Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niobe

Berichten: 8030
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:57

Wat zijn het dan?

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:21

Dat zijn seksueel gestoorde mensen. Net zoals mensen die mishandelt zijn, dat die ook vaak later hun kinderen mishandelen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:02

Cer schreef:
Dat is dan wel mooi.. dan weet je huidige partner iig dat de relatie tijdelijk is... :')

Maar goed, uiteindelijk kan ik er nog steeds niet bij. In mijn belevingswereld kan ik allerlei combinaties bedenken, maar de combinatie betreffende dit topic gewoon echt niet.
Het idee dat iemand een kinderlijfje 'mooi' vind en daar verliefd op wordt en aan wil zitten... Nee, gewoon nee... Ik vind het echt niet vergelijkbaar met vallen op een bepaalde 'groep', 'uiterllijk', 'geslacht' of zoiets..


Ik ook niet hoor ;)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:06

Sizzle schreef:
Wat ik erg vreemd vind is dat je als pedofiel blijkbaar niet naar de persoon kijkt maar enkel naar uiterlijk. Dat maakt het voor mij geen geaardheid maar lust. Want als zo‘n kind ouder wordt is het ineens niet meer boeiend. Anderen zetten toch ook niet hun bejaarde partner opzij omdat je daar in eerste instantie niet op zou vallen?


Dit dus inderdaad.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:13

Pantykous schreef:
Dat zijn seksueel gestoorde mensen. Net zoals mensen die mishandelt zijn, dat die ook vaak later hun kinderen mishandelen.


En een pedofiel is niet seksueel gestoord?

Ik ben het ook met jou eens Shaggy :j

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:21

Nikass schreef:
Pantykous schreef:
Dat zijn seksueel gestoorde mensen. Net zoals mensen die mishandelt zijn, dat die ook vaak later hun kinderen mishandelen.


En een pedofiel is niet seksueel gestoord?

Ik ben het ook met jou eens Shaggy :j


Ik weet niet hoe ik het verschil uit moet leggen. Iemand die zijn kinderen misbruikt omdat hij/zij zelf is misbruikt doet dat niet omdat ze op die kinderen verliefd zijn/daar geil van worden, laat ik het zo zeggen. Een pedofiel wordt wel verliefd op kinderen en handelt ook uit lust, dat is het verschil.

Dat beide absoluut niet goed is en schadelijk voor een kind spreekt voor zich. Ik heb dat zelf ook ervaren dus je hoeft niet bang te zijn dat ik recht banketstaaf wat krom is.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:30

Ik vind dat hier toch wel iets te vaak gesteld wordt dat mensen die misbruikt zijn later zelf gaan misbruiken en dat mensen die kinderen misbruiken vroeger zelf misbruikt zijn. Dit is absoluut niet altijd het geval en in het geval van mensen die als kind misbruikt zijn vind ik het behoorlijk kwetsend te stellen dat ze daardoor wellicht zelf misbruikers worden.

Pantykous het is allebei een vorm van machtsmisbruik. Je geeft overigens geen antwoord op mijn vraag ;)

Volgens mij kun je ook niet stellen dat iemand die ontucht pleegt en ook zelf misbruikt is ("omdat" vind ik een invulling die je niet zomaar kunt maken) dat niet (ook) uit lust doet. Ik vraag me af hoe je daar bij komt?

Imre

Berichten: 14231
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:57


Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:02

Nikass schreef:
Volgens mij kun je ook niet stellen dat iemand die ontucht pleegt en ook zelf misbruikt is ("omdat" vind ik een invulling die je niet zomaar kunt maken) dat niet (ook) uit lust doet. Ik vraag me af hoe je daar bij komt?


Dat stelt ze ook niet, ze legt uit waarom een kindermisbruiker geen pedofiele gevoelens hoeft te hebben.

Imre schreef:


Mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:03

Maartje1990 schreef:
Shaggy09 schreef:
Heb je misschien ook nog een leuke verklaring voor de pedofiele papa's die hun kindjes van 2/3/4 jaar misbruiken?


Kom deel je bronnen, zijn zw daadwerkelijk pedofiel? Want zoals eerder werd gezegd zijn de meeste misbruiken door diegene die niwt pedofiel zijn.

Inderdaad, in dit rapport van de Nationaal Rapporteur over de aanpak van seksueel geweld tegen kinderen in Nederland kun je bijvoorbeeld terugvinden dat 80% van de kindermisbruikers geen pedofiel is. Dat komt in ieder onderzoek terug volgens mij. Ik heb nergens kunnen ontdekken dat dat anders zou zijn in geval van incest.
https://www.nationaalrapporteur.nl/publ ... ede-grond/

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:06

Citaat:
Dan nu het belangrijkste. Uit onderzoek van onder meer de Nationaal Rapporteur Mensenhandel en Seksueel geweld tegen Kinderen onder verdachten van kindermisbruik blijkt dat tachtig procent van de kindermisbruikers niet-pedofiel is. Met andere woorden: de redenen van die mensen om een kind te misbruiken ligt niet in de stoornis, niet in de aantrekkingskracht voor kinderen. Dat herken ik van de ruim duizend zedenzaken die ik in twintig jaar tijd heb gevolgd.

En dat is voor veel mensen een lastig punt. Als je niet valt op kinderen, waarom ze dan misbruiken? Dat is een vraag die in de rechtbanken in Nederland met enige regelmaat van een antwoord wordt voorzien. En de redenen voor kindermisbruik zijn divers: wraak komt voor (op een ex), misbruik van macht, simpel de gelegenheid, algemene lust, ontremd gedrag, andere stoornissen bij de verdachte, breder patroon van asociaal gedrag, louter aansluiting voelen bij minderjarigen door misbruik in het eigen verleden, eenzaamheid of depressie, grensverleggend seksueel afwijkend gedrag enzovoort enzovoort.


Bron: Chris Klomp

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:10

MarcoBorsato schreef:
Nikass schreef:
Volgens mij kun je ook niet stellen dat iemand die ontucht pleegt en ook zelf misbruikt is ("omdat" vind ik een invulling die je niet zomaar kunt maken) dat niet (ook) uit lust doet. Ik vraag me af hoe je daar bij komt?


Dat stelt ze ook niet, ze legt uit waarom een kindermisbruiker geen pedofiele gevoelens hoeft te hebben.


Dat stelt pantykous in haar bericht boven het mijne wèl, zeer letterlijk zelfs.

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:42

Nikass schreef:
Dat stelt pantykous in haar bericht boven het mijne wèl, zeer letterlijk zelfs.


Nee hoor, dat stel ik niet, ook niet zeer letterlijk.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:46

Nikass dan moet je haar bericht beter lezen. Doet ze nl echt niet

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:57

Okee :? ik kan hier even niet quoten. Ik lees dat jij Pantykous, het volgende schrijft:
"Iemand die zijn kinderen misbruikt (omdat) hijzelf misbruikt is doet dit niet omdat ze daar geil van worden"

Hoe weet jij zo zeker dat er geen lust bij komt kijken?

Ik heb "omdat" even tussen haakjes gezet omdat ik niet weet hoe je dit bedoelt: waarom deze specifieke groep? Hoe zie je dat dan bij mensen die hun kinderen misbruiken waarbij niet de oorzaak is dat ze zelf misbruikt zijn? (hetgeen ze misschien wel zijn)

Wat lees ik verkeerd?

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 00:00

Nikass schreef:
Okee :? ik kan hier even niet quoten. Ik lees dat jij Pantykous, het volgende schrijft:
"Iemand die zijn kinderen misbruikt (omdat) hijzelf misbruikt is doet dit niet omdat ze daar geil van worden"

Ik heb "omdat" even tussen haakjes gezet omdat ik niet weet hoe je dit bedoelt: waarom deze specifieke groep? Hoe zie je dat dan bij mensen die hun kinderen misbruiken waarbij niet de oorzaak is dat ze zelf misbruikt zijn? (hetgeen ze misschien wel zijn)

Wat lees ik verkeerd?


De omdat tussen haakjes doet ze zslf niet, mwt reden. Ze legt duidelijk een verschil uit.

Als ze niet misbruikt zijn en wel ontucht met kinderen plegen zijn zw nof steeds niet per direct pedofiel. (Er is een groep van 20% die dat dus wél is)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 00:28

Misschien wil ze zelf reageren, want jij geeft geen antwoord op mijn vraag.

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:02

Wat er staat is dat pedofielen handelen uit verliefdheid en oprechte lust, zoals jij en ik die ook voelen. Het voorbeeld wat ik aanhaalde over iemand die misbruikt is en daarom ook zelf gaat misbruiken is precies dat: een voorbeeld.

Zoals Marco Borsato ook aangeeft, er zijn heel veel redenen waarom mensen kinderen misbruiken terwijl dat geen pedofielen zijn.

Ik snap niet zo goed wat je er niet aan snapt? Een pedofiel heeft gewoon andere motivaties.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:10

Ik heb het niet over een pedofiel. Jij stelt dat iemand die kinderen misbruikt, die zelf vroeger misbruikt is, dit niet (ook) doet uit lust.
Ik vraag jou alleen hoe jij dat weet?

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:05

Ik denk dat er altijd wel een soort seksuele lust bij komt kijken, je moet er wel zin in hebben (klinkt nogal gek in deze context maar oké). Maar dat hoeft geen lust/aantrekkingskracht voor kleine kindjes te zijn, het kan ook normale seksuele drang zijn bij iemand met een compleet verstoord beeld van seksuele normen en relaties. Denk dat daar het verschil in zit?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:07

Maar dat zeg ik ook niet. Het kan inderdaad ook om algemene lust gaan. In elk geval kun je volgens mij niet stellen dat er géén sprake is van lust, tenzij je dat kunt onderbouwen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:08

Nikass schreef:
Pantykous schreef:
Dat zijn seksueel gestoorde mensen. Net zoals mensen die mishandelt zijn, dat die ook vaak later hun kinderen mishandelen.


En een pedofiel is niet seksueel gestoord?


Ook was ik nog benieuwd naar een reactie op deze vraag ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42087
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:14

Nikass schreef:
Maar dat zeg ik ook niet. Het kan inderdaad ook om algemene lust gaan. In elk geval kun je volgens mij niet stellen dat er géén sprake is van lust, tenzij je dat kunt onderbouwen.

Je kunt ook niet stellen dat er altijd sprake is van lust, denk ik. Veel gevallen van misbruik gaat om overprikkeling en agressie, van huis uit aangeleerde gewoontes.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:15

Ik stel niks. Pantykous stelt iets en daarop vraag ik hoe zij dat weet. Tot op heden heb ik nog geen antwoord.

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:17

Ik vind je heel irritant eigenlijk, maar ik ga er toch op in. Nee, die is niet seksueel gestoord.

En inderdaad, iemand die misbruikt omdat hij zelf is misbruikt doet dat doorgaans niet uit lust. Er zijn wel mensen die uit lust kinderen misbruiken, terwijl ze geen pedofiel zijn. Wat ik aanhaalde was een voorbeeld, zo zijn er nog legio zoals MB deelde. Waarom jij dat niet snapt en de rest wel weet ik ook niet.

Ik ben overigens zelf misbruikt als kind dus maak je maar niet zo druk over dat ik kwetsend zou zijn voor die groep.