Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 00:17

Getver Danique wat een smerige actie… ik zal wel nooit begrijpen waarom mannen het okee vinden om zomaar een vrouw te grijpen. Zelf ook wel meegemaakt in kroegen. En als je dan wat zegt staat zo’n groep je uit te lachen. Er moet idd nog heel wat gebeuren

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 06:28

Poeh, hij is wel echt in de slachtofferrol aan het kruipen, nu...

Ik vond de opzegging van Omroep West het mooi omschrijven:

,,Het feit zelf en het nalaten van een kritische reflectie op zijn eigen gedrag zijn voor de omroep de redenen om dit programma te stoppen”

En dan gooit hij dit op de cancel- en woke-cultuur. Hij is degene die een sfrafbaar feit pleegde :?.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 07:13

Avalanche schreef:
Nu.nl, quoting Johan Derksen schreef:
"Mensen cancelen links en rechts anderen. Voor het eerst in mijn leven stel ik me kwetsbaar op en dat is totaal uit de hand gelopen. Als je één keer uitglijdt in al die jaren en iedereen over je heen valt, is er dus misschien geen plaats meer voor Johan Derksen."

Ik heb een ander idee over je kwetsbaar opstellen. Wat een lamzak.

Hij heeft gewoon nog steeds niet door hoe erg het is wat hij vertelt.
Wat voor zelfreflectie heb je dan, als je dit schaart onder kwetsbaar opstellen :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 07:44

Hopla, weg ermee en nooit meer terug.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:01

Ik ben bang dat-ie over een maandje of zo weer opduikt - bij Ongehoord Nederland. Dat lijkt me precies de omroep die 'm wel wil hebben...

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:12

Independence schreef:
Ik heb best getwijfeld of ik hier moest reageren, maar wil het toch doen.
Ik heb dit topic meegelezen en een aantal reacties heeft mij erg gekwetst. Ik heb ook de sociale media gevolgd en het feit dat ik me gekwetst voel, maakt mij volgens sommige mensen een azijnzeiker.
Ik was 15 toen ik verkracht werd. Bij mij is het nu bijna 9 jaar geleden. 9 jaar waarin ik bijna als kluizenaar heb geleefd: ik durfde nergens meer heen, want ik zag overal gevaar. Met behulp van exposure therapie moet ik weer stapjes zetten: uit eten gaan, naar een cafe, de bioscoop etc.
Als ik dan reacties lees dat wij vrouwen er gewoon voor moeten zorgen dat we niet in een situatie komen waarin seksueel geweld plaats kan vinden, dan denk ik: hoe dan? Wat mij is overkomen, had iedereen kunnen overkomen en het was niet te voorkomen. Ik was niet dronken, was niet op een donkere enge plek (om even standaard vooroordelen te noemen, ook al was ik wel dronken had het nog niet mogen gebeuren). Ik ben niet onvoorzichtig geweest. Maar die reacties zorgen ervoor dat ik ervan overtuigd ben dat het wél mijn schuld was. En dat ik beter niet meer naar een café ga, want dan breng ik mezelf in gevaar.
Dat is toch geen wereld om in te leven?

:(:)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:20

Independence schreef:
Ik heb best getwijfeld of ik hier moest reageren, maar wil het toch doen.
Ik heb dit topic meegelezen en een aantal reacties heeft mij erg gekwetst. Ik heb ook de sociale media gevolgd en het feit dat ik me gekwetst voel, maakt mij volgens sommige mensen een azijnzeiker.
Ik was 15 toen ik verkracht werd. Bij mij is het nu bijna 9 jaar geleden. 9 jaar waarin ik bijna als kluizenaar heb geleefd: ik durfde nergens meer heen, want ik zag overal gevaar. Met behulp van exposure therapie moet ik weer stapjes zetten: uit eten gaan, naar een cafe, de bioscoop etc.
Als ik dan reacties lees dat wij vrouwen er gewoon voor moeten zorgen dat we niet in een situatie komen waarin seksueel geweld plaats kan vinden, dan denk ik: hoe dan? Wat mij is overkomen, had iedereen kunnen overkomen en het was niet te voorkomen. Ik was niet dronken, was niet op een donkere enge plek (om even standaard vooroordelen te noemen, ook al was ik wel dronken had het nog niet mogen gebeuren). Ik ben niet onvoorzichtig geweest. Maar die reacties zorgen ervoor dat ik ervan overtuigd ben dat het wél mijn schuld was. En dat ik beter niet meer naar een café ga, want dan breng ik mezelf in gevaar.
Dat is toch geen wereld om in te leven?

Precies. Ik kan me voorstellen wat je voelt.
Andere situaties zijn familie of sport. Als jij veel geld in een cursus of opleiding gestoken hebt en er gebeurt wat, dan ben je je geld kwijt, iets wat je niet kunt missen. Als je probeert het aan te kaarten elders, dan zegt men, joh, hij bedoelt het niet zo, je kent hem toch. Of als je het hoger in de boom wilt melden, dan wordt het afgeraden naar een ceo te gaan, want je zet jezelf voor schut wordt er gezegd. Dan denk je ook van nou ik zal me wel aanstellen. Sport is denk ik net zoiets als de Voice, je wilt graag ergens komen en dan moet je er wat voor over hebben. Bij familie wordt ontkend dat die neef of oom een vies mannetje is.

En heel veel vrouwen worden misbruikt door bekenden. Dan willen ze ergens hun verhaal doen en dan gaat het mis. Even wat ghb door een wijntje en hoppa. Is de vrouw dan fout?
En het vervelende met ghb is dat het na een paar uur al niet meer aan te tonen is, dus dan is het bewijs ook weg. Als de vrouw moet overgeven terwijl ze buiten bewustzijn is en de man wast snel 'heel lief' de kleding is het bewijs wat daar evt. op zat weggewassen. En je kunt als vrouw niets meer. Want de aangifte wordt niet in behandeling genomen wegens gebrek aan getuigen. Maar de vrouw zit met soa en aidstesten en mogelijke zwangerschap. Als de vrouw na afloop de dader er mee confronteert zegt die 'je was heel meegaand toen je niet reageerde, en je kreunde lekker'. En de vrouw weet er niets meer van, die was enige uren out. Maar nee, ook zoiets op whatsapp is geen reden voor verder onderzoek. Helaas.

Ik ken ook verhalen van 2 kinderen waarbij het neefje wat 17 was vieze spelletjes wilde spelen. Ene kind was 12, andere 8. De oudste wil het niet langer en loopt weg naar de woonkamer waar de ouders zitten. De jongste durft niet of wil niet weg. Als dan de jongste jaren later haar verhaal durft te doen, dan wordt het oudere kind door de ouders bestraft omdat het de mond niet open durfde te doen. Als vervolgens dat oudere kind weigert mee te werken aan een evt. aangifte doordat die er toch niet beter van wordt, want die had immers als 12 jarige al in moeten grijpen vindt men, dan is dat iets wat het leven lang meegedragen wordt en voor de oudere misschien nog wel zwaarder is dan voor de jongere. Beiden hebben te maken gehad met misbruik, maar men verwacht dan ook van kinderen al een volwassen reactie.

Ik denk dat er hier op bokt echt wel meer vrouwen zitten die wat hebben meegemaakt, maar het niet zo durven schrijven. Bang dat een dader het leest, of voor veroordeling door anderen dat ze zelf beter hat moeten opletten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:31

germie schreef:
Ik denk dat er hier op bokt echt wel meer vrouwen zitten die wat hebben meegemaakt, maar het niet zo durven schrijven. Bang dat een dader het leest, of voor veroordeling door anderen dat ze zelf beter hat moeten opletten.

Zeker weten. Hier is het echt al tig jaren geleden, maat ik blijf voorzichtig. Op bokt maar ook zeker in het echt. Vooral die veroordelingen van anderen en zelfs dat mensen je niet geloven, want jouw gedrag past niet bij het beeld van een slachtoffer wat zij hebben. Dus het zal wel gelogen zijn of meevallen.

Ik vond het zeer kwalijk dat er geen enkel excuus komt. Het spijt hem alleen maar dat hij het gezegd heeft, omdat de cancel culture ermee aan de haal gaat. Eh? Ja er zijn dingen en mensen die ik te ver vind gaan met wat allemaal grensoverschrijdend is, maar daar valt dit echt niet onder. En ja, het is lang geleden, maar als hij het op een hele andere manier besproken had en echt spijt had van hoe hij een ander mens behandeld had, dan was de reactie ook anders geweest. Was alsnog een vreselijk actie, maar iemand die daar echr spijt van heeft is toch anders.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:55

Ik zat net het nieuws te kijken en daar zeggen ze dat die beloofde excuses gisteravond niet eens zijn uitgesproken :=

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:56

Telpeva schreef:
Ik zat net het nieuws te kijken en daar zeggen ze dat die beloofde excuses gisteravond niet eens zijn uitgesproken :=

Je moet dat stukje over excuses maar eens lezen op de nos. Zum kotschen.

Edit, kan ik er wel even bij zetten uiteraard
quote van Derksen op NOS.nl schreef:
Derksen zei nu in de uitzending dat de toezegging van Talpa dat excuses zouden volgen hem "in het verkeerde keelgat is geschoten": "Wij moesten oprecht onze excuses maken en dan zouden ze beslissen hoe het verder gaat met het programma. Maar wij zitten hier niet om een examen excuses maken te doen. Lik m'n reet. Als ze met mijn verhaal geen genoegen nemen, nou
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 29-04-22 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:58

Deze man kan geen excuses maken, dat zit niet in zijn systeem. Hij heeft wel op TV gezegd (ik zag een uitgeknipt stukje ergens) dat hij de boel heeft laten ontsporen -of woorden van gelijke strekking- en dat het door hem komt dat het programma onder vuur ligt. Nou, dat is tenminste iets. Iets van zelfreflectie.
Ik persoonlijk vind het niet erg dat hij geen excuses maakt. Ik weet toch wel dat het een eikel is, dat hoeft hij van mij niet te bevestigen met excuses.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:01

Rocamor schreef:
Telpeva schreef:

Je moet dat stukje over excuses maar eens lezen op de nos. Zum kotschen

Even opgezocht en inderdaad zeg -O-
Hier een link er van :r
https://nos.nl/artikel/2426882-excuses- ... aag-inside

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:15

Die Derksen is zo vol van zichzelf dat hij geen flauw benul heeft van onderlinge relaties en menselijk contact. Hij heeft helemaal geen spijt betuigd, hij noemt het kwetsbaar opstellen, maar dat doet hij niet.
Hij ziet niet in dat het heel erg beledigend en ondermijnend is wat hij heeft gedaan.
En zelfs al was het alleen maar een grap, dan is het nog steeds laakbaar. Het lacherig doen over sexuele delicten past gewoon niet. Nooit.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:16

Ik vind het wel mooi dat alle sponsors zijn gestopt :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:20

Dat is dan weer het voordeel van de commerciële omroepen. Je kan als presentator, sidekick of wat dan ook nog zoveel willen, als er niet meer betaald wordt, stop het hele circus.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:01

Voor sommige mensen vergaat blijkbaar de wereld nu hij heeft aangegeven te gaan stoppen.
Mijn neefje heeft echt bij alle topics op Facebook hetzelfde geplaatst.
Wel een beetje triest maar goed

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:18

Ik hoorde vanmorgen op tv dat hij zei "ik had het niet mogen zeggen"

?????

Nee, je had het ten eerste niet moeten doen en ten tweede niet over moeten grappen!

Hier op kantoor maken ze nu ook allemaal grapjes over verkrachting en kaarsen... Echt in en in triest wat het niveau van sommige mensen is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:31

Jessix schreef:
Die man lijkt wel in een heel andere realiteit te leven.

Volgend mij lijkt dat niet alleen zo. Maar is het gewoon zo dat hij in een andere realiteit leeft. Al die andere BNers zijn aangewezen door hun slachtoffers. Johan Derksen doet publiekelijk zijn eigen schande uit de doeken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:32

Ibbel schreef:
Ik ben bang dat-ie over een maandje of zo weer opduikt - bij Ongehoord Nederland. Dat lijkt me precies de omroep die 'm wel wil hebben...

Daar zit dan wel zijn doelgroep.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:34

Avalanche schreef:
Ik vind het wel mooi dat alle sponsors zijn gestopt :D

Dan blijft er ook niet veel anders meer over dan stoppen. de vorige keer dat hij wilde stoppen verbood John de Mol hem om te stoppen anders zou het contract breuk zijn. Zonder sponsors is er voor John de Mol niet veel meer aan natuurlijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:37

Ik denk dat John de Mol ook zijn bord wel vol genoeg heeft liggen met allerhande metoo zaken en dit er liever niet dan wel bij heeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:39

Mars schreef:
Ik denk dat John de Mol ook zijn bord wel vol genoeg heeft liggen met allerhande metoo zaken en dit er liever niet dan wel bij heeft.

Dan had hij er eerder mee moeten komen. Ik vind het onacceptabel dat na datgene wat JDM had gezegd over dit soort gedrag het alsnog een podium heeft gekregen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:41

Klopt maar daar zal dan een geldkwestie aan ten grondslag liggen denk ik zo

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:58

Ze hadden al lang geleden moeten stoppen met deze engerd.
Maar 'alles voor de kijkcijfers'.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:01

JudithGigi schreef:
Ik hoorde vanmorgen op tv dat hij zei "ik had het niet mogen zeggen"

?????

Nee, je had het ten eerste niet moeten doen en ten tweede niet over moeten grappen!

Hier op kantoor maken ze nu ook allemaal grapjes over verkrachting en kaarsen... Echt in en in triest wat het niveau van sommige mensen is.

Hij heeft geen spijt dat hij het gedaan heeft, hij heeft spijt dat het naar buiten is gekomen.