Ik heb vooral het idee dat de graad daarvan wat anders ligt bij mensen met een niet-Nederlands uiterlijk of naam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enzino schreef:Het is dus geen marokkanen probleem, maar een immigratie probleem waar grote groepen mensen met weinig kansen, een lage opleiding en weinig motivatie Nederland binnen komen en die laagste sociaal economische groep domineren. Momenteel zijn dat voornamelijk marokkanen en in de toekomst zal dat mogelijk een andere groep immigranten zijn.
Askja schreef:Ik begrijp echt niet wat jij bedoelt met je opmerking dat immigranten die (overlastgevende) groep in stand houden of zorgen voor uitbreiding.
Daarmee ga je volstrekt voorbij aan het feit dat een grote groep wel degelijk succesvol geintegreerd is en niet uit is op overlast, maar op meedraaien in de maatschappij. Ik vind dat op zijn minst nogal vooringenomen.
Askja schreef:Feitelijk verschilt de strekking van wat jij zegt ook maar weinig van de opvatting van Baudet.
Askja schreef:(Wat ik me daarbij eerlijk gezegd ook afvraag, is hoe dicht jij als in Azië gevestigde expat nou eigenlijk zit op de dagelijkse gang van zaken in Nederland, maar dat terzijde)
Magrathea schreef:Ik ben altijd zo benieuwd wanneer iemand hardwerkend is. Halftijd? Voltijd? Misschien fulltime onbetaald werk zoals het zorgen voor kinderen en boodschappen doen voor de bejaarde buurvrouw?
Ik heb vooral het idee dat de graad daarvan wat anders ligt bij mensen met een niet-Nederlands uiterlijk of naam
bigone schreef:Ik ben persoonlijk wel van mening dat het beleid veel strenger mag. Gelukszoekers en mensen uit veilige landen meteen in gesloten detentiecentra zodat ze geen mogelijkheid hebben om onder te duiken in de illegaliteit . Daar allleen eten en drinken en geen vergoedingen . En vliegtuig vol, hup terug. Mensen die vluchten voor vervolging of risico om vermoord te worden veel sneller integreren. Ook de minderjarige alleenstaande asielzoekers achter slot en grendel , hiervan verdwijnen er veel te veel in de prostitutie enz. Wanneer we hele duidelijke regels hebben dan neemt de toestroom van gelukszoekers vanzelf af. Wanneer ik de beelden zie van hordes jonge mannen met merkkleding en iPhones op het nieuws die proberen Europa binnen te komen of al in de opvangkampen zitten, die moeten gewoon zonder pardon terug . Asielopvang moet alleen voor hun zijn die er echt recht op hebben en die moeten we met open armen ontvangen . Werken landen van herkomst niet mee aan terugkeer ? Alle geldstromen maar die landen bevriezen zoals bvb Marokko .
rien10 schreef:Magrathea schreef:Ik ben altijd zo benieuwd wanneer iemand hardwerkend is. Halftijd? Voltijd? Misschien fulltime onbetaald werk zoals het zorgen voor kinderen en boodschappen doen voor de bejaarde buurvrouw?
Bedoel je dat bondhaarblauweogen mensen harder werken dan donkerhaardonkereogen mensen?
Want als je dat bedoelt, is het duidelijker dat je dat ook gewoon zegt.
bigone schreef:Ik ben persoonlijk wel van mening dat het beleid veel strenger mag. Gelukszoekers en mensen uit veilige landen meteen in gesloten detentiecentra zodat ze geen mogelijkheid hebben om onder te duiken in de illegaliteit . Daar allleen eten en drinken en geen vergoedingen . En vliegtuig vol, hup terug. Mensen die vluchten voor vervolging of risico om vermoord te worden veel sneller integreren. Ook de minderjarige alleenstaande asielzoekers achter slot en grendel , hiervan verdwijnen er veel te veel in de prostitutie enz. Wanneer we hele duidelijke regels hebben dan neemt de toestroom van gelukszoekers vanzelf af. Wanneer ik de beelden zie van hordes jonge mannen met merkkleding en iPhones op het nieuws die proberen Europa binnen te komen of al in de opvangkampen zitten, die moeten gewoon zonder pardon terug . Asielopvang moet alleen voor hun zijn die er echt recht op hebben en die moeten we met open armen ontvangen . Werken landen van herkomst niet mee aan terugkeer ? Alle geldstromen maar die landen bevriezen zoals bvb Marokko .
MoniqueT schreef:Weet jij eigenlijk wel dat die mannen met merkkleding en smartphones vaak heel goede opleidingen en banen hadden in hun land van herkomst? Dat ze daar graag nog zouden werken, maar dat het land of hun stad aan puin geschoten is en dat zij juist vaak degenen zijn die de eerste kogel kunnen verwachten omdat ze tegen het regime zijn? De meesten vluchten niet uit armoede, maar voor geweld.
Hier in Spanje komen ze met vele bootjes tegelijk en worden ze inderdaad opgevangen zoals jij dat graag ziet, maar dat zijn inderdaad vaak degenen die niet het geld of de kennis hebben om in de noordelijker landen terecht te komen. Het dodental door ongevallen hier in Spanje is de laatste jaren behoorlijk gestegen, met name verdrinkingen. Dat komt niet doordat er meer zwembaden zijn hoor,
bigone schreef:MoniqueT schreef:Weet jij eigenlijk wel dat die mannen met merkkleding en smartphones vaak heel goede opleidingen en banen hadden in hun land van herkomst? Dat ze daar graag nog zouden werken, maar dat het land of hun stad aan puin geschoten is en dat zij juist vaak degenen zijn die de eerste kogel kunnen verwachten omdat ze tegen het regime zijn? De meesten vluchten niet uit armoede, maar voor geweld.
Hier in Spanje komen ze met vele bootjes tegelijk en worden ze inderdaad opgevangen zoals jij dat graag ziet, maar dat zijn inderdaad vaak degenen die niet het geld of de kennis hebben om in de noordelijker landen terecht te komen. Het dodental door ongevallen hier in Spanje is de laatste jaren behoorlijk gestegen, met name verdrinkingen. Dat komt niet doordat er meer zwembaden zijn hoor,
Ik geef duidelijk aan volgens mij dat mensen die vrezen voor hun leven door geweld opgevangen moeten worden.
Citaat:Wanneer ik de beelden zie van hordes jonge mannen met merkkleding en iPhones op het nieuws die proberen Europa binnen te komen of al in de opvangkampen zitten, die moeten gewoon zonder pardon terug .
bigone schreef:Ik ben persoonlijk wel van mening dat het beleid veel strenger mag.
Citaat:Gelukszoekers en mensen uit veilige landen meteen in gesloten detentiecentra zodat ze geen mogelijkheid hebben om onder te duiken in de illegaliteit . Daar allleen eten en drinken en geen vergoedingen . En vliegtuig vol, hup terug.
Citaat:Ook de minderjarige alleenstaande asielzoekers achter slot en grendel , hiervan verdwijnen er veel te veel in de prostitutie enz.
Citaat:Wanneer we hele duidelijke regels hebben dan neemt de toestroom van gelukszoekers vanzelf af.
[/quote]Citaat:Wanneer ik de beelden zie van hordes jonge mannen met merkkleding en iPhones op het nieuws die proberen Europa binnen te komen of al in de opvangkampen zitten, die moeten gewoon zonder pardon terug . Asielopvang moet alleen voor hun zijn die er echt recht op hebben en die moeten we met open armen ontvangen . Werken landen van herkomst niet mee aan terugkeer ? Alle geldstromen maar die landen bevriezen zoals bvb Marokko .
enzino schreef:Personeelstekorten in de zorg en het onderwijs? Misschien eens kijken of we het basisonderwijs niet half in het Engels kunnen aanbieden met Aziatische onderwijzers die nagenoeg vloeiend engels spreken? Dat doen ze hier in Thailand ook met onderwijzers uit de Filipijnen. Meer artsen nodig? Misschien eens kijken of er geen buitenlandse artsen willen immigreren? Krijg je vanaf dag 1 een hoog-opgeleid persoon binnen die meteen aan de slag kan, relatief makkelijk Nederlands kan leren en meteen belasting gaat betalen in het hoogste tarief.
Lijkt me een redelijke open deur gezien de vergrijzing en toenemende werkdruk in de zorg en het onderwijs.
enzino schreef:Simpelweg omdat een deel van die immigranten in die onderste sociale klasse terecht komen omdat ze de taal niet spreken, geen passend werk kunnen vinden, met een uitkering genoegen nemen of niet integreren.
Citaat:Hetzelfde voor iemand die in het hoge noorden van Nederland woont, aangezien het grootste deel van de problemen met immigranten zich afspelen in bepaalde wijken in de randstad. Maar dat terzijde.
Asciugamano schreef:Resistance schreef:De hele wereld is je eigen volk. Maar dat schijnen sommigen zich niet te beseffen.
Exact!
Migratie is al zo oud als er mensen zijn.
Is er hier niks meer te vreten, gaan we daar. (Zou jij ook doen, Geerke.Waarom woon jij eigenlijk in een ander land? )
De reden dat die minderheden rotzooi gaan schoppen is omdat ze het slechter hebben. Omdat ze niet dezelfde kansen krijgen. En als het aan Wilders, Baudet en Le Pen C.s. ligt, gaan ze die kansen ook niet krijgen.
Hoe denk je dat t dan wordt opgelost? Terugsturen? En dan blijven ze daar braaf?
De oplossingen worden door veel mensen inderdaad ‘links’ genoemd.
Shadow0 schreef:Het is dan ook belangrijk om te realiseren dat de werkelijkheid in die wijken behoorlijk anders is dan de media doen voorkomen. Het zijn mensen in vrij kleine buitengemeentes (en uit Thailand?) die daar enorm bang voor zijn en op basis van die angst ook stemmen, terwijl in een aantal van die steden [i]zelf[/] bv het aantal pvv- en fvd-stemmers niet zo groot is.