Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:32

Shadow0 schreef:
Hoewel dit mensen zijn die ook echt naar Trump rally's gaan (en dus niet per se gaat om iedereen die op Trump heeft gestemd) is het wel een indruk hoe weinig zinvol het lijkt om hier iets te bereiken met feiten en logica:
https://www.youtube.com/watch?v=NzDhm808oU4
Ik wil hierdoor zo hard met mijn hoofd tegen de muur bonken. wat vre-se-lijk! Wel een briljante reporter :')

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:53

Inderdaad een briljante reporter, maar verder heb ik er even geen woorden voor... -O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:10

Ann schreef:
Inderdaad een briljante reporter, maar verder heb ik er even geen woorden voor... -O-

Het is wel prachtig om te zien hoe die mensen kortsluiting krijgen, maar triest dat ze zo goedgelovig zijn en die tegenstrijdigheid alsnog blijven negeren.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:02

Shadow0 schreef:
Hoewel dit mensen zijn die ook echt naar Trump rally's gaan (en dus niet per se gaat om iedereen die op Trump heeft gestemd) is het wel een indruk hoe weinig zinvol het lijkt om hier iets te bereiken met feiten en logica:

Ik wist zonder de video aan te klikken al dat het Jordan zou zijn, het is hilarisch en triest tegelijk, maar toch vind ik het vermakelijk :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 04:14

Shadow0 schreef:

Je kan honderden soortgelijke filmpjes vinden die democraten of republikeinen op die manier belachelijk maakt. Ook tientallen waar pro-gun en anti-gun (2nd amendment) mensen op dezelfde manier belachelijk gemaakt worden. Simpel om te maken: interview 50 mensen, laat de 2 mensen die wat doms zeggen zien en knip het interview van 5 andere mensen op zo'n manier dat ze dom lijken.

Op twitter gaat nu ook een filmpje rond van "Quid Pro Joe" Biden die helemaal de weg kwijt is: uhm, you know the, uhm, rapidly rising, uhm, eh, within the, uhm, uh, ... with uh, i don't know, uhm ....
(https://twitter.com/NickAdamsinUSA/stat ... 3530451968)

Afbeelding

Gaat we dat nu ook hier posten als zijnde "het geeft wel een indruk hoe weinig zinvol het lijkt om hier iets te bereiken met woorden en zinnen als democrat voters al achter deze stamelende **** aanlopen"?

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:14

Amerika is toch het land waar ze achter diegene met de meeste bombarie en beloftes aanlopen. En gaat het fout , ze doen vier jaar later precies hetzelfde. Hele systeem is gewoon verrot .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:39

Enzino, ga je hier nou Trump-reclame plaatsen? Van een man die ongeprovoceerd traangas op zijn bevolking gooit, en het geweld nog even opstookt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:46

Orange man bad, orange man bad, orange man bad.

-> LAW & ORDER!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:01

Ik denk dat Trump wel en niet herkozen wordt... Dat zit zo: de tegenstemmers van Trump worden met vuile trucjes het stemmen onmogelijk gemaakt, dat kan doordat native Americans, bijvoorbeeld niet langer met een postadres (van hun reservaat) mogen stemmen, en daarmee zijn andere arme Amerikanen ook meteen monddood gemaakt, en met soortgelijke trucjes wordt zwarte Americanen het stemmen eveneens moeilijk/onmogelijk gemaakt en dan komt er ook nog bij dat je in de VS kunt rommelen met de kiesdistricten, en zo kun je de stemmen van tegenstemmers weg manipuleren, Google maar eens op kiesdistrict fraude... Zo blijft Trump aan de macht. En wat leuke deals beloven aan invloedrijke vrienden natuurlijk.
Dat kan allemaal in het land van de onbegrensde mogelijkheden...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:06

Enzino, het gaat er in dat filmpje niet om dát mensen belachelijk worden gemaakt, maar hóé. Ze doen uitspraken en/of nemen een stelling aan en vervolgens ontkrachten ze diezelfde punten met daarop volgende uitspraken:

R: Grab them by the pussy moet kunnen?

M: Jazeker, typisch een mannen ding/uitspraak.

R: Het is dus iets wat mannen doen?

M: Ja.

R: Dus uw zonen zouden dit ook kunnen zeggen?

M: Nee. Die niet.

R: Of uw man?

M: Nee. Die ook niet.

R: Maar het is wel een mannen ding/uitspraak?

M: Ja.

Zie je hier zelf ook niet de ironie van in? Eerlijk, ik snap die mevrouw ook wel met haar het is een mannen-ding om zoiets te zeggen. Ik ben het er niet mee eens, maar ik denk dat veel mensen wel zo denken. Echter, dat als 'excuus' voor de huidige president gebruiken? Nee, dat gaat er bij dan weer niet in.

En als ze dan verstrikt zijn geraakt in hun eigen uitspraken: Trump kan niets fout doen. Ik zal altijd op hem stemmen. Zelfs bij . . . en die uitspraken ging heel ver. Als je dan als stemmer na zo'n interview thuis komt en op de bank zit, dan denk je toch na over dat zojuist afgenomen interview en krab je jezelf vervolgs toch op je hoofd, lijkt mij?

Wat betreft jouw filmpje, hier zie je een (kort, 14 sec.) moment-opname van een man die geen grip heeft op wat hij wil zeggen. Direct onder datzelfde filmpje staat de huidige president die ruim 1 minuut de meest debiele uitspraak-fouten maakt. Wat is precies je punt?

Over je afbeelding: Make zie ik dan weer niet zo. Trump is, in mijn optiek, enkel aan het afpakken i.p.v. opbouwen. Gisteren nog een wet onwettig gemaakt voor toch behoorlijk wat mensen. En waarom, omdat het niet binnen zijn denkvermogen ligt?

Ik ben het overigens met je eens dat Biden ook absoluut geen veel betere kandidaat zou zijn. De man heeft echt zijn beste tijd gehad. Maar Trump is, in mijn ogen, echt enorm gevaarlijk. Hij heeft uitspraken en dingen gedaan waarvan ik mag hopen dat het volk van heel wat andere landen in opstand zou komen, mocht hun leider hetzelfde gedrag vertonen. Dit moet echt stoppen.

Sowieso denk ik dat een wat jonger persoon, die wat meer in het leven staat en verbinding heeft met het grootste deel v.h. volk een betere kandidaat zou zijn. En wat mij betreft zou dat ook prima een vrouw kunnen zijn, lijkt me zelfs wel interessant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:17

Mijn punt is dat het filmpje waardeloos is. Net zoals het stamelende filmpje van Biden. Het heeft geen inhoud, dus waarom het hier delen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:27

enzino schreef:
Mijn punt is dat het filmpje waardeloos is. Net zoals het stamelende filmpje van Biden. Het heeft geen inhoud, dus waarom het hier delen?
Ik zal nog eens zo'n heel stuk schrijven :')

Voor mij heeft het filmpje wel degelijk waarde. Ik kon me persoonlijk namelijk echt niet indenken dat er klaarblijkelijk mensen in de USA achter Trump staan, en dus op hem stemmen. Tuurlijk, hij is president dus ik weet het wel, maar ik snap het niet. Nu na dit filmpje zie ik dus mensen die daadwerkelijk achter Trump blijven staan, en hier zelfs erg ver in gaan. Ook kom ik tot de conclusie dat je, i.i.g. die groep daar aanwezig toen, niet gaat veranderen. Dat kun je bij een hele hoop mensen niet, maar als dit je slotpleidooi is: Ik blijf achter hem staan, no matter what. Dan kan ik er verder ook niet zoveel mee.

Wat ook niet hoeft, ik woon er immers (gelukkig) niet. Komen we bij het punt dat datzelfde land, potentieel gevaarlijk zou kunnen zijn voor het land/gebied waar ik woon. Enz. enz. enz.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:32

Aillil , zolang dit politieke systeem er is in de USA zullen er maar weinig deugdelijke presidenten komen en komt er dan eentje die toch redelijk voor de gewone mens en milieu de zaken probeert te verbeteren word hij aan alle kanten tegen gewerkt omdat zijn partij niet de meerderheid in het congres heeft. En nadien zeggen ze dat hij niks gepresteerd heeft, ze zijn ziende blind . En de kiezers in usa zijn Democraat of Republikein . Dus wat de leider ook uitvreet , ze blijven er tot nu toe achter staan .Ik ben heel benieuwd hoe het straks weer gaat met de poppenkast , het moddersmijten is allang weer bezig dus the soapserie gaat door.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:33

Ik denk dat de huidige rassenrellen ervoor zorgen dat Trump herkozen wordt. Republikeinen die Trump ook 'n clown vinden overwogen wellicht voor het iets minder bizarre alternatief te gaan, maar denk dat de rellen alles op scherp hebben gezet. En gezien de laagst sociale klasse vaak niet gaat stemmen, denk ik dat republikeinen er met de winst vandoor gaan ondanks het huidige 'boegbeeld'.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:42

Ailil: ik vond die andere nog sterker:
"Informeer jezelf, lees zelf de informatie"
"Maar u heeft het rapport niet gelezen begrijp ik?"
"Nee, ik vertrouw op anderen dat ze dat gedaan hebben."
"Maar u vindt het wel belangrijk dat iedereen voor zichzelf denkt"
"Zeker! Vertrouw niet op anderen, denk zelf, informeer je zelf, lees zelf de bronnen."
"Maar het rapport hebt u niet gelezen."
"Nee."
"En u raadt iedereen aan het rapport te lezen."
"Ja! Lees het zelf"
"Maar u heeft het niet gelezen."
"Nee."

Enzino: ik vind het filmpje niet waardeloos, omdat het een goede illustratie is dat het gemakkelijke verhaal dat vaak verteld wordt (dat de Democraten met een beter verhaal moeten komen of dat men nu wel in zal zien dat Trump er niks van maakt) zou maken dat Trump-stemmers een andere keuze maken.
Zie zo'n filmpje en weet dat dat niet is hoe het werkt.

Wat dat betreft is de kwaliteit van de kandidaat van de Democraten ook echt niet zo belangrijk als men probeert te framen. De keuze is uiteindelijk: Trump of de andere kandidaat. Dat is volgens mij de makkelijkste keuze uit de geschiedenis van de mensheid, waar echt geen enkel ingewikkeld dilemma onder ligt. Trump is een fascistische, racistische leider die geen enkele moeite heeft om zijn eigen volk de dood in te jagen (via wanbeleid rondom corona) of geweld in te zetten tegen zijn volk (inclusief paramilitairen.) Hij wil dictator zijn, heeft samengewerkt (en doet dat mogelijk nog) met een vijandig buitenland, schoffeert internationale verdragen of verbreekt ze eenzijdig, gewoon omdat het kan. Hij heeft al heel in het begin wat kinderconcentratiekampen opgericht (zijn we al bijna weer vergeten), een moslimban ingevoerd. Hij liegt en scheldt ongeveer dagelijks, hij heeft de pers tot vijand verklaard....

Als een tegenkandidaat, welke dan ook, ook maar IETS minder dan dat alles is, is het winst. Een lage lat zou ik zeggen. Biden, Sanders, Clinton, Warren, ik geloof dat ze stuk voor stuk echt in staat zijn om hieroverheen te komen. Maar goed, ik denk eigenlijk dat bijna elke 10-jarige hier overheen zou komen.

En dat is de enige keuze die er qua presidenten nu is. Ik hoop dat er veel gaat schuiven in Amerika, onder druk van wat er nu gebeurt. Dat moet door de hele samenleving, vanaf de lokale rechters, sheriffs, burgemeesters, openbare aanklagers, naar de staat, de rechters daar, de senaat en het huis van afgevaardigden. Plus drastische hervormingen van de wet om de corruptie en manipulatie via grote donaties te stoppen of in elk geval remmen. Dat is veel, en het is duidelijk dat 1 persoon het hoe dan ook niet kan doen. Dus de VS heeft nog heeeeel veel werk.

Maar in de keuze tussen Trump en een Democraat, is de keuze de Democraat, hoe dan ook. En zeker Biden, die verder gewoon een vrij degelijke vice-president was voor zover ik weet. Zelfs als je daar 100 dubieuze dingen van vindt, ben je nog niet in de buurt van het aantal schandalen en fouten dat Trump heeft weten te veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:45

Zoals ik al aangaf, je kan honderden soortgelijke filmpjes online vinden waaruit blijkt dat mensen niet volledig rationeel zijn mbt hun politieke keuzes. Dat lijkt me toch niets nieuws.

Op een bepaald kanaal gaan de interviews als volgt:
Reporter: Wat vind jij van deze uitspraak van Trump: "bla bla bla"
Persoon: schande, helemaal niet goed, typisch trump
Reporter: dit was echter een quote van Obama die dit zei op die en die datum
Persoon: oh.... uhm....

(en dat zijn college campus interviews: niet de domste mensen in het land die ze daar vinden)

Als je dat soort filmpjes waardevol vind dan wil ik er wel een stel voor je opzoeken.

Edit: dit kanaal heeft 1000+ videos waarvan een deel de bovenstaande interviews betreffen: https://www.youtube.com/user/CampusReform
Veel plezier met kijken en je verwonderen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:45

Enzino, je beheerst het 'both sides' erg goed, maar je gebruikt het steeds om ruimte te maken voor een president die openlijk geweld tegen zijn eigen volk aanmoedigt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:51

Dank je, en volgens mij is het zijn taak om de rust te laten terugkeren in het land...
Afbeelding

Heeft iemand jou ooit wel eens verteld dat je je mening altijd zo als een feit weergeeft? Dat jij zijn acties zo interpreteert betekend niet dat het de waarheid is.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:03

Enzino, en jij denkt dat dit soort 'interviews' niet net zo gemakkelijk andersom te maken zijn, door een doorgewinterde Trump-fan een zorgvuldig uitgekozen uitspraak van Trump als zijnde afkomstig van Obama voor te houden?

Deze manier van interviewen is bedoeld om mensen erin te laten lopen. Niet meer en niet minder.
De gebruikte uitspraken worden daarop geselecteerd. Je kunt van elke politicus/publieke figuur wel uitspraken vinden die ongelukkig zijn qua bewoording en/of niet stroken met de visie en standpunten die ze doorgaans uitdragen. En al helemaal als die uitspraken uit hun context gelicht worden.

Het zegt, kortom, geen ene fluit.

Wat betreft je laatste uitspraak, Trump gedijt bij chaos, niet bij rust. Hij is een straatvechter. Hij is vooral bezig de harde kern van zijn eigen achterban te pleasen met zijn harde law & order taal. Rust staat daarbij gelijk aan de tegenstander onder de duim houden. Waarbij hij consequent geen onderscheid maakt tussen de activistische relschoppers en de meerderheid van de betogers die geweldloos actie voert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:12

Askja schreef:
Enzino, en jij denkt dat dit soort 'interviews' niet net zo gemakkelijk andersom te maken zijn, door een doorgewinterde Trump-fan een zorgvuldig uitgekozen uitspraak van Trump als zijnde afkomstig van Obama voor te houden?

Gezien mijn eerdere uitspraak, die ik hieronder even zal quoten, denk ik dat je net zo gemakkelijk een filmpje andersom kan maken:

enzino schreef:
Je kan honderden soortgelijke filmpjes vinden die democraten of republikeinen op die manier belachelijk maakt. Ook tientallen waar pro-gun en anti-gun (2nd amendment) mensen op dezelfde manier belachelijk gemaakt worden. Simpel om te maken: interview 50 mensen, laat de 2 mensen die wat doms zeggen zien en knip het interview van 5 andere mensen op zo'n manier dat ze dom lijken.

Askja schreef:
Het zegt, kortom, geen ene fluit.

Dan zijn we het alweer eens, zie mijn eerdere uitspraak die ik hieronder even zal quoten:

enzino schreef:
Mijn punt is dat het filmpje waardeloos is.

Het zijn Shadow and Ailil die het filmpje blijkbaar waardevol vinden.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:48

Helder. Het was me niet geheel duidelijk welk punt je wilde maken, maar nu wel. Dan zijn we het op dit punt inderdaad eens.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:22

enzino schreef:
Dank je, en volgens mij is het zijn taak om de rust te laten terugkeren in het land...
[ [url=m/4u2oJF.png]Afbeelding[/url] ]

Heeft iemand jou ooit wel eens verteld dat je je mening altijd zo als een feit weergeeft? Dat jij zijn acties zo interpreteert betekend niet dat het de waarheid is.

Gezien jij blijkbaar fan van trump bent ben ik hier wel benieuwd naar: kan jij een paar dingen opnoemen die Trump goed heeft gedaan? Waarom hij een goede president zou zijn?

Edit: voor de rest, dit is echt een goudmijn als je wil lachen om hoe triest het eigenlijk is https://www.reddit.com/r/TrumpCriticizesTrump/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:15

IMANDRA schreef:
Gezien jij blijkbaar fan van trump bent ben ik hier wel benieuwd naar: kan jij een paar dingen opnoemen die Trump goed heeft gedaan? Waarom hij een goede president zou zijn?

Teveel om op te noemen, maar misschien is dit een goede start voor je:
https://www.whitehouse.gov/briefings-st ... rs-office/
(deze is van december 2019, maar er zal ongetwijfeld een nieuwe gemaakt worden binnenkort)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:24

Lijkt zo te zien vooral economisch gericht. De economie zat al tien jaar in de lift.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:25

Enzino: wat spreekt jou specifiek aan? Wat maakt dat jij vindt dat hij het goed doet? Want nu haal je wel Trumps propaganda aan, maar jij blijft er zo buiten.