamor schreef:Telpeva schreef:Ik zat net het nieuws te kijken en daar zeggen ze dat die beloofde excuses gisteravond niet eens zijn uitgesproken
Je moet dat stukje over excuses maar eens lezen op de nos. Zum kotschen
Avalanche schreef:Ik vind het wel mooi dat alle sponsors zijn gestopt
Mars schreef:Ik denk dat John de Mol ook zijn bord wel vol genoeg heeft liggen met allerhande metoo zaken en dit er liever niet dan wel bij heeft.
JudithGigi schreef:Ik hoorde vanmorgen op tv dat hij zei "ik had het niet mogen zeggen"
?????
Nee, je had het ten eerste niet moeten doen en ten tweede niet over moeten grappen!
Hier op kantoor maken ze nu ook allemaal grapjes over verkrachting en kaarsen... Echt in en in triest wat het niveau van sommige mensen is.