Solistar schreef:Ik vind dat Pmarena het goed verwoord. Daarnaast DE complotdenker bestaat niet. Wat te denken van klokkenluiders als Assange, Snowden.. Ook allemaal onzin, of het valt wel mee, of toevallig, want de staat heeft het zo goed met ons voor? En zouden zij de uitzonderingen naar buiten hebben gebracht, of is dat het puntje van de ijsberg? Nogmaals, ik zeg niet dat ikzelf de staat wantrouw of een complotdenker ben zoals hier wordt omschreven, maar wel dat er dingen zijn waardoor ik begrijp dat de goede bedoelingen van overheden door sommigen betwijfeld worden. En dat complotdenkers door dat wantrouwen doorslaan.
Complotten komen altijd uit, het is onmogelijk om een grote groep mensen iets geheim te laten houden, dan krijg je altijd klokkenluiders zoals Assange en Snowden. Die twee zijn juist het levende voorbeeld tegen complottheorieën. Er werken duizenden mensen bij de NASA, daarnaast heb je ook nog eens tientallen filmmakers nodig om een fake maanlanding te filmen. Denk je nou echt dat al die mensen hun leven lang hun mond blijven houden. Als het fake was geweest, dan hadden we daar ook allang klokkenluiders gezien. Hetzelfde geldt voor 9/11, als dat door de Amerikaanse overheid was uitgevoerd, dan was dat allang bekend geworden.
Ik hoorde trouwens vandaag op de radio dat Dankbaar, de man die complottheorieën over de moord op Marianne Vaatstra blijft verspreiden, definitief tot twee maanden cel is veroordeeld. Dat is dan weer goed om te horen.