Overstromingen in Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:54

Familie van Vriendin van mij moet voor 12u het huis uit zijn. Tegen die tijd loopt de maas wss over.

Ik las dat ziekenhuis AZM idd ook alles zo goed als mogelijk probeert veilig te stellen.
Een groot drama.

Ben hoogzwanger dus machteloos om te helpen :(

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:55

Inwoners van maastricht van de wijken heugem en randwijck moeten evacueren... zojuist een nl-alert bericht gezien...

Men verwacht blijkbaar dat het tot aan het ziekenhuis kan gaan komen... dat is ongekend :(

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:55

meisje_ schreef:
Familie van Vriendin van mij moet voor 12u het huis uit zijn. Tegen die tijd loopt de maas wss over.
En zij wonen op pak k beet 100m van de maas af. Dus als dat overloopt voor al die mensen is t halve zo niet hele dorp alles kwijt.

Ik las dat ziekenhuis AZM idd ook alles zo goed als mogelijk probeert veilig te stellen.
Een groot drama.

Ben hoogzwanger dus machteloos om te helpen :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:57

Afbeelding

Ik vind dit wel echt een mooie foto...

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:58

maas bij roosteren en maaseik stond al aan de rand en de opvangbekkens waren vol.
dus de kans dat ze erover gaat is groot.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:02

Meer hulp onderweg:

Defensie stuurt donderdag en vrijdag honderden extra militairen naar Limburg om te helpen bij de bestrijding van de wateroverlast https://t.co/gC7jtgfdon

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:03

8nnemiek schreef:
Jee licor, is dat de brug van Nederland naar België, met die bronzen handen? Ik herken het bijna niet :=

Ja die brug idd.. inmiddels is t water nog hoger.. het pad bovenop de dijk is niet meer begaanbaar.. ik hoop dat we t in Maaseik droog zullen houden.. vooralsnog heb ik niets gehoord over evacueren ofzo

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:07

Jee := Zijn de koniks daar ook verplaatst?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:08

De doden zijn het allerergste, krijg alleen het filmpje van Twitter niet uit mijn hoofd van een paard in Luik dat word meegesleurd door het water, dier zal het niet gered hebben.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:17

Ik hoop dat wij zaterdag naar huis kunnen vanuit Valkenburg vandaag ging dat niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:18

bigone schreef:
De doden zijn het allerergste, krijg alleen het filmpje van Twitter niet uit mijn hoofd van een paard in Luik dat word meegesleurd door het water, dier zal het niet gered hebben.

Verschrikkelijk! Ik durf ook niet te lang naar het water te kijken , bang dat er een dood dier voorbij komt gedreven.

Vlakbij Schin op Geul nog even met een inwoner gepraat , we waren benieuwd hoe breed de geul normaal is.

Tot aan de blauwe lijn loopt de geul normaal

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn wat onduidelijk het motregent nog en de bewolking hangt laag.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:21

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:22

Klopt het is hier zo erg, zo veel verdriet bij mensen en ondernemers.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:25

Bah, ben er heel de dag best stil van als ik de ellende daar en in Belgie/Duitsland zie...het zal je overkomen zeg!
Echt ongelovelijk zo veel water..
Ik vind dit echt een ramp.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:28

8nnemiek schreef:

Vanmiddag (bij de eerste foto) stonden ze er nog.. ik zag toen wel een auto staan van kudde beheer.. toen ik vanavond over de brug kwam heb ik ze niet zien staan.. kan zijn dat ze achteraan er nog ergens stonden, er is best veel ruimte voor de paarden om ver weg te gaan staan, maar ik verwacht eigenlijk dat ze gewoon geëvacueerd zijn..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:29

2 oudere mensen zaten in een hotel en ze zouden gewaarschuwd worden als hun auto naar hoger gelegen moest gaan.Dat deden ze maar hun werden vergeten. Hun auto staat onder water, die man had ooit een hersen bloeding gehad dus was hij helemaal van slag. Naar huis kon ook niet want niemand kan Valkenburg in om ze op te halen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:30

Marjo schreef:
[ [url=m/rTpvlI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dit wel echt een mooie foto...

Ligt een beetje aan het onderschrift van de foto: Extreem gewelddadige kopstukken Leusdense maffia familie gearresteerd? _O- _O- _O- _O-

Maar vooral de hand van mevrouw op de arm van oom agent is wel mooi ja….
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 15-07-21 20:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:31

8nnemiek schreef:

Die stonden vanmorgen rechts ( daar is het hoog en droog) als je naar België rijdt. Links was gisteren al alles vol met water maar rechts is het nog droog ( staat alleen vol van de JJk)
Onze paarden aan de kant van Heppereert zijn gisteren al verplaatst

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:34

Rechts staat ook blank.. zelf voorbij de parkeerplaats daar.. het kan zijn dat de koninks nog helemaal achteraan staan op dat stuk.. achter bij de waterwinning centrale daar.. maar ik denk dat ze geëvacueerd zijn.. tenminste dat hoop ik

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:45

Verschrikkelijk voor alle bewoners. En voor alle nabestaanden van de slachtoffers.
Als je de beelden ziet kun je haast niet voorstellen dat dat hier in nederland en vlak over de grens in duitsland en belgie gebeurd. Zulke beelden zag je alleen uit het buitenland :n

Maar ik ben bang dat we dit in de toekomst vaker zullen krijgen door klimaats verandering.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:47

AmyJamess schreef:
Verschrikkelijk voor alle bewoners. En voor alle nabestaanden van de slachtoffers.
Als je de beelden ziet kun je haast niet voorstellen dat dat hier in nederland en vlak over de grens in duitsland en belgie gebeurd. Zulke beelden zag je alleen uit het buitenland :n

Maar ik ben bang dat we dit in de toekomst vaker zullen krijgen door klimaats verandering.

Klimaatverandering is fake news. Vraag maar aan Trump. :roll:

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:50

Cowboy55 schreef:
AmyJamess schreef:

Klimaatverandering is fake news. Vraag maar aan Trump. :roll:

Ohja helemaal vergeten :+

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:50

Texas02 schreef:
Emori schreef:
Wallendorf. Hotel waar we zaten ook geëvacueerd en staat nu ook onder water.
Bij toeval werd er een camper aangeboden en staan nu bij mensen op hun oprit in de camper <3
Staan nu aardig end de heuvel op. Water stijgt nog steeds
[ [url=m/7DHIes.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/O6CQW0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de beelden van de webcam gezien van deze camping, ze hebben hun caravans volgens mij niet weggehaald.. Ik zat al langer webcams van Luxemburg ye kijken omdat wij daar als het goed is over 3 weekjes naar toe gaan (naar Ermsdorf).

https://www.windy.com/nl/-Webcams/Duits ... 66,6.284,5

Echt vreselijk dit.. Limburg heeft volgens mij ook nog eens alle regen erbij gekregen die wij vannacht hadden en dat was nogal wat..

Er zijn 2, die beelden waren van de Duitse. Wij zaten op de Luxemburgse. Wij werden ‘s ochtends van de camping gehaald. Op de Duitse camping namen ze het niet zo serieus geloof ik.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:54

8nnemiek schreef:
In welke haven lag je boot?
Wij hebben lang in de haven van Thorn gelegen, daar heb ik wel eens wat hoog water meegemaakt in de winter, maar ik ben bang dat het nu nog een graadje erger wordt..

Jachthaven/camping Hatenboer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Normaal ga je voorbij de toilettes en dan is het nog 50 meter maar vandaag kwam je al niet verder dan dit. Deze boot stond naast ons en hebben ze gister hier gezet maar toen vandaag de eigenaren kwamen stobd dit ook al blank. En ze zeggen dat het nog 2 meter gaan stijgen.
Laatst bijgewerkt door AaronYve op 15-07-21 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:56