Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:53

Blij dat ik rij en doordat het zoveel kost waardeer ik het meer: _/-\o_ aan de opcenten *\%/*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:00

Spenk schreef:
Daar is in de basis natuurlijk ooit zelf voor gekozen he om ver van je werk te wonen :)

De corona situatie heeft al doen inzien dat veel werk toch best thuis bleek te kunnen.

Maar wat is dan je voorstel? Klagen en zeuren dat het duur is wordt het namelijk niet goedkoper van helaas.

We kunnen er helemaal niks aan veranderen.... Behalve dus vaker OV/fiets/thuiswerken als dat kan.

Net op de radio zeiden ze dat morgen de benzine weer 6 cent stijgt en de diesel 8 cent. En dat het voorlopig stijgen blijft.

Nu doe je het weer. :D

Van je afschrijven lucht gewoonweg op en dat doen velen hier ook.

Als ik thuis had kunnen werken had ik dat gedaan. Na het bouwen van een pop up laboratorium. Zo geld dat voor meer beroepen. Lat-relatie met je partner is ook weer zo wat. ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:01

Spenk schreef:
Daar is in de basis natuurlijk ooit zelf voor gekozen he om ver van je werk te wonen :)

Zeker het topic niet gelezen?

Woningen zijn ook schaars/ duur, vaak net iets verder weg goedkoper of beschikbaar.
Dan is de keuze om verder naar je werk te reizen een makkelijke keuze.

Mar top dat jij blijkbaar naast je werk woont +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:05

magda_90 schreef:
Spenk schreef:

De corona situatie heeft al doen inzien dat veel werk toch best thuis bleek te kunnen.

Maar wat is dan je voorstel? Klagen en zeuren dat het duur is wordt het namelijk niet goedkoper van helaas.

We kunnen er helemaal niks aan veranderen.... Behalve dus vaker OV/fiets/thuiswerken als dat kan.

Net op de radio zeiden ze dat morgen de benzine weer 6 cent stijgt en de diesel 8 cent. En dat het voorlopig stijgen blijft.

Nu doe je het weer. :D

Van je afschrijven lucht gewoonweg op en dat doen velen hier ook.

Als ik thuis had kunnen werken had ik dat gedaan. Na het bouwen van een pop up laboratorium. Zo geld dat voor meer beroepen. Lat-relatie met je partner is ook weer zo wat. ;)

Ja maar niemand kan de prijzen veranderen.

Ja natuurlijk zijn er tig redenen te bedenken waarom je niet dicht bij je werk woont. En dat je dan veel reist moet je helemaal zelf weten maar nogmaals niemand kan nu iets aan de prijzen doen! Dus ik weet niet zo goed wat je er mee bereiken wil om te blijven herhalen dat het zo duur is? Mijn man kan en mag ook niet thuiswerken dus gaat dagelijks heen maar we accepteren dat het duur is en tanken in Duitsland dat gelukje hebben wij vlak bij de grens wonen.

En nee ik woon 20 kilometer van mijn werk en dus niet er naast. Maar ik werk thuis al sinds maart 2020 begin van de corona

Het enige dat ik zeg dat ik niet begrijp waarom men maar blijft ''zeuren en klagen'' over iets waar we 0,0 aan veranderen kunnen op dit moment.

Maar al wil iemand 200 kilometer per dag naar zijn werk reizen, dat is mij om het even hoor :D
Maargoed kennelijk lucht het dan voor mensen op om neer te zetten ''jeetje wat is het duur''

Dat is iedereen zijn goed recht natuurlijk :) maar schiet mensen in het topic niet af die opperen dat je misschien vaker kan fietsen of thuiswerken. Die denken ook alleen maar mee.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:09

Spenk schreef:

Mijn man werkte vroeger op 20 minuten reizen, toen bedacht de werkgever te gaan fuseren en moest hij 1 uur verderop gaan werken.
Daarna weer een baan dichterbij kunnen vinden en toen moest hij (eerst 3 maanden, maar dat werd 2 jaar) bij de klant gaan werken 1,15 minuten verderop :+

Nu wonen wij in Friesland (lees: betaalbaar) en als jij wat weet in of rondom Amsterdam voor 750E (minimaal 4 slaapkamers) dan hou ik mij aanbevolen :+
Want dat betalen wij nu incl stal en weiland :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:13

Spenk schreef:
Dat is iedereen zijn goed recht natuurlijk :) maar schiet mensen in het topic niet af die opperen dat je misschien vaker kan fietsen of thuiswerken. Die denken ook alleen maar mee.

Als mijn terminale cliënten uit 2 provinciën bij mij thuis afgeleverd kunnen worden, 2 hoog en zonder lift dan teken ik daarvoor.

Nogmaals het is gewoon niet een standaardoptie voor veel werkenden, het OV of fietsen.
Ik werk nachtdiensten en zit vaak op 30 km en meer.
Ik ga niet door de bossen fietsen met deze tijden :n

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:13

Ik denk dat je even moet opzoeken wat het nut is van "iets van je afschrijven", dan snap je het doel van dit topic ook beter.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:16

Nou idd, ik klaag hier ook graag. Het ís nu eenmaal ook ontzettend duur geworden. En als het alleen de benzine was, maar ook de boodschappen.
Wij kochten maandelijks een tray colablikjes die vorige week nog 15€ kostte, ik voegde hem toe in mijn ah bestelling voor deze week en het is nu gewoon 21€. Die stijgingen zijn absurd.

En ik kom er wel uit hoor, mijn man krijgt geen colablikjes meer :') maar ff van je af schrijven is gewoon fijn en dan hoef je niet gelijk allerlei oplossingen maar gewoon even zeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:19

Onali schreef:
Spenk schreef:

Als mijn terminale cliënten uit 2 provinciën bij mij thuis afgeleverd kunnen worden, 2 hoog en zonder lift dan teken ik daarvoor.

Nogmaals het is gewoon niet een standaardoptie voor veel werkenden, het OV of fietsen.
Ik werk nachtdiensten en zit vaak op 30 km en meer.
Ik ga niet door de bossen fietsen met deze tijden :n

Dat snap ik volledig!

Maar mensen proberen enkel behulpzaam te zijn met zeggen misschien kan je vaker thuiswerken/ov/fietsen/buitenland tanken/tinq acties -O- dus daar hoeft mijn inziens niet zo op ingehakt te worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-22 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:20

En als dat dus niet kan, blijf je door gaan. ;)
Het is gezegd, meermalen. Ook meermalen uitgelegd waarom het voor de een wel/niet kan. Respecteer dat en laat het los. Door blijven gaan werkt niet.

Doe ik hierna ook niet meer. :)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:22

Ik kan wel werk dichter bij huis zoeken maar dan is de kams kleiner dat ik een passende baan vind of ik moet op salaris flink gaan inleveren, nee dankje. Dan maar wat verder van huis.

En het ov. Voor de 1 ideaal en misschien sneller dan de auto. Maar dat geld niet voor iedereen natuurlijk.
Als ik met het ov ga ben ik maar liefst een half uur langer onderweg.
En thuis werken, ik werk in een magazijn, zou maar goed niet weten hoe alles in mijn huisje moet passen :+

Dus ja, sommige mensen hebben geen andere keus en zullen toch echt de auto moeten pakken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:24

Maar Spenk denk je dat we (even generaliserend) daar zelf nog nooit op zijn gekomen
Vaak blijft de beste en, vooralsnog, goedkoopste optie een auto.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:34

Onali schreef:
Maar Spenk denk je dat we (even generaliserend) daar zelf nog nooit op zijn gekomen
Vaak blijft de beste en, vooralsnog, goedkoopste optie een auto.

Dit inderdaad ja.
Het grootste deel van de werkende bevolking heeft geen werk wat thuis gedaan kan worden.
En hoe graag ik ook in mijn woonplaats zou willen werken waardoor ik er met de fiets heen kon heb ik werk gevonden 31 km verderop.
De banen liggen hier niet voor het oprapen.
En stel ik zou kunnen verhuizen en naast het werk wonen, wat als ik daar geen vast contract krijg. Verhuis ik dan weer als ik dan 30km de andere kant op iets vind?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:40

Ik kies er ook niet voor om zoveel te moeten rijden. :n Zonder dat zou ik alleen hier in de buurtsupermarkt boodschappen kunnen doen.niet naar de tandarts, huisarts of apotheek kunnen, niet naar mijn vader of zus. Niet naar de weinige sociale contacten die ik heb, omdat ik keuze had uit een huis. Dat was deze of geen huis hebben. Met mooi weer is de scootmobiel voor een deel nog te doen. Mijn familie en sociale contacten zijn daar domweg te ver weg voor. En fietsen is geen optie voor meer dan 5 km. Dan kiep ik om. Ook kan ik mijn inkomen niet hoger maken zodat ik de kosten beter kan opvangen.

Ik zag vandaag prijzen aan de pomp %)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:04

magda_90 schreef:
Lat-relatie met je partner is ook weer zo wat. ;)

Vertel mij wat; brandstofprijs houdt me netjes :D O:)

Ik heb teveel zelfrespect om naar prutsmuts te gaan en partner omvat veel meer dus die kant wil ik helemáál niet op, doch wat kósten betreft is het 8)7
Alleen al aan brandstof ben ik meer kwijt aan lat bezoek komend weekeinde dan ik hypothetisch in het locale clubhuis van de dames uit zou geven :roll:

En zo ken ik verschillende stellen die uit elkaar zijn maar wel bij elkaar wonen omdat het de laatste jaren te duur geworden is om met hetzelfde inkomen het aantal huishoudens te verdubbelen.
Idem stellen die wél bij elkaar zijn doch minimaal door de week niet bij elkaar meer wonen omdat huis en werk te ver van elkaar zijn wat reiskosten/loon betreft.
Woonlasten en reiskosten zijn té grote posten geworden voor een flexibel mobiele samenleving.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:06

Ik snap nooit zo goed waarom je nooit eens mag klagen in het leven? Als je er niets aan kan veranderen, mag je niet klagen? Bijzonder. Ventileren is menselijk en is prima.

Ik kies er zelf wel voor om (redelijk) veel te rijden. Ik kan de dieselprijzen gelukkig ook betalen. Dat neemt niet weg dat ik de prijzen op dit moment werkelijk schandalig vind.

elnienjo

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:14

Ik vind 't schandalig dat onze regering niks aan die prijzen doet. Ze lopen helemaal binnen met die extreme accijnzen terwijl de burger als melkkoe financieel tot op 't bot wordt uitgekleed.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:29

Tinq actie helaas weer niet hier in de buurt.

Maar als ik de chaos zie die er vandaag was..... sommige mensen stonden al uren van te voren in de rij. Een uurtje wachten ala, maar ik heb toch niet zoveel zin om 3-4 uur van te voren al in een koude auto te moeten gaan zitten wachten.

Ik kijk morgen en woensdag nog even aan, anders rijdt ik donderdag gewoon even naar Antwerpen. Daar kan je nog redelijk betaalbaar tanken en dat gelijk combineren met de Primark en de Decathlon.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:31

Ik zou idd geen lange wachttijden over hebben voor die Tinq. Ik tank normaal in Stabroek, daar betaalde ik vorige week ook al 1,84 trouwens.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:32

Voor wie een poging wil wagen: TinQ heeft zojuist de vier locaties voor morgen bekendgemaakt.

Berkel en Rodenrijs, Drachten, Heerenveen en Waalwijk zijn aan de beurt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:55

Ik heb de tank nog vol , maar ga ook niet in de rij staan niet echt zin in moet ik zeggen :') Het is mooi als het mensen die veel geld kwijt aan benzine het wel lukt om goedkoop een volle tank te krijgen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:57

Is ook bekend hoe laat? Website van tinq wil het niet laden, maar drachten is hier 5km vandaan.....

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:59

Lalidan schreef:
Is ook bekend hoe laat? Website van tinq wil het niet laden, maar drachten is hier 5km vandaan.....

Drachten tussen 11:00 en 12:00.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:02

-O- dan heb ik net een afspraak....
Nou ja, scheelt wachten en ik weet waar ik niet langs moet rijden :)) dank jullie wel voor het delen! _/-\o_

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:06

TinQ op Feestboek schreef:
Waalwijk, Havenweg van 10:00 tot 11:00
Drachten, Janssenlaan van 11:00 tot 12:00
Berkel en Rodenrijs, Celsiusstraat van 13:00 tot 14:00
Heerenveen, Kattebos van 14:00 tot 15:00