IMANDRA schreef:Respect hoor Pien!
Dank je wel Omandra en Mysa.
Waar het om gaat is dat hier nu precies iets gebeurt wat vaker gebeurt met mensen die de opwarming van de aarde ontkennen.
Ik vond de link heel interessant die geplaatst was en het nieuws van toename van de ijsberen erg boeiend en vroeg me af→ "waar komt dat dan vandaan"en "hoe kan het dat ik toch anders geïnformeerd ben". Ondanks dat ik uitleg mistte bij de link, ben ik toch naar dat nieuws op zoek gegaan bij nieuws kranten en wetenschappers die weten hoe het zit.
Dus ja de populatie is vooruitgegaan, of in tweede artikel wordt dit betwijfeld want er wordt geschreven "ijsberen zijn meer zichtbaar geworden want er is minder ijs, zou dat de reden zijn?", maar of dit aangeeft dat de populatie groter is geworden, dat zou kunnen want het bejagen is vrijwel gestopt of vele male minder geworden, en dan komen de vraagtekens, de onderzoeken en de kritische noten.
Alleen dat laatste past niet in het straatje waarin de opwarming van de aarde wordt ontkent. Dus dat wordt dan niet erbij gegeven. Dat is kwalijk, dan praten we over misleiding en dan praat je alleen nog voor eigen parochie en gebeurt dus bij de klimaat verandering ontkenners precies wat de mensen die bezorgd zijn over de opwarming van de aarde → zo verweten wordt. Dus zullen we de term: "de klimaatdrammers " maar als geuzennaam aan gaan nemen

Want wie dramt er hier nu eigenlijk? Wie sjoemelt er nu eigenlijk met de waarheid? Wie laat de vragen en de kritische noten niet zien bij dit gegeven? Want wie discussiëert nu eigenlijk om gelijk te krijgen in plaats om er van te leren?
Dat zijn terechte vragen die gesteld kunnen worden. En ik vind dat niet OK. Wel ben ik voor vanavond klaar met deze discussie want heb nog wel wat anders te doen zoals een verhuizing voor bereiden.