Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:24

Waar is het dan goed voor mand?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:28

Mand schreef:
Snapt ze het dan nou echt niet? Dat dit niet meer voor de lol is?

Snappen de mensen daar dat datgene waartegen ze protesteren een binnenlandse aangelegenheid is in een ver buitenland? Vervelend dat het gebeurd is, maar simpelweg niet onze zaak.

Daarbij, als de politie hier al een geweldsprobleem heeft, dan is dat eerder dat ze te weinig (mogen) optreden dan te veel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:28

bigone schreef:
Mand schreef:
Feesten? Echt?

Feesten ja, op andermans graf indien ze Corona verspreiden. Dikke hulde aan de demonstraties in Groningen en Den Haag maar geen goed woord over voor de betogers die nu blijkbaar nog even hun standpunt duidelijk moeten maken op een plek waar geen toestemming voor is gegeven. En dan kun jij verbaasd zijn maar niet alles hoeft geaccepteerd te worden onder de noemer : Ja maar het is zo belangrijk, racisme moet stoppen, jazeker, Corona ook.

Demonstreren heeft een hoog relgehalte en trekt ook relvolk wat op elk onderwerp afkomt als ze maar rotzooi kunnen trappen. In deze pandemietijd had men op moeten roepen tot ludieke acties waar geen fysieke aanwezigheid bij nodig was, althans geen massale.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:29

oomens schreef:
Mand schreef:

Snappen de mensen daar dat datgene waartegen ze protesteren een binnenlandse aangelegenheid is in een ver buitenland? Vervelend dat het gebeurd is, maar simpelweg niet onze zaak.

Daarbij, als de politie hier al een geweldsprobleem heeft, dan is dat eerder dat ze te weinig (mogen) optreden dan te veel.

Dat is inderdaad een slechte zaak in Nederland. Ze worden mishandeld, bespuugd en belachelijk gemaakt, onze agenten. Het is dat ik uit principe tegen demonstraties ben, maar ik zou direct petities tekenen om politie meer opties te geven.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:35

Ja, voor sommigen is zo'n demonstratie maar vooral het geweld daarna feesten, geloof het of niet ik heb meerdere klasgenoten en later ook een collega gehad die letterlijk naar zulke bijeenkomsten toe gingen om dan achteraf te kunnen rellen. Some people just like to see the world burn.

Black lives matter, yeah right. En de levens van Nederlanders boeit hun blijkbaar helemaal niets. Ik vind dit echt heel erg... Eerst van gisteren met 5000 man samen klitten, en dan nu dit. Hier red je geen levens mee, dit kost levens.

Laurie

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:58

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:58

Mand schreef:
Ik weet dat het niet echt feesten is. Ik verbaas me er meer over dat Loretta het feesten noemt. Snat ze het dan nou echt niet? Dat dit niet meer voor de lol is?

Ik zie het als feesten. Ze gaan op tournee in het hele land. Morgen is Arnhem aan de beurt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:02

Bijzonder stuk, precies zoals ik er al tegenaan keek. Natuurlijk kon je dit verwachten, anders leef je echt onder een steen.

Dat er niet is ingegrepen snap ik op zich wel, maar dat zo’n evenement is toegelaten vind ik onbegrijpelijk. Het had helemaal niet zo ver hoeven komen dat ze zich moesten afvragen of ze wel of niet zouden ingrijpen :n

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:08

Loretta schreef:
Mand schreef:
Ik weet dat het niet echt feesten is. Ik verbaas me er meer over dat Loretta het feesten noemt. Snat ze het dan nou echt niet? Dat dit niet meer voor de lol is?

Ik zie het als feesten. Ze gaan op tournee in het hele land. Morgen is Arnhem aan de beurt.

Helemaal van het padje af die lui...
Ik hou m'n hart vast wat dat voor de besmettingen betekent. Gelukkig duurt het nog 2 weken voor de grenzen open mogen, in het geval dat deze oliebol tot nieuwe brandhaarden leidt, kunnen ze de grens nog gesloten houden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:13

oomens schreef:
Mand schreef:

Vervelend is wel een understatement :+

Volgens Rutte vanavond, komt racisme ook in Nederland nog steeds voor ;) .
Demonstreren is een grondrecht. En of wij het eens of oneens zijn met het onderwerp, doet er niet toe.
Als iedereen zich aan de 1,5 m. houdt en eventueel mondkapjes draagt, moet dit kunnen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:14

Electra63 schreef:

Demonstreren is een grondrecht. En of wij het eens of oneens zijn met het onderwerp, doet er niet toe.
Als iedereen zich aan de 1,5 m. houdt en eventueel mondkapjes draagt, moet dit kunnen.

Ja, het is een grondrecht, maar er kunnen regels aan verbonden worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:16

Telpeva schreef:
Ja, voor sommigen is zo'n demonstratie maar vooral het geweld daarna feesten, geloof het of niet ik heb meerdere klasgenoten en later ook een collega gehad die letterlijk naar zulke bijeenkomsten toe gingen om dan achteraf te kunnen rellen. Some people just like to see the world burn.

Black lives matter, yeah right. En de levens van Nederlanders boeit hun blijkbaar helemaal niets. Ik vind dit echt heel erg... Eerst van gisteren met 5000 man samen klitten, en dan nu dit. Hier red je geen levens mee, dit kost levens.

Er zijn ook zwarte Nederlanders, je zou het bijna niet geloven ;)
Het één sluit het ander niet uit.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:44

https://youtu.be/JnhJOXx8flI

Hier zie je een paar reacties van mensen die in Rotterdam waren.
Persoonlijk kan ik wel janken over hoe mensen over corona praten. Waarschijnlijk worden ze zelf niet eens heel erg ziek maar andere mensen wel. Ik heb een tijd op de cohort gewerkt en doet mij pijn om te zien dat sommige mensen er zo makkelijk over doen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:49

geerte schreef:

Persoonlijk kan ik wel janken over hoe mensen over corona praten. Waarschijnlijk worden ze zelf niet eens heel erg ziek maar andere mensen wel. Ik heb een tijd op de cohort gewerkt en doet mij pijn om te zien dat sommige mensen er zo makkelijk over doen.

Oh wow, dat extremistje van KOZP heeft het over de grond terug willen claimen.

rien10

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:58

Die man bij Op1?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:59

elnienjo schreef:
geerte schreef:

Oh wow, dat extremistje van KOZP heeft het over de grond terug willen claimen.

Ik hoor eentje over dat er wetten moeten komen. Racisme is al bij wet verboden. Het staat zelfs in de grondwet. Dus wat willen ze dan precies voor wetten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:00

rien10 schreef:
Die man bij Op1?

Nee, een uiterst schattig uitziend vrouwtje met een roze shirt, maar ze is medeaanvoerder van KOZP en klaagt over politieoptredens bij hun voorgaande demonstraties en wil nu de grond terugclaimen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:00

Ik kan er niks aan doen: ik word steeds bozer! Ik ben woedend!

Meneer geruit overhemd is irritant.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:13

Shadow0 schreef:
Karl66 schreef:
Ja en er waren vooraf al vierduizend aanmeldingen via facebook, dus niet tijdens de demonstratie...

Zou het kunnen dat het aantal aanmeldingen normaal gesproken niet overeenkomt met het aantal mensen dat komt, en dat dat nu heel anders bleek te zijn?

Anyway: het idee blijft dat je de hertelling van het verhaal een stuk explicieter maakt dan het op dat moment was.

Ja, je zou ook eens moeten toegeven dat er van tevoren wel signalen waren en dat ze op basis daarvan had kunnen sturen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:21

Destination schreef:
Electra63 schreef:

Ja, het is een grondrecht, maar er kunnen regels aan verbonden worden.

Demonstreren is een grondrecht mits de volksgezondheid niet in het geding komt, dat weegt zwaarder. En in die zin kan Rutte een verbod op demonstreren uitvaardigen .
Echter, ik hoop dat de harde kern nu inziet dat ze alleen maar goodwill aan het verspelen zijn en de echte racisten, want die zijn er genoeg , zullen hier garen bij spinnen door mensen die toch al balen dat zwarte piet is gekaapt op te jutten. Die zullen helemaal anti zwart worden.
In plaats van veranderingen en dialoog kan dit goed de verkeerde kant op gaan waardoor partijen van Wilders Baudet alleen maar groeien, helaas.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:33

bigone schreef:
Demonstreren is een grondrecht mits de volksgezondheid niet in het geding komt, dat weegt zwaarder. En in die zin kan Rutte een verbod op demonstreren uitvaardigen .
Echter, ik hoop dat de harde kern nu inziet dat ze alleen maar goodwill aan het verspelen zijn en de echte racisten, want die zijn er genoeg , zullen hier garen bij spinnen door mensen die toch al balen dat zwarte piet is gekaapt op te jutten. Die zullen helemaal anti zwart worden.
In plaats van veranderingen en dialoog kan dit goed de verkeerde kant op gaan waardoor partijen van Wilders Baudet alleen maar groeien, helaas.

Dat is inderdaad wat je ziet. Het racisme neemt alleen maar toe hier door.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:53

Loretta schreef:
Een deel is nog lang zelfstandig doorgegaan met feesten. Bij het Centraal station werd het nog gewoon druk.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7307881 ... gn=twitter

Ik snap alleen niet zo goed waarom je handhavers ziet zonder mondkapje? Zouden die er niet juist een moeten dragen, al was het maar vanwege een voorbeeldfunctie?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 00:22

Arnon schreef:
Loretta schreef:
Een deel is nog lang zelfstandig doorgegaan met feesten. Bij het Centraal station werd het nog gewoon druk.

Ik snap alleen niet zo goed waarom je handhavers ziet zonder mondkapje? Zouden die er niet juist een moeten dragen, al was het maar vanwege een voorbeeldfunctie?

Dan zijn ze moeilijker te verstaan denk ik. Ach een mondkapje is ook om een ander te beschermen. Geloof dat de demonstranten het niet belangrijk vonden om beschermd te worden anders waren ze niet in zo'n grote groep samen gekomen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 06:57

Arnon schreef:
Loretta schreef:

Snap dat ook niet. Ze hebben vooral spatschermen nodig om zichzelf te beschermen tegen de spugers!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:07

Loretta schreef:
Dat is inderdaad wat je ziet. Het racisme neemt alleen maar toe hier door.

Yep. De ergernis groeit juist ipv sympathie of begrip.