_San87_ schreef:MarlindeRooz schreef:Wat vinden jullie de grens? Ik fietste net namelijk langs een pand in steigers en die mannen gingen vanachter dat doek wat er omheen zit naar mij schreeuwen. Nu hoorde ik niet zo goed (want oortjes) maar hoorde iets van “hallo” en nog wat. Maar is dit acceptabel of niet? Ik vind het zelf heel irritant want ik heb überhaupt geen behoefte aan sociaal contact op dit moment. Maar is het oké en is het alleen kwalijk als mannen “vieze” dingen schreeuwen?
Beetje lastig, omdat je dus niet hoorde wat ze zeiden. Wie weet viel er net iets van je fiets en wilden ze je daarop attenderen.
Ik vind dat ook vervelend. Kijk, als ze me wilden attenderen op iets helemaal prima natuurlijk. Maar dat contact zoeken puur om het contact zoeken, dat vind ik heel irritant. De grens ligt bij mij bij de volgende afweging: zouden ze hetzelfde ook naar een man roepen? Ja? Dan ligt de irritatie bij mij en moet ik daar wat mee doen. Nee? Dan is mijn irritatie terecht.

), liep ik in mijn koffiepauze altijd klein rondje van 10 minuten. Kon precies het blok om in die tijd. Daar zijn ze halfjaar aan bouwen/straten etc geweest. Elke keer als ik daar langs liep werd ik nageroepen/gefloten, extra nageroepen als ik niet reageerde, laten merken dat ze me herkenden. Ik heb dat stuk toen heel lang ontweken, dus niet wandelen in kleine koffiepauze. Of alleen langs als mannelijke collega mee liep. Merk dat ik sinds die tijd wel veel onprettiger bij voel.
is het op de 1 of andere manier ook stil.

Tot op heden nog geen effectiever middel gevonden om mannen zich te doen gedragen, zelfs kwa opmerkingen, als de hond mee nemen.
En ik voel me een stuk veiliger met hem langs me. 
Ik ben thans met mijn 1.50m ook niet het type dat bij een flinke Mechelse herder past. Maar ze komen ook bij deze inderdaad niet dichtbij want hij wordt opgeleid voor ringsport en "meester beschermen" zat er al van pup af in.
Als ze hun stem verheffen of op een andere manier dreigend doen dan laat Arras een waarschuwende grom horen. Je hoort hem bijna zeggen "Manieren houden aub."
Hij bijt niet. Maar hij komt echt er tussen zitten van "Ze zei ophouden."