Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:00

Zonnetje81 schreef:
Dus moeten we bij een beschuldiging maar alles meteen boycotten en iemand tot de grond gelijk maken om een paar appjes waar nog niks is bewezen? Tussen appjes sturen die niet handig waren of je leven aan gort is wel iets anders. Zou wat zijn als jij zelf op je werk valselijk zou worden beschuldigd al dan niet door een fout en meteen ontslag krijgt en een rechtszaak aan je broek.

Ik vind het allemaal totaal niet in verhouding staan en eerst een onderzoek waardig voordat je iets moet boycotten. Bijv de muziek van iemand niet meer draaien en dat degene geen werk meer heeft terwijl er nog amper een zaak is gestart.

Een hoop mensen zouden wat meer eelt op hun huid mogen kweken en dan heb ik niet over verkrachtingszaken en dat soort misbruik situaties. Maar een appje, of een arm om je heen, te amicaal gedrag wat de ander als aardig en onschuldig interpreteert en jij zelf als te opdringerig vind ik een wezenlijk verschil.

Nou niet mee eens, er zou eens een hele grote mentaliteitsverschuiving mogen komen in de wereld waar je gewoon als vrouw en kind kwetsbaar bent en blijft. En een ander die te amicaal is, ik ken ze ook hoor..mensen die altijd in jouw ruimte gaan staan. Voor mij is dat toch een soort dominantie en als ze dan ook nog hun poten niet thuis kunnen houden kan dat "amicale" gedrag toch echt heel storend zijn.
Niet te vergelijken met machtsmisbruik, aanranding en verkrachting maar toch ook een vorm van grensoverschrijdend gedrag.

En appjes..weet je wel hoeveel vrouwen alleen op datingssites al te maken krijgen met sexueel ongepast gedrag? Sorry hoor maar ik denk dan toch echt dat veel mannen wat draadjes niet goed hebben zitten in hun bovenkamer. En nee, dat komt niet door hormonen..dat komt door de maatschappij en hoe deze al eeuwen om gaat met vrouwen. En daar mag echt eens een grote verschuiving gaan plaats vinden.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:01

Pff zonnetje, ik vind dat je er wel heel makkelijk over praat. Heb je zelf dochters, of jonge meiden in je omgeving? Ga eens met ze in gesprek en luister.
Jonge vrouwen weten echt wel het verschil tussen een goedbedoelde arm en wanneer het ongemakkelijk wordt. Dat laatste vaak bij een machtsverhouding in welke vorm dan ook, leeftijd, kracht, arbeidsrelatie, docent etc.
Niet iedereen is assertief genoeg om hier iets van te zeggen helaas. Het is goed dat vrouwen zich hierover uitspreken. Sommige mannen gaan steeds verder over de grens omdat vrouwen er niets van durven te zeggen. Zeker in een omgeving met een bepaalde cultuur zoals waarschijnlijk bij TVOH
Laatst bijgewerkt door Paardenfan25 op 17-01-22 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:02

Zonnetje81 schreef:
[***] schreef:
Nogmaals: denk je echt dat om een knuffel de keuze wordt gemaakt om miljoenen schade te lijden?

Is toch net zo goed jouw aanname?? Ze zitten een beetje in het nauw lijkt me.

Als ze dachten dat het om een knuffel ging was het programma nooit stilgelegd. Dit gaat om een beslissing van hunzelf, niet boycotten door het grote publiek. Er is een afweging gemaakt wat de grootste schade zou geven: doorgaan en de beschuldigingen blijken echt te zijn waardoor je imagoschade hebt of stoppen met het risico dat het valse beschuldigingen zijn en je hebt voor niets financiële schade geleden. Dat heeft niets te maken met een aanname.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:03

‘Op basis van deze aantijgingen is contact opgenomen met producent ITV en is er in overleg besloten dat ITV, onmiddellijk een zorgvuldig, onafhankelijk onderzoek zal initiëren.'

I rest my case idd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:04

Maar dat Ali zegt onschuldig te zijn, dat telt niet meer?
Gewoon schuldig totdat het tegendeel bewezen is?

Rare omgedraaide wereld.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:05

Zonnerje, dat onderzoek is dus al geweest, het punt is dat wij het grote publiek het pas donderdag te zien krijgen. Ik snap echt niet dat je zo ontzettend gemeen kunt uithalen naar mensen die iets naars is overkomen terwijl je die mensen helemaal niet kent, niet weet wie er als dader(s) worden genoemd, en ik schat de kans heel hoog dat je die daders ook helemaal niet kent. Echt, hoe kun je zo hard zijn en oordelen terwijl je niks weet.

Zonnetje81

DuoPenotti schreef:

Rare omgedraaide wereld.

Inderdaad!
Volgens de bokkers ben je meteen schuldig want het zijn zoveel mensen.

Popstra

Nou als ik toch al die liefdevolle knuffels die ik gehad heb als grensoverschrijdend gedrag moet zien dan kun je iedereen wel gaan beschuldigen. Jemig, nooit meer knuffelen dan of een arm om iemand heen slaan in vreugde of verdrietige tijden!? Mensen hebben dat nodig op zn tijd.
Zal een koude benoening worden zo.

Zonnetje81

Telpeva schreef:
Zonnerje, dat onderzoek is dus al geweest, het punt is dat wij het grote publiek het pas donderdag te zien krijgen. Ik snap echt niet dat je zo ontzettend gemeen kunt uithalen naar mensen die iets naars is overkomen terwijl je die mensen helemaal niet kent, niet weet wie er als dader(s) worden genoemd, en ik schat de kans heel hoog dat je die daders ook helemaal niet kent. Echt, hoe kun je zo hard zijn en oordelen terwijl je niks weet.

Er start nu pas een onderzoek.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:06

Popstra schreef:
Nou als ik toch al die liefdevolle knuffels die ik gehad heb als grensoverschrijdend gedrag moet zien dan kun je iedereen wel gaan beschuldigen. Jemig, nooit meer knuffelen dan of een arm om iemand heen slaan in vreugde of verdrietige tijden!? Mensen hebben dat nodig op zn tijd.

Zeuren met corona dat je niks mag want dat heb je nodig. Blijkbaar is corona goed om ons te leren elkaar niet meer aan te raken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:07

Popstra schreef:

Daar gaat het niet, het gaat om de intentie die er achter zit. Sowieso in het geval van werkgerelateerde zaken is een zekere afstand bewaren alleen maar professioneel. Zeker als er sprake is van machtsverhoudingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:08

Zonnetje81 schreef:
DuoPenotti schreef:

Rare omgedraaide wereld.

Inderdaad!
Volgens de bokkers ben je meteen schuldig want het zijn zoveel mensen.

Helemaal niet. Er staat in ieder geval wel vast dat er dingen zijn gebeurd die niet oké zijn. Één persoon heeft dat al bekend. Door wie die 40 slachtoffers zijn is helemaal niet duidelijk.
Maar volgens bepaalde mensen komen de slachtoffers na jaren pas janken terwijl het eigenlijk vrijwillig was en dat is niet oké.

Cer

Zonnetje81 schreef:
Popstra schreef:

Zeuren met corona dat je niks mag want dat heb je nodig. Blijkbaar is corona goed om ons te leren elkaar niet meer aan te raken.

Ik denk dat mensen dat niet van iedereen nodig hebben... :)
Ik denk dat je dat van je naasten nodig kunt hebben, maar niet overal en door iedereen..

juist het idee dat je 'altijd maar aan iemand mag zitten' is wat er niet altijd goed gaat...

Popstra

Plus sommigen thuis nooit knuffels krijgen van ouders.

DuoPenotti

Popstra schreef:

ander topic
ooohhh verschrikkelijk we mogen niet meer knuffelen met corona

dit topic
oohhh knuffelen, ja dat is seksueel grensoverschrijdend. Gewoon niet doen

echt hè!
Voor mij telt de intentie. En dan kom ik zelfs uit een niet knuffel familie, kun je nagaan.

Paardenfan25

DuoPenotti schreef:

Rare omgedraaide wereld.

Strafrechtelijk schuldig misschien niet, maar wel onderdeel van een ongezonde (werk) omgeving.
Onderzoek zal het uitwijzen. Dat is het nadeel van bekend zijn, sponsoren, andere artiesten maken een belangen afweging en trekken zich terug. Zuur als achteraf blijkt dat er niet aan de hand is, alhoewel ik dit bijna niet kan geloven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:09

DuoPenotti schreef:

Rare omgedraaide wereld.

Dat wordt er ook niet gezegd, maar denk je nu echt dat er veel daders zijn die gaan toegeven dat ze schuldig zijn? Dat is ook juist het probleem vaak in dit soort zaken. Waarmee ik niet gelijk zeg dat hij schuldig is maar wel dat er goed onderzoek naar gedaan moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:10

DuoPenotti schreef:
Popstra schreef:

ander topic

dit topic

echt hè!
Voor mij telt de intentie. En dan kom ik zelfs uit een niet knuffel familie, kun je nagaan.

Knuffelen zonder toestemming is grensoverschrijdend. Daar zit het verschil. Ook als de intentie goed is maar iemand wilt het niet en na dat benoemen gaat het toch door is het grensoverschrijdend. Je geeft een grens aan en die wordt overschreden. Zo moeilijk is het niet.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:10

Elisa2 schreef:
Sorry hoor maar ik denk dan toch echt dat veel mannen wat draadjes niet goed hebben zitten in hun bovenkamer. En nee, dat komt niet door hormonen..dat komt door de maatschappij en hoe deze al eeuwen om gaat met vrouwen. En daar mag echt eens een grote verschuiving gaan plaats vinden.

Hiermee kom je op de discussie nature vs nurture. En gezien hoe (met name) mannelijke dieren zich gedragen tov hun soortgenoten (v en m) vrees ik dat een deel ook nature is… We zullen er dan dus als mensen altijd mee te maken blijven krijgen. Net als agressie: niet tof, wel nature. Hoe sterker je probeert dergelijk gedrag te onderdrukken, hoe meer het problematisch wordt.

Ik denk dat het goed is om het taboe te doorbreken en elkaar erop te leren aanspreken. Weerbaarheid, grenzen leren aangeven. Is ontzettend moeilijk, maar waardevol op heel veel vlakken in het leven. Dat begint ook al bij hoe we omgaan met kinderen. Kusjes wensen in ruil voor een snoepje kan ook als ouder dat vraagt een vorm van ‘dwang’ en ‘over grenzen gaan’ zijn…

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:11

DuoPenotti schreef:
ander topic

dit topic

echt hè!

Dat heeft hier weinig mee te maken..

Corona mochten eigenlijk familie leden en parters etc ook niet knuffelen... :)
Dat is wezenlijk iets anders dan in een werk / coach situatie...

Een lijf is van iemand.... daar hoef je niet aan te zitten.. ik snap niet helemaal dat dat voor sommigen zo lastig is? Het hoeft toch niet? Doe het gewoon niet..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:12

Paardenfan25 schreef:
DuoPenotti schreef:

Rare omgedraaide wereld.

Strafrechtelijk schuldig misschien niet, maar wel onderdeel van een ongezonde (werk) omgeving.
Onderzoek zal het uitwijzen. Dat is het nadeel van bekend zijn, sponsoren, andere artiesten maken een belangen afweging en trekken zich terug. Zuur als achteraf blijkt dat er niet aan de hand is, alhoewel ik dit bijna niet kan geloven.

Onderzoek zal het uitwijzen, maar hier hangt hij al aan de galg.
En stel, stel dat hij is onschuldig, zijn naam is dan al erg besmet. Hoe krijgt hij dat nog goed dan?
Dan is hij net zo goed slachtoffer.
Maar hij is bekend, dus ja, hoort erbij. Is dat ook niet victim blaming dan?

Kijk die rietbergen heeft bekend, dat is duidelijk.

Die hele boos had nog niets in de media moeten gooien.
Maar die wil ook lekker primeurtje scoren. Kijkcijfers winnen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:17

Cer schreef:
DuoPenotti schreef:
ander topic

dit topic

echt hè!

Dat heeft hier weinig mee te maken..

Corona mochten eigenlijk familie leden en parters etc ook niet knuffelen... :)
Dat is wezenlijk iets anders dan in een werk / coach situatie...

Een lijf is van iemand.... daar hoef je niet aan te zitten.. ik snap niet helemaal dat dat voor sommigen zo lastig is? Het hoeft toch niet? Doe het gewoon niet..

Maar de ene is de ander niet.
Ken ook families waar ik als bijrijder kwam, of zelfs de vader van iemand die hier op pension stond die je helemaal naar hem toe trok bij een felicitatie of zo.
Maar nooit heb ik daar wat achter gezocht. Die was zo, die pakte iedereen stevig vast.

Daarom zei ik, het is de intentie die er toe doet.

En ik ga er ook vanuit dat het hier meer is, maar ondertussen denk ik net zo aan een Ali, wat volgens mij ook zo'n typje is, dat hij zegt onschuldig te zijn.

En dan zeg ik, laat eerst het OM maar eens met info komen.
Alles op dat VB gooien, dit is gewoon ordinair beschuldigen, blaming. Ook dat bestaat nog.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:19

DuoPenotti schreef:
Paardenfan25 schreef:

Onderzoek zal het uitwijzen, maar hier hangt hij al aan de galg.
En stel, stel dat hij is onschuldig, zijn naam is dan al erg besmet. Hoe krijgt hij dat nog goed dan?
Dan is hij net zo goed slachtoffer.
Maar hij is bekend, dus ja, hoort erbij. Is dat ook niet victim blaming dan?

Kijk die rietbergen heeft bekend, dat is duidelijk.

Die hele boos had nog niets in de media moeten gooien.
Maar die wil ook lekker primeurtje scoren. Kijkcijfers winnen.

BOOS had nog niks in de media gegooid. RTL is als eerste met een statement gekomen.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:19

Wat ik zorgelijk vind is dat er kennelijk een media “ hype” nodig is om meer vrouwen hun verhaal te laten doen. Hopelijk is het onderzoek echt onafhankelijk genoeg om de waarheid boven water te krijgen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:23

Boos heeft wel 40 mensen die het niet oké vonden he?

Ik zat er zelf eens over na te denken qua werk. Ik heb soms heel intensief contact met klanten/ cliënten. Uit proffesialiteit heb ik nooit iemand geknuffeld, uit emotie ook niet. Hooguit een hand op iemands arm.

Met collega's is dat wel eens anders geweest. Die relaties waren soms, niet altijd!, anders.