Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:46

Sanet schreef:
Ja hier ook, flinke knallen ook!

Dan is het een probleem van noord tot zuid want ik zit momenteel in Tilburg haha

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:54

Sorry maar ik vind jullie redeneringen nergens op slaan := Moord dan ook maar legaliseren ‘wAnT Er WoRdEn ElKe DaG tOcH MeNSEN vErMoOrD hOoWr

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:58

Mars schreef:
Sorry maar ik vind jullie redeneringen nergens op slaan := Moord dan ook maar legaliseren ‘wAnT Er WoRdEn ElKe DaG tOcH MeNSEN vErMoOrD hOoWr

_/-\o_

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:14

Mars schreef:

Ik zeg alleen dat er niet echt gehandhaafd word. Jij stelt dat iedereen vanzelf beboet wordt. Dat is gewoon niet waar, want je kan dit heel lastig handhaven. Als de politie het niet letterlijk ziet gebeuren, is het gewoon moeilijk te beboeten.

En een moord vergelijken met een pijl afschieten, sure :') moord wordt toch heel anders gehandhaafd dan vuurwerk. Beetje GeK dIe KiNDERacHTiGe hOofDLettERs.

Mars

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:30

Is goed :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:33

Hier is het nu al dagen stil, dus geen vuurwerk meer. Geen idee of dat hem eraan ligt dat mensen zich aan het verbod houden of omdat er gehandhaafd wordt. Wel was er in de eerste dagen een toename aan knallen, omdat mensen oud vuurwerk op moesten knallen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:39

Jorex schreef:
Hier is het nu al dagen stil, dus geen vuurwerk meer. Geen idee of dat hem eraan ligt dat mensen zich aan het verbod houden of omdat er gehandhaafd wordt. Wel was er in de eerste dagen een toename aan knallen, omdat mensen oud vuurwerk op moesten knallen.

Er was ook zo’n ding dat ze een paar dagen geleden om 8 ‘s avonds tegelijk gingen afsteken toch als protest? Eigenlijk is er nu sowieso een verbod op vuurwerk dus het hoort sowieso al niet, maar das toch lastig hoor ik zo ‘s avonds :j

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:10

Hier al 2 weken rammelende ruiten door de schietoefeningen van defensie. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:18

Ik zit ook elke nacht minstens 3 keer rechtop van knallen. Echt bizar hard..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:03

tones schreef:

Die hebben we het hele jaar door, wij wonen hemelsbreed een paar km van het terrein af en horen het ook vaak. Toch hebben die knallen geen effect op onze honden of paarden. Vuurwerk daar in tegen toch echt wel.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:33

meggiemeg schreef:
tones schreef:

Die hebben we het hele jaar door, wij wonen hemelsbreed een paar km van het terrein af en horen het ook vaak. Toch hebben die knallen geen effect op onze honden of paarden. Vuurwerk daar in tegen toch echt wel.

Daarom schieten wij alleen carbid.
Vinden de paarden ook gezellig.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:12

tones schreef:
Daarom schieten wij alleen carbid. Vinden de paarden ook gezellig.

Die van ons helaas ook niet echt meer, onze buren hebben dat grondig verpest door vanaf het eerste jaar al vuurwerk (pijlen) over de paarden heen af te schieten en rotjes op het dak van de stallen te gooien, vorig jaar met carbid vlogen ze ook alle kanten op toen de ballen continu hun kant op bleven komen....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:14

Uiteindelijk is iets teveel van dat soort vuurwerk'plezier' gewoon geweld richting mensen of dieren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:15

meggiemeg schreef:
tones schreef:

Die van ons helaas ook niet echt meer, onze buren hebben dat grondig verpest door vanaf het eerste jaar al vuurwerk (pijlen) over de paarden heen af te schieten en rotjes op het dak van de stallen te gooien, vorig jaar met carbid vlogen ze ook alle kanten op toen de ballen continu hun kant op bleven komen....

Nee joh, bewust ook nog... Ongelooflijk :\.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:15

Jorex schreef:

Vind je? :oo Ik hoor echt elke avond knallen haha _O- De laatste tijd juist echt aanzienlijk meer, al moet ik zegen dat het de afgelopen jaar eigenlijk het hele jaar door wel feest lijkt!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:28

Echt he ik vind het zoooo knap.

Jaren bezuinigingen bij politie en nu??

Ze gaan grenzen extra bewaken en veel meer controleren
Ze gaan vuurwerk verbod streng handhaven
Ze beëindigen corona feesten
Ze lossen misdaad op
En vergeet vast nog een berg

Wat zullen die blij zijn als het januari is! Hulde aan alle politie medewerkers hoor als het allemaal lukt.

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:29

Cayenne schreef:
Cookies schreef:
Hier in het buurdorp is er tot 2 x toe zwaar vuurwerk door een brievenbus gegooid afgelopen week. De huizen hebben grote schade.

Vannacht ging hier ergens op straat ook een zwaar stuk vuurwerk af om 4 uur 's nachts. 8)7

Levensgevaarlijk.. Je zal maar net langs de brievenbus lopen op het moment dat ze het er doorheen gooien.
Imo is dat op z'n minst een poging tot zware mishandeling/doodslag.

Zo is een vrouw haar hand kwijt geraakt. H*fters. En zie ze maar op te sporen.
Als je in je eigen huis al niet veilig bent voor die rot lui met vuurwerk.

Ik ben voor een vuurwerkverbod want het loopt echt uit de hand hoe mensen er mee om gaan. En ook beter voor het milieu.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:05

meggiemeg schreef:
tones schreef:

Dat is erg vervelend zeg, (ik zal t netjes houden)
Ik verwacht er dit jaar ook niet veel van als de jongens hier geen vrienden uit kunnen nodigen.
Normaal stond ik een halve dag hamburgers voor t volk te bakken en als spoedtaxi naar Scapino omdat de ballen “op” zijn.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:40

12 uur vuurwerk vind ik altijd wel wat hebben.

Nu zal het een gewone avond zijn denk ik en op tijd naar bed :')

Verder dagen ervoor dat geschiet heb ik helemaal niks mee.
Er komt nu een hoop illegaal vuurwerk.
Hadden sommige hier in de buurt al.
Wacht het wel af.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:46

sureido schreef:
Mars schreef:

Prima toch, worden vanzelf beboet.

Dat weet ik zo net nog niet. :+ Hier word echt elke avond geknald.

Ja, eens. Laten we stoplichten ook maar afschaffen, mensen rijden toch wel door rood. En de alcoholgrens voor minderjarigen ook weghalen, sommige jongeren drinken namelijk alcohol.

Ik vind het zo'n non-argument de hele tijd :+ een verbod nutteloos verklaren omdat sommige mensen het overtreden is natuurlijk belachelijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:49

En vooral de verantwoordelijkheid dan bij overheid en politie leggen he.
“Sorry, het ligt aan de politie dat er mensen vermoord worden. Als ze meer moorden op zouden lossen, zou dat niet meer gebeuren :j
“Het is de schuld van de overheid, door de bezuinigingen worden er nog steeds mensen vermoord” :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:49

Ze zegt toch niet dat het nutteloos is in die quote maar dat ze betwijfelt of al die mensen idd beboet worden? Ik heb die twijfel ook aangezien de politie voorgaande jaren al niet de capaciteit had om in de maanden vooraf op te treden tegen illegaal vuurwerk.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:56

tones schreef:
als spoedtaxi naar Scapino omdat de ballen “op” zijn.

Een pedaalemmerzak en een (oude) binnenband van een fiets doen ook de truc. Knalt geweldig, er vliegt niets weg en er blijft niets klem zitten. Met een rol heb je de hele dag pret.
Wel even de flarden bewaren en bij het plastic afval gooien.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:56

Roodvos schreef:
tones schreef:
als spoedtaxi naar Scapino omdat de ballen “op” zijn.

Een pedaalemmerzak en een (oude) binnenband van een fiets doen ook de truc. Knalt geweldig, er vliegt niets weg en er blijft niets klem zitten. Met een rol heb je de hele dag pret.
Wel even de flarden bewaren en bij het plastic afval gooien.

Nu weet ik idd weer waar die rol zakken voor is die ik in de schuur vond.
Heb er n test mee gedaan, maar het werd zo’n troep. :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 00:20

capopjekop schreef:
Ze zegt toch niet dat het nutteloos is in die quote maar dat ze betwijfelt of al die mensen idd beboet worden? Ik heb die twijfel ook aangezien de politie voorgaande jaren al niet de capaciteit had om in de maanden vooraf op te treden tegen illegaal vuurwerk.

Precies, ik snap werkelijk niet waar jullie vandaan halen dat ik het verbod nutteloos vind. :')

Wel vind ik de handhaving gewoon flut, en begrijpelijk, vooral met de extra taken nu. Met oud en nieuw nog erger want vele zullen gewoon hun feestje vieren. Maar schijnbaar vinden jullie die handhaving wel goed waar jullie wonen. Oh, toevallig hoor ik nu weer een knal. Zal vast idd meteen pliesie komen voor die boete .... (al is dit al de vijfde vanavond).

Degene die nu al aan het knallen zijn, doen dat ook gewoon met o&n, en nee, de overheid krijgt niet de schuld (vraag me ook af waar dat opeens vandaan komt, ik vind het ook knap dat uit 1 zin waarbij ik zeg dat niet iedereen een boete krijgt zoveel aannames komen) maar ik denk persoonlijk wanneer er amper handhaving is, het gewoon moeilijk is die mensen die het doen aan te pakken.

En dan snap ik niet hoe er opeens een link komt met moord :') die handhaving is echt HEEL anders en tota niet te vergelijken met vuurwerk.