US Capitol bestormd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:27

Onderschat de geslepenheid van Trump niet.
Hij is is gek en levensgevaarlijk, maar ook slim.
Weet helaas heel goed zijn publiek te bespelen.

Pareltjes

Re: US Capitol bestormd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:30

Laten we hopen dat hij de macht van de rode knop niet gaat inzetten....

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:31

Ik denk oprecht niet dat hij die macht nu nog heeft.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:32

Mizora schreef:
IMANDRA schreef:
Ik zag dat het een paar keer was genoemd hier maar nog niet echt ontkracht, maar Pence' achtergrond is niet Biden (helaas).

[ [url=m/v7vG8c.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ Afbeelding ]

Ik ben ook heel benieuwd... Voor vandaag en voor 20 jan...
Dit beschadigt het vertrouwen in de democratie zo ontzettend, dat ik ook wel een beetje vrees voor over 4 jaar.

Pence heeft 2 accounts. Hij beheert op het moment het account van VicePresident, die is nog gewoon Trump. Maar zijn gewone account schijnt wel Biden te zijn.

Mizora schreef:
Mike Pence zijn gewone account: https://twitter.com/Mike_Pence
Het account van de VicePresident, nu Mike Pence: https://twitter.com/VP

Nee dit is de foto van zijn persoonlijke account :n , het lijkt idd biden en kamala als je snel kijkt, maar zijn ze niet. Het is Pence en zijn vrouw (kijk maar naar het hoedje).

Ach nee, arme vrouw :(. Dood verdient niemand.

En Trump leeft echt in een droomwereld...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:32

Een deskundige zei net dat Trump gewoon ziek lijkt en Unable to be president! Er was ook niemand die hem kon bereiken vanavond. Ook van zijn kleine kringetje niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:34

Femke_Tweety schreef:
Het is zo onwaarschijnlijk dat hij dit zelf nog gelooft.

Ik doe het niet snel, uitspreken dat ik denk dat iemand psychologische of psychiatrische problematiek heeft.
Maar hoe in de wereld kan hij dit serieus nog denken?

Dat durf ik wel uit te spreken hoor. Deze man heeft een psychopatische karakter structuur en heeft schijt aan wat zijn daden voor gevolgen heeft. Ik vind hem een heel naar en gevaarlijke man. Hij gaat meer en meer van de realiteit weg.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 02:35

Lijkt er op dat Pence de boel runt en Trump buiten spel staat aldus CNN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 02:39

Ziekelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 02:42

tamary schreef:
Ik denk dat ze hem er over het weekend uit werken op grond van het 25ste Amendement. :=

Tegelijkertijd denk ik ook dat we twee roerige weken gaan krijgen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 06:59

05:42
Bij de bestorming van het Amerikaanse parlementsgebouw door aanhangers van president Trump in Washington zijn woensdag vier doden gevallen, meldt de hoofdstedelijke politie. De politie heeft 52 arrestaties verricht.

Drie van de stergevallen waren het gevolg van een 'medisch noodgeval'. Wat dat daar precies mee wordt bedoeld, is nog onduidelijk. De andere dode is de vrouw die in het Capitool was neergeschoten en later aan haar verwondingen overleed.

Dit komt van bndestem.nl

Twitter heeft berichten van Trump verwijderd en zijn account ( tijdelijk) geblokkeerd. FB ook.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:42

Mkango schreef:
tamary schreef:
Ik denk dat ze hem er over het weekend uit werken op grond van het 25ste Amendement. :=

Tegelijkertijd denk ik ook dat we twee roerige weken gaan krijgen.

Ik ben bang dat het na de inauguratie van Biden nog niet klaar is met de onrust. Trump z’n aanhangers geven zich dan echt niet ineens gewonnen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:48

Zou Trump daarna ook actief blijven stoken? Ik bedoel hij kan ook als hij geen president is olie op het vuur blijven gooien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:50

ruitje schreef:
Zou Trump daarna ook actief blijven stoken? Ik bedoel hij kan ook als hij geen president is olie op het vuur blijven gooien.

Zouden mensen hem nog serieus nemen dan?
Hij wil zich weer verkiesbaar stellen over 4 jaar, pfffff. Zou hij echt nog kans maken dan? Kunnen de Republikeinen ook een kandidaat weigeren?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:20

Misschien niet zozeer weigeren, maar dat wil niet zeggen dat ze hem ook kiezen als de Republikeinse kandidaat en hij dus ook daadwerkelijk mee kan doen met de verkiezingen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:22

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:43

Als Trump een meerderheid van de republikeinse kiezers achter zich kan krijgen, dan zal de partij hem als presidentskandidaat aan moeten wijzen. Maar met zijn surrealistische gedrag sinds de verkiezingen heeft hij ook heel veel potentiële kiezers van hem vervreemd. De diehard aanhangers, waar deze rellers ook bij horen, blijven hoe dan ook wel achter hem staan, maar als hij maar genoeg gematigde republikeinen verliest, dan is hij alsnog zijn machtsbasis binnen de partij kwijt en zo maakt hij juist de kans kleiner om weer als presidentskandidaat herkozen te worden.

Maar over vier jaar is hij ook 78, hij heeft serieus overgewicht, niet de beste gezondheid en het is de vraag of hij nog een keer het risico op verliezen wil lopen. Het kan dus heel goed dat hij zich helemaal niet kandidaat stelt, maar in plaats daarvan zijn invloed binnen de partij gebruikt om een aanhanger van hem te supporten.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:51

Ik denk dat hij met de gebeurtenissen van de laatste ± 15 uur meer volgers kwijtgeraakt is dan in de twee maanden hiervoor.

Hij heeft eerder wel aangegeven in 2024 weer aan de verkiezingen mee te willen doen. En het kan, Biden is ook 78. Ik denk niet dat hij denkt dat hij kan verliezen, net als dat hij nu vol blijft houden dat de verkiezingen gestolen zijn. Wat dat betreft is hij een pure narcist.

Het bezwaar tegen de uitslag van Pennsylvania is zojuist ook verworpen
Laatst bijgewerkt door Exitium op 07-01-21 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:52

Ben benieuwd of dit het nu was of dat er nog meer riots volgen.

Toch meer doden dan ik dacht, er staat niet echt waaraan ze zijn overleden alleen staat er medische noodgevallen, misschien door verdrukking, hartaanval? Maar dat is nu speculeren.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:54

Exitium schreef:
Ik denk dat hij met de gebeurtenissen van de laatste ± 15 uur meer volgers kwijtgeraakt is dan in de twee maanden hiervoor.

Hij heeft eerder wel aangegeven in 2024 weer aan de verkiezingen mee te willen doen. En het kan, Biden is ook 78. Ik denk niet dat hij denkt dat hij kan verliezen, net als dat hij nu vol blijft houden dat de verkiezingen gestolen zijn. Wat dat betreft is hij een pure narcist.

Het bezwaar tegen de uitslag van Pennsylvania is zojuist ook verworpen

Inderdaad dit en hij moet het geld maar hebben!
Kijken of er nog zoveel mensen zijn die er geld in willen stoppen want ik denk dat er een aantal schuldeisers staan te trappelen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:56

Hij heeft redelijk wat diehard volgers, waaronder ook rijken. Denk dat hij genoeg op kan halen voor campagnes, maar support voor hem kan wel eens flink afgenomen zijn. Als Biden inderdaad de bruggenbouwer kan zijn die hij wil zijn, dan zal het alleen maar moeilijker worden voor Trump

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:58

moonsparkle schreef:
Ben benieuwd of dit het nu was of dat er nog meer riots volgen.

Toch meer doden dan ik dacht, er staat niet echt waaraan ze zijn overleden alleen staat er medische noodgevallen, misschien door verdrukking, hartaanval? Maar dat is nu speculeren.

Ja dat vond ik ook vreemd om deze ochtend te lezen dat er stond 'medische oorzaken'. Ik ben benieuwd of er meer detail gaat vrij komen

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:58

Als hij een strafblad heeft kan hij geen president meer worden, toch?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:01

nynke55 schreef:
Als hij een strafblad heeft kan hij geen president meer worden, toch?

Jawel, is niets over opgenomen in de constitution. Enige vereisten zijn Amerikaan zijn, minimaal 35 jaar oud zijn en minimaal 14 jaar in de VS gewoond hebben.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:05

En vooral heel, heel veel geld hebben. Ik lees nog steeds in het boek van Obama, die beschrijft ook wat er voor nodig is om eerst de democratische nominatie te winnen, en dan door te gaan voor de daadwerkelijke verkiezingen. En dat is vooral heel veel geld. En een leger aan mensen om je heen om kiezers te ronselen.

Die kwibus met zijn vacht en horens blijkt een of andere QAnon figuur te zijn, die zonder opgepakt te zijn het gebouw weer mocht verlaten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:12

Ja, er zijn nog meer van die QAnon gekkerds geïdentificeerd. Toch gek dat ze gezellig terug mogen buiten wandelen man man