Weet je....op zich "is" het derde kind er dan al, het is niet een hypothetisch iets ofzo

Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die vinden dat dat leven al begonnen is en het niet aan ons is om daar een einde aan te maken. Dat het de bedoeling van een God of het levenslot of hoe je het noemen wilt, is dat dat leven er is. En het dus als moord gezien wordt om het af te breken.
Ik heb voor die gedachte eigenlijk net zo veel respect als voor de dames die een embryo / kindje als parasiet zien die ze niet in hun lijf willen.
Ik vind het dan ook absoluut niet netjes om dat soort meningen af te doen alsof ze er niet mogen zijn.
Als een anjali nou bepaalde gevoelens heeft, dan is zij daar toch vrij in

Iemand mag toch gewoon denken: dat leven in je buik, daar is een bedoeling mee, dat is er niet voor niets gekomen, ik denk dat je er het beste aan doet om je daar naar te schikken en het te omarmen. Het hoeft toch niet meteen als een soort straf te zijn...?
Iemand belachelijk maken en rellerige opmerkingen maken tegen iemand met een andere mening, maken de wereld ook niet echt mooier

Dan hou je alleen nog maar zo'n eenheidsworst over die durft te reageren.
De vraag waarom bij een verkrachting e.d. de moeder dan ineens wel zwaarder ging tellen en het kindje dan wel ineens weggehaald zou mogen worden, vond ik wel een hele goede

Het antwoord is op zich logisch, maar...als dat voor die gevallen geldt, waarom dan niet voor andere gevallen waarbij de zwangere vrouw zich net zo ellendig kan voelen....?
Ik vind het overigens wel een goed idee om een vrouw voordat ze de behandeling ondergaat, toch echt eerst een echo te laten zien, zodat ze wéét wat ze doet. Net zo belangrijk als het bieden van allerlei hulp, dat iemand echt goed beseft welke mogelijkheden er zijn, hoe de behandeling zal gaan, en waar we het precies over hebben wat er geaborteerd zal worden.
Want ik zie hier bvb. ook al vaak gesproken worden over "een klompje cellen" terwijl het toch al héél snel een compleet babietje is.... prima als meiden / vrouwen dat weg willen halen, maar het lijkt me wel goed dat ze met eigen ogen zien dat het al echt een mensje is en niet slechts een klompje cellen.