Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:29

Jolliegirl schreef:
En dan ben ik dus oprecht geïnteresseerd hoe zoiets in zn werk gaat.

Melding schietpartij
Medische hulp
En nog geen 2 uur later al 3 verdachten te pakken.

Hoe gaat die weg daarheen? Weet iemand dat?
Ze zullen vast geen mensen vragen " is hij links of rechtsaf geslagen?"

Kenteken was ook niet bekend..

Is er dan iemand op de snelweg geweest die hun herkent heeft en 112 gebeld zal hebben?

‘T is maar 42 minuten rijden in normaal tempo vanaf de Lange Leidsedwarsstraat, verder heeft de politie waanzinnig veel oren en ogen overalen zodra ze een kenteken/ type auto hebben, dan gaat het rap.

Ik geloof zelfs ergens gelezen te hebben dat ze op de A4 en A2 fuiken hadden opgezet, dan kan zo’n vluchtauto geen kant meer op.

Vergelijk het met die beroving van dat waardetransport, waarvan de daders in een weiland in Waterland werden opgepakt. Er wordt een ‘knop’ ingedrukt en het wordt alle hens aan dek.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:30

Hoe vreselijk soms de filmpjes op SM zijn, het heeft ook voordelen, politie heeft goede beelden van het misdrijf.
En die gasten zijn niet zo slim, misschien telefoon aan?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:30

Ik heb (weer) diep respect voor Femke. Krachtige vrouw!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:31

Opvallend. Grappenhaus spreekt ook in verleden tijd over Peter R de Vries. "Iedereen die hem dierbaar was"
Ik begin het ergste te vrezen
Laatst bijgewerkt door senna21 op 06-07-21 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:32

Electra63 schreef:
Hoe vreselijk soms de filmpjes op SM zijn, het heeft ook voordelen, politie heeft goede beelden van het misdrijf.
Die filmpjes kunnen ze natuurlijk ook meteen met de politie delen zonder het eerst open en bloot op Twitter te zetten. :=

Coconut

Poeh, meneer Grapperhaus is duidelijk erg emotioneel ;(
Ik vrees echt het ergste voor Peter, verschrikkelijk dit.

Electra63

Ladybird schreef:

Ik vind haar ook prima optreden.
Maar op SM wordt ze weer afgemaakt.

Denise_Storm

senna21 schreef:
Opvallend. Grappenhaus spreekt ook in verleden tijd over Peter R de Vries.

Daar kan je geen conclusies aan verbinden. Ik denk ook dat dat onbedacht gebeurd. Het is ook een lastige situatie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:33

Electra63 schreef:
Ladybird schreef:

Ik vind haar ook prima optreden.
Maar op SM wordt ze weer afgemaakt.

In sommige ogen kan iemand het toch nooit goed doen helaas.

Electra63

Mkango schreef:
Electra63 schreef:
Die filmpjes kunnen ze natuurlijk ook meteen met de politie delen zonder het eerst open en bloot op Twitter te zetten. :=

Er zullen inderdaad mensen zijn, die gelijk hun filmpje naar de politie sturen.

JJ4

Zeedraakje schreef:
Vreselijk ;(
Het mag er dan niet goed uitzien voor hem met zulke verwondingen maar het zou zo mooi zijn als hij de aanslag overleeft en dan ook kwalitatief nog een leven kan hebben. Ik duim voor hem...

Het zou fantastisch zijn als dit zou gebeuren!
Hij komt altijd zo onverwoestbaar over, ik hoop dat ook dit 1 van zijn overwinningen zal zijn.

Roosch

senna21 schreef:
Opvallend. Grappenhaus spreekt ook in verleden tijd over Peter R de Vries.

Ik denk dat dit een logische verspreking is. Het is echt niet zo dat de gasten bij Humberto of de man die op tv werd geïnterviewd meer weten. Het zal ongetwijfeld een stukje psychologie zijn: er is iets heftigs gebeurd, mensen spreken in verleden tijd. Al heb ik nooit iets van psychologie geleerd. :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Grappenhaus zei net nog, hij is er nog. Ik denk dat je in deze fase nog niet moet kijken naar tegenwoordige tijd of verledentijd.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:34

Wow, ik ben zo erg geschrokken van dit nieuws toen het bekend werd.
Wat verschrikkelijk!
Ik ben de hele avond al compleet van slag.
Ik heb er een heel slecht gevoel bij, maar ik blijf hopen dat het goedkomt.
Veel kracht gewenst aan alle betrokkenen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:35

Ik vind het heel heftig dat sommige journalisten gewoon al familieleden van Peter bellen en de moeder van Nicky Verstappen bellen om hun mening over de aanslag te vragen..
Dan heb je toch totaal geen moraal of respect?

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:36

Die Theo Hiddema is echt de meest grote speculatieve figuur die ik vanavond heb gehoord. WAt een vervelende man.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:36

Cayenne schreef:
Ik vind het heel heftig dat sommige journalisten gewoon al familieleden van Peter bellen en de moeder van Nicky Verstappen bellen om hun mening over de aanslag te vragen..

Wauw..... Dan zink je laag zeg!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:37

Als je ooit Hunted hebt gekeken, heb je wel een beetje een idee wat ze allemaal kunnen qua opsporing en kan iets heel snel gaan. Door middel van camera's zien waar hij heen gerend is, tot het moment dat hij ergens in een auto stapt. Kenteken etc word vervolgens als signalement overal bij elke verkeers of andere camera's langs alle wegen in Nederland ingevoerde en zodra die langs komt rijden en ze een hit hebben kunnen ze los. Even in Jip en Janneke taal.

Duimen dat hij het overleefd, gedachte zijn bij hem en zijn naasten. Maar idd na alle filmpjes, berichten enz vrees ik het ergste :(

Anoniem

Rake woorden nu toch wel van Hiddema. Voor hem is het wel duidelijk uit welke hoek dit komt. (Voor de rest van Nederland ook, maar om dit uit de mond van een advocaat te horen vind ik heel veelzeggend.)

Ladybird schreef:
Die Theo Hiddema is echt de meest grote speculatieve figuur die ik vanavond heb gehoord. WAt een vervelende man.
Nou ja, bij wat hij nu zegt denk ik wel: ik denk het (en met mij meer mensen), hij zegt het.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-07-21 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Ladybird schreef:

Nou idd, hij heeft het motief al uitgedacht hoor.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:38

Cayenne schreef:

Echt? %)

Echt asociaal. Man, man. Geef naasten ajb de ruimte zeg..

Hannanas

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:40

Omg ik kom hier net pas achter. Vreselijk zeg :/ als er iemand is die zo ontzettend belangrijk is voor velen die te maken hebben met (on)recht is hij het wel. Die man verdient een staande ovatie.. ik duim echt knetterhard dat hij het overleefd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:41

AmyII schreef:
Cayenne schreef:

Echt? %)

Echt asociaal. Man, man. Geef naasten ajb de ruimte zeg..

Dat las ik hier dus over Berthie Verstappen : Ook familie op SM heeft bevestigd dat ze door journalisten benaderd zijn.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210706_97166159

Citaat:
Moeder Berthie geeft geëmotioneerd aan dat ze op dit moment geen vragen wil beantwoorden
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-07-21 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:41

Cayenne schreef:

En wat voor antwoord verwacht je dan? Die mensen zullen zonder uitzondering geschokt, bezorgd, ontdaan en diep verdrietig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:42

Ik vind het echt heel heftig. Was bij de school musical van m'n buurmeisje en een vriendin van m'n buurvrouw (en moeder klasgenootje) kreeg er een nieuws melding van en liet het ff snel lezen. Sindsdien ben ik er helemaal van van de kaart, of nouja hoofd nog wel bij de musical kunnen houden en genoten maar daarna gelijk gaan zoeken of er nieuws was. Sinds ik thuis ben heb ik half tv aan op RTL en half voetbal aan het kijken. Snap ook wel dat sommige mensen onbedoeld praten alsof hij er niet meer is, het is heel heftig en hij is echt zwaar gewond. In veel scenario's waar iemand door/in z'n hoofd word geschoten is het natuurlijk einde verhaal dus misschien gebeurd het daardoor onbedoeld.
Duidelijk is in ieder geval dat hij vecht voor z'n leven dus er is nog geen duidelijke einde verhaal of hij leeft. Afwachten maar het houd me enorm bezig.

Vroeger gingen wij jaarlijks op vakantie naar Frankrijk en een tijdje één vaste camping waar 2 jaar op rij iemand was die exact op Peter R de Vries leek, zo enorm dat ik nog steeds denk dat hij het echt was. Zo'n gewone man eigenlijk en het siert hem dat hij niet met beveiliging over straat ging maar leeft naar die spreuk van z'n vader. Des te triester dat dit toch nog gebeurd..