Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:absque_dubio schreef:Morrie is dat dan ‘tegen’ wit Rusland? Want Rusland zelf grenst niet. En is het echt al zo nodig dat Litouwen en/of Letland zich al moeten voorbereiden op deze manier tegen Rusland?
Oekraïne is trouwens een best groot land. Welke buurlanden stellen de deuren voor hun open?
Ik heb zelf wel het idee dat Poetin het hier niet bij gaat laten, maar dat is een persoonlijke aanname.
Is het bijv ook mogelijk om als Nederlander naar Oekraïne te gaan en daar een wapen te krijgen om mee te doen?
Litouwen loopt het ‘meeste gevaar’ denk ik. Grenst aan Belarus natuurlijk.
DuoPenotti schreef:Citaat:Rusland niet welkom op Eurovisie Songfestival in Italië
phoe phoe, dat zal Poetin leren.... nu stopt hij vast met oorlogje spelen.....
Alles pakt de burgers....
Suzanne F. schreef:absque_dubio schreef:Morrie is dat dan ‘tegen’ wit Rusland? Want Rusland zelf grenst niet. En is het echt al zo nodig dat Litouwen en/of Letland zich al moeten voorbereiden op deze manier tegen Rusland?
Oekraïne is trouwens een best groot land. Welke buurlanden stellen de deuren voor hun open?
Ik heb zelf wel het idee dat Poetin het hier niet bij gaat laten, maar dat is een persoonlijke aanname.
Is het bijv ook mogelijk om als Nederlander naar Oekraïne te gaan en daar een wapen te krijgen om mee te doen?
Litouwen loopt het ‘meeste gevaar’ denk ik. Grenst aan Belarus natuurlijk.
DuoPenotti schreef:ik vind het juist wel goed. Zo ook geen formule 1 en geen voetbal en er zijn al bedrijven die per direct gestopt zijn goederen aan Rusland te leveren. De bevolking hoeft daardoor natuurlijk lang niet zo te lijden als ze in Oekraine doen he. En nee hij zal er niet minder om slapen. boycotten die handel!!Citaat:Rusland niet welkom op Eurovisie Songfestival in Italië
phoe phoe, dat zal Poetin leren.... nu stopt hij vast met oorlogje spelen.....
Alles pakt de burgers....
DuoPenotti schreef:Ik begrijp het boycotten wel.
Maar denk tot nu toe bij geen 1 ding : dat zet hem aan het denken.
Soms denk ik dat het meer is om te laten zien kijk ons eens goed bezig zijn.
Popstra schreef:Ik zag net mensen die zo vrolijk zin in Carnaval hadden.
Ik heb helemaal geen zin in een feestje met al die ellende op tv door wat daar nu gaande is.
DuoPenotti schreef:Ik begrijp het boycotten wel.
Electra63 schreef:DuoPenotti schreef:Ik begrijp het boycotten wel.
Ik denk dat door het boycotten van evenementen, misschien de druk vanuit de burgers en bedrijfsleven groter wordt.
En door de economische gevolgen.
Uiteindelijk zullen veranderingen vanuit Rusland zelf moeten komen.
Popstra schreef:DuoPenotti schreef:Of het is de manier van loslaten van de ellende voor de vierders
Ohja, ieder zijn ding hoor. Als ik jong was zou ik het wss ook gedaan hebben. Maar heb nu echt geen behoefte aan vrolijk een feestneus uit te hangen.
Mn hoofd staat er simpelweg niet naar.
Phonix schreef:Poh, door de corona crisis ging ik best vlot, maar ik merkt dat deze me onzettend triest en moe maakt.
Wij hebben vrienden die proberen er uit te vluchten en een andere vriend is ingeroepen om bij de militaire te sluiten. Hij heb nooit een wapen in zijn handen gehad.
Ik voel me heel erg hulpeloos en vraag me af of wij het zo lang had moeten laten gaan. Misschien was het beter als Europa samenkwam en het meteen stopte.
Putin heeft nu een warning gestuurd naar Zweden en Finland als ze gaat meedoen aan NAVO en in Noorwegen zijn mensen begonnen met jodium pillen te kopen als er iets zou gebeuren met kernwapens..
pien_2010 schreef:Loretta, wat is het leven waard als de russen je land hebben ingepikt? Veel mensen zouden om dat proberen te voorkomen, daarvoor de wapens op willen pakken. Het gaat wel ergens over. Dat noemen ze strijdend ten onder gaan. Er zijn zelfs ouderen, mannen en vrouwen die nu aan het trainen zijn. Je kunt het ze heel lastig maken. Ik zag op TV zelfs een 80 ++. Hij werd binnengehaald. Er moeten ook straten, gebouwen etc verdedigd worden en het leger kan niet overal zijn.
Ik vind het goed en begrijp dit heel erg goed. En natuurlijk is het eng.