Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avelienvd

Berichten: 7233
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 01:01

Anoniem schreef:
Ik denk dat wanneer vaccineren verplicht wordt in Nederland, omdat men uit alle macht kinderlevens wil veiligstellen en redden, dan abortus tegelijkertijd verboden moet worden.
Anders ben je als maatschappij wel heel dubbel en hypocriet bezig.

Want voor jou staat het beschermen van een al bestaand levend kind gelijk aan dat dan de maatschaplij mag bepalen of iemand uberhaupt dat kind ter wereld brengt? Er is niemand die daar over mag beslissen behalve de dame die het 9 maand moet dragen en er daarna de rest van haar leven aan vast zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 01:03

Avelienvd schreef:
[naam] schreef:
Ik denk dat wanneer vaccineren verplicht wordt in Nederland, omdat men uit alle macht kinderlevens wil veiligstellen en redden, dan abortus tegelijkertijd verboden moet worden.
Anders ben je als maatschappij wel heel dubbel en hypocriet bezig.

Want voor jou staat het beschermen van een al bestaand levend kind gelijk aan dat dan de maatschaplij mag bepalen of iemand uberhaupt dat kind ter wereld brengt? Er is niemand die daar over mag beslissen behalve de dame die het 9 maand moet dragen en er daarna de rest van haar leven aan vast zit.


Als je over het lichaam van een ander wilt gaan beslissen moet je niet met 2 maten gaan meten.

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 01:06

Probleem met niet vaccineren is dat het niet bij 1 kind kan blijven maar meerdere kinderen ziek kunnen worden.

Bij aborteren is het altijd maar 1 kind, of met een beetje pech 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 01:15

Het is op zijn minst gezegd toch een beetje raar dat in het ene geval alles en iedereen gedwongen moet worden om het geboren kind van zichzelf of het geboren kind van een ander veilig te stellen ten koste van wat dan ook.
Maar in het andere geval, bij het ongeboren kind, maakt het niet uit wat je er mee doet. Zolang het er nog niet uit is telt dat leven nog niet mee.
Zolang het verborgen zit in een buik kun je er gerust het volgende mee laten doen:

Een zuigcurettage kan dus tot 13 weken zwangerschap, hierna is dit niet meer mogelijk omdat de baby inmiddels botten heeft ontwikkeld. Nu wordt weken wordt zuigcurettage gecombineerd met het gebruik van een abortustang. Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving of als de zwangerschap verder is dan 18 weken onder algehele narcose. Het kindje wordt in de baarmoeder in stukjes gesneden, waarna deze via zuigbuizen naar buiten worden gebracht. Deze methode heet dilatatie en evacuatie, lees hieronder verder.
Dilatatie en evacuatie

https://www.abortus-info.nl/hoe-gaat-een-abortus/

Dilatatie en evacuatie (D&E) of embryotomie vindt plaats wanneer zuigcurettage niet meer mogelijk is omdat de baby daarvoor te groot is. De baarmoederhals wordt allereerst wijder gemaakt waarna de moeder verdoofd wordt. Vervolgens wordt het hoofdje van de baby gekraakt, met een soortement van schaar/tang die dezelfde werking heeft als een notenkraker. De arts snijdt vervolgens de baby in stukken, eerst worden de ledematen (armen en benen) verwijderd en daarna kan de baby in gedeelten uit de baarmoeder worden gehaald door middel van een afzuigapparaat.

Maar als dat wezentje éénmaal geboren is mag je zijn hoofdje niet meer tussen de deur kapot kraken, want dan ben je ineens een moordenaar.
Integendeel want dan juist word je gedwongen het (en die van een ander) zo goed mogelijk in leven te houden.

Beetje kromme wereld...

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 01:23

Citaat:
Vanaf het moment dat de zaadcel en de eicel samensmelten ontstaat de embryo. De embryo wordt ook wel ‘vrucht’ genoemd. Een embryo bestaat uit drie lagen van cellen die uiteindelijk de baby zullen vormen. Gedurende 2 maanden worden vanuit deze cellen alle lichaamsfuncties zoals het hart en de longen en alle belangrijke lichaamsdelen van de baby gevormd. Na deze twee maanden wordt er gesproken over een foetus.

Van foetus naar baby
De foetus (spreek uit: feutus) is in het begin, rond de 9e week van je zwangerschap, nog maar 2,5e centimeter groot en het weegt een paar gram. Superklein dus! Maar al wel groot genoeg om het op een echo te kunnen zien. De foetus is veel minder kwetsbaar dan de embryo. Tijdens de hele zwangerschap wordt het kind foetus genoemd. In de foetusfase ontwikkelen de lichaamsfuncties en lichaamsdelen verder, tot het moment van de bevalling. Na de geboorte spreek je over een baby.


Embryo, foetus en bij geboorte baby dus.
Niet meteen een zielig verhaal gaan ophangen dat je een baby uit elkaar verscheurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 01:27

Dat was een technisch verhaal van een website die uitlegt wat er gedaan wordt.
Daarbij ben ik persoonlijk tegen abortus (ik zou het zelf ook niet kunnen) maar ben ik van mening dat iedereen vrije keus moet hebben en voor zichzelf mag bepalen op alle vlakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 04:31

Avalanche81 schreef:
Onali schreef:
Het is niet oke om de vrouw te straffen, maar de vrouw wordt gestraft omdat ze perse dat kind moet voldragen.
Daar gaat het om.

Dat heb ik niet gezegd :)

Ik heb eerst aangetoond dat anti-abortus zijn geen bijbels standpunt is, dus abortus is (hoewel misschien niet de meest wenselijke optie) niet verboden.

Daarna heb ik gezegd dat het niet oke is om het slachtoffer te straffen. Volgens mij kunnen we prima aantonen dat een verkrachting, en dan daarop volgend een zwangerschap en bevalling ongelooflijk traumatisch is, en daarmee inherent een straf voor het slachtoffer.

Daarmee zeg ik dus ook dat het simpelweg niet oke is om een vrouw daartoe te dwingen, en omdat zij het recht heeft abortus te laten uitvoeren, heeft zij het recht daarvoor te kiezen en is het niet oke haar dat te verbieden.

Begrijp je me nu beter? :)


Ik dacht al dat je niet de persoon was om deze vraag te beantwoorden. Niet slecht bedoeld! Maar jij vindt, als het er echt op aankomt, abortus ‘ok’. Niet wenselijk maar wel iets dat kan gebeuren in dergelijke situaties. Ik doelde vooral op de posters hier die maar blijven drammen dat abortus moord is en de foetus daar slachtoffer van is :) Waar abortus, onder welke omstandigheden dan ook een 100% no go is. Anyway, bedankt om te antwoorden!

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 07:32

Anoniem schreef:
Ik denk dat wanneer vaccineren verplicht wordt in Nederland, omdat men uit alle macht kinderlevens wil veiligstellen en redden, dan abortus tegelijkertijd verboden moet worden.
Anders ben je als maatschappij wel heel dubbel en hypocriet bezig.


Ah nee, laat de antivaxx gekkies er aub buiten, das een hele discussie op zich :=

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 07:40

Anoniem schreef:
Een zuigcurettage kan dus tot 13 weken zwangerschap, hierna is dit niet meer mogelijk omdat de baby inmiddels botten heeft ontwikkeld. Nu wordt weken wordt zuigcurettage gecombineerd met het gebruik van een abortustang. Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving of als de zwangerschap verder is dan 18 weken onder algehele narcose. Het kindje wordt in de baarmoeder in stukjes gesneden, waarna deze via zuigbuizen naar buiten worden gebracht. Deze methode heet dilatatie en evacuatie, lees hieronder verder.
Dilatatie en evacuatie

https://www.abortus-info.nl/hoe-gaat-een-abortus/

Dilatatie en evacuatie (D&E) of embryotomie vindt plaats wanneer zuigcurettage niet meer mogelijk is omdat de baby daarvoor te groot is. De baarmoederhals wordt allereerst wijder gemaakt waarna de moeder verdoofd wordt. Vervolgens wordt het hoofdje van de baby gekraakt, met een soortement van schaar/tang die dezelfde werking heeft als een notenkraker. De arts snijdt vervolgens de baby in stukken, eerst worden de ledematen (armen en benen) verwijderd en daarna kan de baby in gedeelten uit de baarmoeder worden gehaald door middel van een afzuigapparaat.

Maar als dat wezentje éénmaal geboren is mag je zijn hoofdje niet meer tussen de deur kapot kraken, want dan ben je ineens een moordenaar.
Integendeel want dan juist word je gedwongen het (en die van een ander) zo goed mogelijk in leven te houden.

Beetje kromme wereld...


Schei toch uit joh. Die website ook. Propaganda verscholen in een semi-neutraal jasje
}:0

Citaat:
Over Abortus Info
www.abortus-info.nl is de informatiepagina van www.erishulp.nl, dit is de hulpverleningstak van www.schreeuwomleven.nl

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 08:09

Zoiets dacht ik al idd. Het eerste wat je te zien krijgt is een foetus van 11 weken namelijk op die site.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:07

Ik vind het vooral een bijzondere gave hoe je weinig zieltjes wint met anti-vax nonsins in het vaccinatietopic, en dus maat een manier verzint om in een totaal ander discussie toch even te proberen medestanders van je mening te zoeken :D .

Sorry, ik zeg dit echt niet vaak maar ik heb ook in het andere topic meegelezen en ik weet dat hier écht geen discussie mogelijk is. Ik hoop dan ook dat het hier gewoon bij het onderwerp blijft voordat straks Big Pharma is die met chemtrails abortusideeën in zwangere vrouwen plant.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:14

Mars schreef:
Anoniem schreef:
Ik denk dat wanneer vaccineren verplicht wordt in Nederland, omdat men uit alle macht kinderlevens wil veiligstellen en redden, dan abortus tegelijkertijd verboden moet worden.
Anders ben je als maatschappij wel heel dubbel en hypocriet bezig.


Ah nee, laat de antivaxx gekkies er aub buiten, das een hele discussie op zich :=


Nou inderdaad, iets met appels en peren vergelijken.
Wat een nonsens.

Het aller belangrijkste in deze discussie is dat mensen het RECHT moeten hebben ZELF te beslissen over wat er in hun lijf gebeurd.


En ik blijf me echt verbazen over hoeveel sommige mensen goedpraten met geloof... :(

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:30

Kwanyin schreef:
Ik vind het vooral een bijzondere gave hoe je weinig zieltjes wint met anti-vax nonsins in het vaccinatietopic, en dus maat een manier verzint om in een totaal ander discussie toch even te proberen medestanders van je mening te zoeken :D .

Sorry, ik zeg dit echt niet vaak maar ik heb ook in het andere topic meegelezen en ik weet dat hier écht geen discussie mogelijk is. Ik hoop dan ook dat het hier gewoon bij het onderwerp blijft voordat straks Big Pharma is die met chemtrails abortusideeën in zwangere vrouwen plant.



Dankjewel, precies dit :')

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:17

Kwanyin schreef:
Ik vind het vooral een bijzondere gave hoe je weinig zieltjes wint met anti-vax nonsins in het vaccinatietopic, en dus maat een manier verzint om in een totaal ander discussie toch even te proberen medestanders van je mening te zoeken :D .

Sorry, ik zeg dit echt niet vaak maar ik heb ook in het andere topic meegelezen en ik weet dat hier écht geen discussie mogelijk is. Ik hoop dan ook dat het hier gewoon bij het onderwerp blijft voordat straks Big Pharma is die met chemtrails abortusideeën in zwangere vrouwen plant.


Een variant op de Godwin-theorie!
Iedere discussie komt uiteindelijk op de gevaren van vaccineren uit :+

Het woord 'soortement' in dat artikel ook echt, dan weet je toch meteen dat het een huis-tuin-en-keukenstukje is.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:31

Mars schreef:
Anoniem schreef:
Ik denk dat wanneer vaccineren verplicht wordt in Nederland, omdat men uit alle macht kinderlevens wil veiligstellen en redden, dan abortus tegelijkertijd verboden moet worden.
Anders ben je als maatschappij wel heel dubbel en hypocriet bezig.


Ah nee, laat de antivaxx gekkies er aub buiten, das een hele discussie op zich :=


Ik zie de link er ook niet tussen.
Dit gaat om abortus van een ongeboren klompje cellen en daar praten ze over levende kinderen..
Feit blijft wel dat als dergelijke wetgeving doorkomt wij verhuizen. En met mij vele andere denk ik zo.
Dat je anno 2019 nog steeds niet baas over eigen lijf bent vind ik idioot op en top!

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:45

Onali schreef:
Ianthe schreef:
Ik kan er niets aan doen, dat mijn lijf zo gemaakt is dat ik zwanger kan worden. :+


Nee? :oo Heb jij geen vragenformulier moeten invullen bij je verwekking?


:')


Verkeerde boxje aangevinkt denk ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:47

Resistance schreef:
Triest nieuws helaas. In Alabama is besloten dat het in vrijwel alle gevallen verboden is om abortus te plegen. Uiteraard besloten door een groep mannen, die zich weer geroepen voelen om iets over het lichaam van vrouwen te zeggen.

De eerste paragraaf in de openingspost en meteen al de plank mis slaan.
Dit heeft weinig met mannen vs vrouwen te maken, hoe graag je het misschien ook weer op seksisme wilt schuiven.. Dit gaat om een groep gelovigen die hun geloofsovertuigingen er doorheen willen drukken. Ook gelovige vrouwen steunen dit voorstel, net zo als dat veel ongelovige mannen tegen zijn. De gemene deler is dus het geloof en niet het geslacht van de persoon.

Resistance schreef:
Waarom denkt ook maar iemand dat het oke is om een beslissing over iemand anders' lichaam te maken?! Wat is er zo moeilijk om zelf te laten kiezen? Als je anti abortus bent dan doe je het zelf toch niet? Simpel, toch?

Maar in Nederland doen we toch hetzelfde? Na de 24e week veranderen opeens de regels omtrent abortus. Ben je het hier dan ook niet mee eens?

Bovendien denken deze mensen op te komen voor de rechten van het ongeboren kind. Vanaf welk moment je denkt dat een ongeboren "persoon" rechten heeft is redelijk arbitrair. In Nederland ligt die grens dus bij 24 weken, maar in België bij 12 (?) weken. In Alabama willen ze dat terugbrengen naar 0 weken. Wie heeft er gelijk?


Wat mij betreft mogen ze abortus toestaan tot het moment van de geboorte. Liever een ongeboren kind op het allerlaatste moment verwijderen dan een ongewenst kind de wereld in laten komen.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:56

Vanaf ongeveer 24 weken is een kind in principe (met wat ondersteuning) levensvatbaar buiten de baarmoeder, dan zal je het dus actief zorg moeten weigeren of zelfs actief doden voor het sterft. Komt dus eigenlijk op hetzelfde neer op opzettelijk doden na de geboorte.
Vind 24 weken nog wel een logische grens vooral voor zware medische indicaties die pas op de 20 weken echo te zien zijn.
Spijtabortus met 20 weken of meer vind ik wel al behoorlijk op de morele grens hoor.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:25

enzino schreef:
Dit heeft weinig met mannen vs vrouwen te maken, hoe graag je het misschien ook weer op seksisme wilt schuiven.. Dit gaat om een groep gelovigen die hun geloofsovertuigingen er doorheen willen drukken. Ook gelovige vrouwen steunen dit voorstel, net zo als dat veel ongelovige mannen tegen zijn. De gemene deler is dus het geloof en niet het geslacht van de persoon-


Dan ga je natuurlijk helemaal voorbij aan het feit dat deze gelovigen zo streng geloven dat ze weer terug in de tijd willen. Dan gaat het dus wel over mannen vs vrouwen, want deze mannen willen terug naar de tijd dat mannen de leiding hadden en vrouwen achter het aanrecht stonden terwijl ze BillyBob jr. nr 5 eruit perstten.

Daarnaast gaat de wet over het vrouwelijk lichaam en het recht van de vrouw om zelf te kiezen. De mensen die besloten dat vrouwen dat recht niet hadden en zij wel zijn mannen, want deze wet moest ingestemd worden en alle 25 ja-stemmen waren van mannen.
Ook is het natuurlijk van de zotten dat ze tegen allerlei voorstellen over betere zorg voor moeder en kind hebben gestemd.

Natuurlijk zijn er vrouwen die voor de Republikijnen stemmen en meewerken aan hun wetten. Ik kom uit een streng Christelijke familie waar vrouwen het ook met hun man eens zijn dat vrouwen hun stemrecht weer in zouden moeten leveren. Waarom? Omdat er in dit soort geloofstromingen gepreekt wordt dat de wil van de man wet is, en dat je daar van God niet tegenin mag gaan.

Dit soort geloofstromen zijn in de basis seksistisch en dus de wetsvoorstellen die daaruit voortkomen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:27

Drifter schreef:
Dit soort geloofstromen zijn in de basis seksistisch en dus de wetsvoorstellen die daaruit voortkomen ook.

We zijn het dus eens dat de gemene deler het geloof is.

mysa

Berichten: 10646
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:28

Ik las trouwens ook, (niet gecheckt) dat de straf voor abortus in Alabama hoger is dan de straf voor verkrachting. :(

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:34

enzino schreef:
Drifter schreef:
Dit soort geloofstromen zijn in de basis seksistisch en dus de wetsvoorstellen die daaruit voortkomen ook.

We zijn het dus eens dat de gemene deler het geloof is.


Niet helemaal, imo is het geloof hierin een werktuig om te gebruiken, een schild om zich achter te verstoppen en een hele handige manier om hun eigen verantwoordelijkheid af te staan aan "de hogere macht die het zo wil".
Er zijn een hele hoop staten in Amerika waar mannen met alle macht proberen om de leiding te behouden. In staten zoals Alabama is het geloog heel handig om daarin te gebruiken, want het geloof is nog heel levend. Maar uiteindelijk zijn het nog steeds mannen die in 2019 besluiten dat vrouwen bepaalde rechten niet hebben. Seksisme dus.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:45

mysa schreef:
Ik las trouwens ook, (niet gecheckt) dat de straf voor abortus in Alabama hoger is dan de straf voor verkrachting. :(


Yep, abortus is een Class A felony met een minimumstraf van 10 jaar, en een maximum van 99 jaar. Wat wel dezelfde straf is als first-degree rape + sexual torture.
De meeste verkrachtingen vallen onder second-degree rape, een class B felony met een maximumstraf van 20 jaar.
Incest en seksueel misbruik is een class C felony met een minimumstraf van 1 jaar en een dag en een max van 10 jaar.

Het is nu dus heel goed mogelijk dat zowel de dokter die de abortus uitvoerde als zijn patient een hogere straf krijgen dan degene die de zwangerschap veroorzaakte door een vrouw te verkrachten.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:08

Enzino, in België hanteert men idd 12weken overtijd (14wkn na bevruchting), tenzij er na die 12 weken een medische indicatie is (dus gevaar voor moeder of een ongeneeslijke ziekte voor kind).
In Nederland mag het officieel tot 24wkn hoewel artsen vaak 22wkn hanteren.

Ik heb de cijfers niet bij de hand maar het aantal afgebroken zwangerschappen na 12wkn zonder een medische reden is ook in NL minimaal. In de praktijk is er dus niet veel verschil. Over het algemeen loop je als vrouw geen 18wkn rond met een ongewenste zwangerschap.

De reden voor 24wkn is al eerder genoemd. Men maakt een verschil tussen actief een leven beëindigen of het verwijderen van een niet levensvatbaar embryo.
Hoe zie jij "abortus" met 36wkn voor je? Bevallen en daarna het kind doden?

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:14

Zoals in China in het (nog niet zo lang) verleden: kind geboren laten worden en dan een dodelijke injectie in de fontanel %)