Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:Je kan ook wel blijven hameren dat het financiele aspect niet er toe moet doen. Maar dat doet het in deze maatschappij nu eenmaal wel. Velen handelen in wat nu mogelijk is, de utopie (hoe mooi ook) die jij beschrijft, daar leven we niet in en dat zal nog wel even duren ook voordat man en vrouw overal gelijkwaardig behandeld worden. In het hier en nu, is alles reteduur, zijn huizen niet te betalen en dus werkt degene met de meeste verdiensten en is dat het hoofdloon, het andere is extra. En wie die dat hoofdloon binnenhaalt laat ik in het midden.
naranja1 schreef:2 van de 3 vrouwen tussen de 12 en 25 jaar werd vorig jaar lastig gevallen op straat bracht vandaag het centraal bureau voor statistiek uit.
Ik vind dat hierbij je best andere vrouwen mag helpen. En dat het dan geen betuttelen is.
Tiggs schreef:Mindim schreef:Je kan ook wel blijven hameren dat het financiele aspect niet er toe moet doen. Maar dat doet het in deze maatschappij nu eenmaal wel. Velen handelen in wat nu mogelijk is, de utopie (hoe mooi ook) die jij beschrijft, daar leven we niet in en dat zal nog wel even duren ook voordat man en vrouw overal gelijkwaardig behandeld worden. In het hier en nu, is alles reteduur, zijn huizen niet te betalen en dus werkt degene met de meeste verdiensten en is dat het hoofdloon, het andere is extra. En wie die dat hoofdloon binnenhaalt laat ik in het midden.
Sorry voor de late reactie hierop, ik moest werken![]()
Maar op die manier maak je het verschil toch alleen maar groter? Waarom niet beide 4 dagen in zo'n geval? Want je regelt het dan leuk voor de korte termijn, en als je niet veel verdient is het misschien echt niet anders, maar op de lange termijn wordt het gat steeds groter. Dan moet je je, denk ik, afvragen wat belangrijker is: luxe op de korte termijn of investeren in de lange termijn. Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over een situatie waarin partner 1 een minimumloon verdient en partner 2 2.500-3.000 bruto, dan heb je niet veel te kiezen. Maar als je beide op of boven modaal zit dan moet je toch wel rond kunnen komen? Gesteld dat je het ook wilt he, maar ik zou niet gelukkig worden als mijn baan werd weggezet als 'voor de extraatjes'.
Edit: ik woon in de Randstad en tot een paar jaar geleden kon je hier prima een rijtjeshuis kopen <250.000 euro. Dus dan zijn je vaste lasten in principe niet gigantisch hoog.
naranja1 schreef:2 van de 3 vrouwen tussen de 12 en 25 jaar werd vorig jaar lastig gevallen op straat bracht vandaag het centraal bureau voor statistiek uit.
Ik vind dat hierbij je best andere vrouwen mag helpen. En dat het dan geen betuttelen is.
Mindim schreef:naranja1 schreef:2 van de 3 vrouwen tussen de 12 en 25 jaar werd vorig jaar lastig gevallen op straat bracht vandaag het centraal bureau voor statistiek uit.
Op wat voor manier helpen? Als ik zie dat een vrouw nagefloten wordt door bouwvakkers er iets van zeggen bijvoorbeeld?
Mindim schreef:pien_2010 schreef:Nee, wel als het dreigend is iets dat nafluiten niet is. Althans voor mij ligt daar de grens.
Ik denk dat ik het wel lastig zou vinden, om in een dreigende situatie te springen, ik zou dan de politie bellen.
pien_2010 schreef:naranja1 schreef:2 van de 3 vrouwen tussen de 12 en 25 jaar werd vorig jaar lastig gevallen op straat bracht vandaag het centraal bureau voor statistiek uit.
Het komt zometeen op het journaal werd aangekondigd. Dat is wel heel hoog. Ik grloof niet dat er één iemand is in dit topic die niet helpt (v/m). Daar ging het niet over.
Mindim schreef:naranja1 schreef:2 van de 3 vrouwen tussen de 12 en 25 jaar werd vorig jaar lastig gevallen op straat bracht vandaag het centraal bureau voor statistiek uit.
Op wat voor manier helpen? Als ik zie dat een vrouw nagefloten wordt door bouwvakkers er iets van zeggen bijvoorbeeld?
Cer schreef:Dat vond ik wel een lastig verhaal... want wie kijkt er naar een dakloze?
En vooral in de steden waar er veel zijn...
Ik weet dat toen ik in Parijs was een paar keer, dat er ook daklozen op stoepen en straten lagen.. ik keek daar verder niet echt naar
Cer schreef:Men dacht dat de man die in elkaar gezakt was, een dakloze was... zo begreep ik het. Dus zo bedoel ik 'wie kijkt er naar een 'dakloze''.
Ik weet niet wat de situatie was, zag iemand hem in elkaar zakken, waren er mensen bij etc.
Overigens, dakloze an sich is een heel andere problematiek..