Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:36

Deze al langs geweest? Enige pagina's geleden vond ik het essay geen book review maar een vehikel om Baudet's eigen ideeën te ventileren.
Houellebecq's vertaler zegt een beetje hetzelfde, soms letterlijk, ook hij heeft het over een vehikel.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... -WztSBJ-Z8

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:37

janderegelaa schreef:
[

Dat wil hij ook niet, hij stelt het ter discussie. Hij heeft, notabene op televisie, gezegd dat hij niet tegen abortus is en dat hij het prima vindt als vrouwen carrière willen maken.

.

Het feit dat je het zegt en er over nadenkt maakt al dat je vindt dat vrouwen een andere positie hebben. Anders is het geen punt om over na te denken. Heb je weleens iemand horen zeggen dat ze het prima vinden dat een man carriere maakt?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:38

Gloa schreef:
karuna schreef:

Hij zal het natuurlijk wel gedeeld hebben om een maatschappelijk debat aan te slingeren. Natuurlijk is dit geen inhoud waar hij zelf achter zou staan O:) . Hoe kunnen ze hem nu zo verkeerd begrijpen O:) . Hoe kunnen ze denken dat hij zo'n kortzichtig persoon is O:) . Hoe kunnen ze.....hoe kunnen ze..... hoe kunnen ze.........MAMA ZE DOEN NIET LIEF TEGEN MIJ ^) ^) ^) ;(

_/-\o_ :')

Ik vindt het veel erger janderegelaar dat je zo blind bent dat als iemand letterlijk dingen schrijft je het nog over interpeteren hebt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:46

IMANDRA schreef:
Net stemwijzer gedaan voor de EU, en voor mij staat FvD gevoelsmatig op de juiste plek in de lijst. Helemaal onderaan mijn stem overeenkomsten :j

Bij mij staan CDA en 50 plus bovenaan *\o/* Dilemma....

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:52

janderegelaa schreef:
janderegelaa schreef:
Nazi
Vrouwenhater
Racist
Narcist
Zijn moeder had hem beter door kunnen slikken
Flapdrol
Misselijkmakend
Omhoog gevallen gladjakker
Eng en naar ventje
Boreaal gelul
Slijmerige blaaskaak
Rasidioot
Engerd
Domme blaaskaak
Ariosofisch gelul
Randdebiel
Vuile vent
Laf ventje

En dan ben ik tot pagina 7 van dit topic gekomen. En dan pak ik alleen de kwalificaties die direct betrekking hebben op hem. Ik lees nooit zoiets over Kees van der Staaij, die nog conservatiever is dan Baudet. Of over Jesse Klaver die iedereen de auto uit wil hebben maar zelf een dikke bak rijdt. Of over Pechtold die een appartementje aanpakt. Of over de SP die gewoon het communisme aanhangt en ook tegen de massa immigratie is.

Met dat geschop tegen Fortuyn, Wilders en Baudet is het nog nooit gelukt. Reageer met argumenten, niet met demoniseren en bashen. Het probleem is denk ik dat die argumenten er eigenlijk niet zijn. Althans, jullie noemen ze niet. Onderbuik reacties, daar zijn jullie wel goed in.

Gelukkig zitten er in dit topic ook een paar mensen die er wel met een open blik naar kijken en die wel inhoudelijk kunnen reageren.

OK, je citeert links en rechts (sic) wat kreten uitsluitend uit dit topic en daarmee acht je jouw standpunt onderbouwd. Lekker makkelijk. Temeer omdat jij helemaal niet weet of iedereen die zich hier in kritische termen uitspreekt over Baudet wel te kwalificeren is als 'links'. Je hoeft helemaal geen SP of GL kiezer te zijn om Baudets uitlatingen over vrouwen, abortus, euthanasie, homeopathische verdunning etc. af te keuren.
Verder, over dat bashen en demoniseren, tegenwoordig krijgt elke politicus die zich enigszind op de voorgrond plaatst vroeg of laat wel te maken met zijn/haar portie ongenuanceerde modder. Iets met hoge bomen en veel wind.
Overigens is de uitspraak 'boreaal gelul' die jij hier ook zo fijntjes tussenplaatst afkomstig van de ex-voorzitter van FvD, en ik denk niet dat die zichzelf graag als 'links' gekwalificeerd ziet.

Als je wat verder kijkt dan je bevooroordeelde neus lang is, lees je hier overigens genoeg inhoudelijk onderbouwde reacties. Die moet je uiteraard wel wíllen lezen.

BigOne

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:56

Ga gewoon allemaal op Volt stemmen!!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:01

bigone schreef:

Nee bedankt! We hebben meer dan genoeg europa. :+

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:08

bigone schreef:

Die stond bij mij onderaan.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:16

Askja schreef:
OK, je citeert links en rechts (sic) wat kreten uitsluitend uit dit topic en daarmee acht je jouw standpunt onderbouwd. Lekker makkelijk. Temeer omdat jij helemaal niet weet of iedereen die zich hier in kritische termen uitspreekt over Baudet wel te kwalificeren is als 'links'. Je hoeft helemaal geen SP of GL kiezer te zijn om Baudets uitlatingen over vrouwen, abortus, euthanasie, homeopathische verdunning etc. af te keuren.
Verder, over dat bashen en demoniseren, tegenwoordig krijgt elke politicus die zich enigszind op de voorgrond plaatst vroeg of laat wel te maken met zijn/haar portie ongenuanceerde modder. Iets met hoge bomen en veel wind.
Overigens is de uitspraak 'boreaal gelul' die jij hier ook zo fijntjes tussenplaatst afkomstig van de ex-voorzitter van FvD, en ik denk niet dat die zichzelf graag als 'links' gekwalificeerd ziet.

Als je wat verder kijkt dan je bevooroordeelde neus lang is, lees je hier overigens genoeg inhoudelijk onderbouwde reacties. Die moet je uiteraard wel wíllen lezen.

Ik citeer niet links en rechts. Ik loop gewoon het lijstje af.

Ik denk inderdaad dat de meeste mensen hier links stemmen. Eigenlijk weet ik het ook wel zeker. Ik zit lang genoeg op deze site om de toon te kennen.

Ik heb alle reacties gelezen. Inderdaad een paar inhoudelijke. En die keken gelijk onbevooroordeeld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:19

Sunnda schreef:
bigone schreef:

Nee bedankt! We hebben meer dan genoeg europa. :+

Juist, zij willen kortere en duidelijkere lijnen en geen gekonkel en allerlei andere spelletjes. En ik was en ben eigenlijk nog altijd tegen het Europees parlement, vind het een geldverslindend gedrocht. Grote schande dat een Timmermans 30.000 per maand binnenharkt . Maar ik besef duvels goed dat er geen nexit komt , nou dan maar minder groot, overzichtelijker en duidelijker over wat daar allemaal bekonkeld word.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:20

Ik denk dat dat wel meevalt Jan. Ik denk dat de meeste hier nogsteeds midden georiënteerd zijn.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:22

Shaggy09 schreef:
Ik denk dat dat wel meevalt Jan. Ik denk dat de meeste hier nogsteeds midden georiënteerd zijn.

Nee, ik denk echt links. En dat is ook prima. Ieder moet stemmen wat hij of zij zelf wil.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:26

Nou ik ben ook niet enorm links en heb wel eens op Wilders gestemd.. ik heb ook wel eens gezegd dat ik Klaver hypocriet vind met zijn derde kind en verre vliegreizen.. en je moet voor de grap eens op Facebook kijken naar linkse advertenties en zelfs simpele reclames voor vegetarisch eten, die worden gebombardeerd met haatcommentaar door rechts-extremisten.. tot zo ver dus het 'demoniseren en bashen van rechtse partijen', dat gebeurt op veel grotere schaal naar de midden en linkse partijen.
Ik ben echt niet enorm tegen rechts, maar Baudet vind ik gewoon een vreselijk achterbaks mannetje en een gevaar voor de maatschappij, dat heeft niks met links of rechts te maken. Zijn denkwijze is niet van deze tijd, dat moet je niet als leider willen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 22-05-19 19:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:26

bigone schreef:
Grote schande dat een Timmermans 30.000 per maand binnenharkt .

Timmermans werkt daar hard voor en doet daar oprecht hele goede dingen voor. WIlders pakt 116 duizend per jaar............voor een beetje schreeuwen en roeptoeteren.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:32

Bokt is zeeeeeer links. Bizar links bijna voor een forum waar je in de basis aan begint voor paarden, niet voor politiek :')

Maar rechts stemmen morgen is lastig als je niet voor de fvd wilt en geen groter machtiger europa.. Want wie stem je dan wel?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:33

janderegelaa schreef:
Nazi
Vrouwenhater
Racist
Narcist
Flapdrol
Misselijkmakend
Eng en naar ventje
Boreaal gelul
Slijmerige blaaskaak
Rasidioot
Engerd
Domme blaaskaak
Ariosofisch gelul
Randdebiel
Vuile vent
Laf ventje

En dan ben ik tot pagina 7 van dit topic gekomen. En dan pak ik alleen de kwalificaties die direct betrekking hebben op hem. Ik lees nooit zoiets over Kees van der Staaij, die nog conservatiever is dan Baudet. Of over Jesse Klaver die iedereen de auto uit wil hebben maar zelf een dikke bak rijdt. Of over Pechtold die een appartementje aanpakt. Of over de SP die gewoon het communisme aanhangt en ook tegen de massa immigratie is.

Met dat geschop tegen Fortuyn, Wilders en Baudet is het nog nooit gelukt. Reageer met argumenten, niet met demoniseren en bashen. Het probleem is denk ik dat die argumenten er eigenlijk niet zijn. Althans, jullie noemen ze niet. Onderbuik reacties, daar zijn jullie wel goed in.

Gelukkig zitten er in dit topic ook een paar mensen die er wel met een open blik naar kijken en die wel inhoudelijk kunnen reageren.

Maar het is toch logisch* dat mensen dit zeggen? Iedereen die bekend is en helemaal de politiek krijgt gewoon oliebol over zich heen door mensen die ze niet mogen, en met het internet gaat dat heel gemakkelijk.
In dit topic zijn veel mensen die Baudet niet mogen en dat mogen ze laten horen. En net zo goed doet zwaar rechts dat terug

*logisch in de zin dat mensen m niet mogen en zich daarin uitten, niet dat het logisch is om mensen uit te schelden

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:34

janderegelaa schreef:
Goh, demoniseren, waar heb ik die term eerder gehoord.
Probleem van Baudet, Wilders c.s is dat ze zo obvious met twee maten meten. Exact wat jij hier ook doet Jan. Voortdurend aankomen met de linkse kerk en linkse indoctrinatie, maar als ze zelf kritiek krijgen spreken ze van demoniseren.
Ook weer zo'n beproefde populistische tactiek.

Nazi
Vrouwenhater
Racist
Narcist
Flapdrol
Misselijkmakend
Eng en naar ventje
Boreaal gelul
Slijmerige blaaskaak
Rasidioot
Engerd
Domme blaaskaak
Ariosofisch gelul
Randdebiel
Vuile vent
Laf ventje

Ik ben zelf A-politiek maar ik zie helemaal wat je bedoelt. Reacties vaak ook zonder goed gelezen te hebben.
Ben wel benieuwd naar het debat vanavond.

Vikawiek, ik vraag me toch altijd af hoe je iemand "niet kan mogen" zonder dat je m kent.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:37

janderegelaa schreef:
Shaggy09 schreef:

Nee, ik denk echt links. En dat is ook prima. Ieder moet stemmen wat hij of zij zelf wil.

VVD’er hier :evaw:

Moet zeggen dat Volt bij mij na SGP op 3e plek staat. SGP gaat ‘m sowieso niet worden maar Volt is nog wel een overweging waard.

Maar waarom is Bokt links volgens jou? Omdat in dit topic niet positief wordt gereageerd op Baudet?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:37

Shaggy09 schreef:

Ik stem inderdaad niet links nee.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:39

Sunnda schreef:
Bokt is zeeeeeer links. Bizar links bijna voor een forum waar je in de basis aan begint voor paarden, niet voor politiek :')

Hoe kom je daarbij als ik mag vragen?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:44

Bokt is links als je kijkt naar de reacties op zaken die momenteel spelen op politiek vlak:
-immigratie
-klimaat
-veiligheid

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig ook uit bepaalde topics wegblijf, omdat er wat hele fanatieke linkse bokkers zijn die werkelijk waar elk topic weten te kapen en doodgooien.
Daar hoef je echt geen midden/rechts geluid te laten horen, want dan wordt je weggezet als een idioot.
Al moet ik zeggen dat dit een heel klein clubje is, maar wel zeer ergerlijk aanwezig.

En de polls veraden het ook. :D Veel GL stemmers en die zijn niet een beetje links.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:48

Ik denk dat op bokt bepaalde onderwerpen aan bod komen die 'linkse' reacties oproepen (groen, vega, dieren) - wat echter totaal niet wil zeggen dat die mensen ook politiek gezien links zijn. De meeste mensen die hier rondlopen en iets over het milieu of dieren zeggen, zeggen dat gewoon helemaal niet met het idee: ik ben politiek links. En als deze mensen al stemmen (want zo hoog is de opkomst - zeker voor Europa - nou ook weer niet) dan betwijfel ik of dat alleen maar GL, SP en PvvD-stemmers zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:01

Ach een vriend van ons is voorzitter van de VVD in onze gemeente. We doen regelmatig een kieswijzer gezamelijk invullen. Bij hem komt er regelmatig PVDA of Groen Links uit.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:06

Sunnda schreef:
Bokt is links als je kijkt naar de reacties op zaken die momenteel spelen op politiek vlak:
-immigratie
-klimaat
-veiligheid

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig ook uit bepaalde topics wegblijf, omdat er wat hele fanatieke linkse bokkers zijn die werkelijk waar elk topic weten te kapen en doodgooien.
Daar hoef je echt geen midden/rechts geluid te laten horen, want dan wordt je weggezet als een idioot.
Al moet ik zeggen dat dit een heel klein clubje is, maar wel zeer ergerlijk aanwezig.

En de polls veraden het ook. :D Veel GL stemmers en die zijn niet een beetje links.

Wat ik persoonlijk denk, en concludeer uit die bijna 10 jaar dat ik op Bokt vertoef:
Bokt is een forum voor de paardenliefhebber, dierenliefhebber.
Die hebben vaak toch meer met klimaat en natuur dan mensen die niks met dieren hebben. (Niet altijd uiteraard! Maar over het algemeen zijn dieren liefhebbers ook vaak natuur liefhebbers)

Enfin, immigratie en veiligheid kom ik überhaupt niet vaak tegen op Bokt. Dus daar kan ik verder niet echt over oordelen.

Wat ik me dan eerder afvraag is of je dat links kan noemen? Wat is jou definitie van links? Ik merk vaak dat links en rechts nogal weleens uit hun verband worden getrokken.

Verder denk ik ook dat het gewoon ervan afhangt in welke topics je actief bent.
Als ik op School Studie Werk aan het rondneuzen ben kom ik in de reacties toch ook veel rechts georiënteerde meningen tegen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:19

NatasjavE schreef:
Ach een vriend van ons is voorzitter van de VVD in onze gemeente. We doen regelmatig een kieswijzer gezamelijk invullen. Bij hem komt er regelmatig PVDA of Groen Links uit.

Ligt dat dan aan de kieswijzer of aan de vriend die bij de verkeerde partij zit?