Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33092
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:13

imaudy schreef:
Die varkens horen gewoon lekker buiten. punt.

Joh, lees even mijn reacties terug wil je?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:16

Rebecca schreef:
Plof komkommer :')


Je maakt een grapje, maar dat eten 'we' wel. De komkommer heeft er geen last van gelukkig. Maar ook in de landbouw zijn prijzen niet reeel en moeten boeren gekke fratsen uithalen om omzet te draaien.

Loretta
Berichten: 8875
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:17

Palmera schreef:
Djilna schreef:
Als mensen een eerlijke prijs voor vlees gaan betalen kan de boer af met minder vee om wel genoeg te verdienen. Dus minder vlees eten en daardoor minder dieren is niet persé einde boer. Maar dan moet wel de prijs van vlees omhoog. En dan niet alleen voor de tussenhandel, dat geld moet naar die boer.

Alsof de vleesetende consument dat accepteert. ;)


Zelf eet ik ook vlees maar toch voornamelijk groente en fruit. Laat dat nu net een stuk duurder zijn dan de wat minder gezonde keuzes. Vooral producten met veel toegevoegde suikers zijn goedkoop. Ik probeer zelf een zo gebalanceerd mogelijk dieet te houden en daarin hoort uiteraard vlees maar toch voornamelijk groente en fruit.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:17

Pipodipo schreef:
Ben je uit op een wereld zonder dieren?

Nee, op een wereld zonder dieren voor consumptie (voor de mens, die in het westen over het algemeen een keuze hebben om geen dieren te eten, voordat iemand over vleesetende dieren begint)

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:19

Chubby schreef:
Je maakt een grapje, maar dat eten 'we' wel. De komkommer heeft er geen last van gelukkig. Maar ook in de landbouw zijn prijzen niet reeel en moeten boeren gekke fratsen uithalen om omzet te draaien.


Het is ook een plofkomkommer, er zit zoveel water in dat zelfs mijn pony het net niet meer lust :')

verootjoo
Berichten: 35691
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:19

Palmera schreef:
Djilna schreef:
Als mensen een eerlijke prijs voor vlees gaan betalen kan de boer af met minder vee om wel genoeg te verdienen. Dus minder vlees eten en daardoor minder dieren is niet persé einde boer. Maar dan moet wel de prijs van vlees omhoog. En dan niet alleen voor de tussenhandel, dat geld moet naar die boer.

Alsof de vleesetende consument dat accepteert. ;)



Vast wel als ze merken dat vlees van een goede slager met nederlandse dieren 100x lekkerder is dan het fabrieksvlees uit de supermarkt wat al de hele wereld over gereisd is.

Voor mij iig gaat kwaliteit boven kwantiteit en eet ik liever minder vlees in de week wat wel heel erg lekker is, dan dagelijks vlees uit de supermarkt wat ik niet te eten vind.
En als je dan dus gewoon iets mindert, ben je niet eens meer geld kwijt 8-)

Of supermarkten moeten geen vlees meer mogen verkopen, dat lijkt me ook geen gek plan en beter voor de boeren.

Loretta
Berichten: 8875
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:21

Chubby schreef:
Rebecca schreef:
Plof komkommer :')


Je maakt een grapje, maar dat eten 'we' wel. De komkommer heeft er geen last van gelukkig. Maar ook in de landbouw zijn prijzen niet reeel en moeten boeren gekke fratsen uithalen om omzet te draaien.


De laatste jaren is er een hele kromme verhodung ontstaan in kosten. De vaste lasten zijn inmiddels zo hoog dat het voor veel consumenten niet eens meer mogelijk is om de boer een eerlijke prijs te betalen. Dat is misschien offtopic maar zowel de consument als de boer heeft er last van dat we met zijn allen een groot deel van ons geld aan de groot aandeelhouders moeten betalen.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:21

YoeriTinker schreef:
Loretta schreef:

en veel van die vegans zien er zelf ook niet al te gezond uit. Er zijn nu zelfs ex vegans die bij vegan festivals staan te demonstreren dat het veganisme ongezond is. Het is zo langzamerhand een religie aan het worden compleet met afvalligen. en sommige van hun Youtube voorgangers zijn ook al betrapt op zelf stiekem vlees of vis eten omdat hun dat vegan dieet toch wel zwaar viel.


Dat viel mij dus ook op... Als je die foto's ziet van ze. Die mensen zien er echt heel ongezond uit.


Welke foto's zagen alle vegans er ongezond uit? Heb zelf andere foto's gezien denk ik. (Misschien wel moeie of geëmotioneerde mensen, mensen die al uren in een stal zitten of buiten staan te demonstreren.. maar dat laat niemand stralen toch, vlees pf vega?)

Wel interessant, als het ter sprake komt dat ik veganistisch eet zeggen mensen vaak dat ik er zo goed uit zie vergeleken met andere vegans. Vervolgens stellen ze een hoop vragen omdat ze nieuwsgierig zijn en zeggen geen andere vegans te kennen. Dan blijkt dat beeld van de ongezonde veganist dus vaak gebaseerd op één of andere ex-vegan vlogger die aan vasten doet, alleen bananen eet, een waterdieet of zelfs zijn eigen pis drinkt. :r Ja, maar dat heeft met common sense veganisten (en dat is veruit de grootste groep) niets te maken hoor... Ik ken veel andere vegans en ze zien er voornamelijk net zo uit als de niet vegans die ik ken. Soms blij, soms moe, soms ziek, meestal gezond.
Laatst bijgewerkt door NikkiDeKerf op 14-05-19 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:23

Palmera schreef:
Ja maar hier word dus een financieel plaatje boven dieren welzijn gezet.


Ja. Realistisch gezien is dat overal zo, van hobbydier tot productiedier. Dat betekent niet automatisch dat de houder een geldwolf is (en dat zeg je ook niet) of dat het dierwelzijn ernstig onder niveau is.

Overall zijn er maar weinig mensen die kwalitatief voedsel écht waarderen, en de volle prijs willen en kunnen betalen. De rest laat de kwaliteit afhangen van regelgeving die de boer zelf mag betalen, oftewel langzame vooruitgang. Daar kan veel over gediscussieerd worden maar de meeste initiatieven komen nog altijd uit de sector zelf, er gebeurt van alles.. Het valt blijkbaar niet genoeg op dat er veel verandert is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:24

Chubby schreef:
[naam] schreef:
Plof komkommer :')


Je maakt een grapje, maar dat eten 'we' wel. De komkommer heeft er geen last van gelukkig. Maar ook in de landbouw zijn prijzen niet reeel en moeten boeren gekke fratsen uithalen om omzet te draaien.

Ik lust geen komkommer ;) :')

Maar meeste wat wij eten komt uit het buitenland

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:28

sanso schreef:
@PlantsTho, dus jij ziet de dieren liever sterven zonder doel? Dus vernietigd worden in plaats van opgegeten worden. Dan heb jij een rare kronkel in jouw hoofd.. Dit had voorkomen kunnen worden (de dood van de varkens niet, het doelloos sterven wel)

Heb jij ergens vastgelegd dat jouw lijf als voeding dient voor de leeuwen in de dierentuin of iets? Dan is jouw dood net zo zinloos.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:30

Palmera schreef:
Djilna schreef:
Als mensen een eerlijke prijs voor vlees gaan betalen kan de boer af met minder vee om wel genoeg te verdienen. Dus minder vlees eten en daardoor minder dieren is niet persé einde boer. Maar dan moet wel de prijs van vlees omhoog. En dan niet alleen voor de tussenhandel, dat geld moet naar die boer.

Alsof de vleesetende consument dat accepteert. ;)



Daar moet je dan dus voor gaan zorgen. En als ze het dan te duur vinden kopen ze het maar minder of niet.
Ergens moeten mensen er een keer wat voor over gaan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:32

Kinke schreef:
PlantsTho schreef:
Dat is precies wat ik wil :) geen dieren voor consumptie/gebruik meer.


Jij vindt dus echt dat het realistisch is dat die ruim 7 miljard mensen op de aarde stoppen met vlees eten?


Nou ja, dat gaat ze iig zelf niet meer meemaken :+

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:37

Ok wacht even. Het doel van de activisten is Nederland veehouderij vrij krijgen? Betekend dus geen vlees en zuivel meer. De vraag blijft wel. Dat wordt dan geleverd uit het buitenland.

Dat is wat ze willen? Denk niet dat de dieren het beter hebben in het buitenland.

Veehouderij vrij willen zijn is echt een mega domme doelstelling.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:39

Nessa schreef:
Ok wacht even. Het doel van de activisten is Nederland veehouderij vrij krijgen? Betekend dus geen vlees en zuivel meer. De vraag blijft wel. Dat wordt dan geleverd uit het buitenland.

Dat is wat ze willen? Denk niet dat de dieren het beter hebben in het buitenland.

Veehouderij vrij willen zijn is echt een mega domme doelstelling.


Niet alleen NL uiteraard.

sanso schreef:
@PlantsTho, dus jij ziet de dieren liever sterven zonder doel? Dus vernietigd worden in plaats van opgegeten worden. Dan heb jij een rare kronkel in jouw hoofd.. Dit had voorkomen kunnen worden (de dood van de varkens niet, het doelloos sterven wel)

Dieren in de industrie zouden er sowieso niet moeten zijn.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:41

PlantsTho, heb je door dat dit echt compleet gestoord en onrealistisch is? Heel de wereld?

Winged

Berichten: 33092
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:41

Nessa schreef:
Ok wacht even. Het doel van de activisten is Nederland veehouderij vrij krijgen? Betekend dus geen vlees en zuivel meer. De vraag blijft wel. Dat wordt dan geleverd uit het buitenland.

Dat is wat ze willen? Denk niet dat de dieren het beter hebben in het buitenland.

Veehouderij vrij willen zijn is echt een mega domme doelstelling.

Klopt, en geen eieren, leder, stremsel, kaas, wol etc etc etc....

Dag koeien, kippen, schapen, geiten, varkens etc etc...

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:42

PlantsTho schreef:
Dieren in de industrie zouden er sowieso niet moeten zijn.


Wat zouden katten en honden volgens jou moeten eten?

Loretta
Berichten: 8875
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:43

sureido schreef:
PlantsTho, heb je door dat dit echt compleet gestoord en onrealistisch is? Heel de wereld?


Dat is nu wat die hard vegans willen. De hele wereld veganist.

Gaat niet gebeuren.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:44

Dat kunnen ze wel willen, maar dat gaat echt nog lang zal ze leven niet gebeuren. Want ik bepaal zelf wel of ik vlees eet of niet en op welke manier, net zoals elke individu.

LiannePuthzy

Berichten: 7009
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:49

De hele wereld Vegan of überhaupt alleen Nederland Vegan gaat nooit lukken, hoogstens de vleesconsumptie verminderen zal mischien gaan lukken

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:51

Shae schreef:
PlantsTho schreef:
Dieren in de industrie zouden er sowieso niet moeten zijn.


Wat zouden katten en honden volgens jou moeten eten?

Vlees, over het algemeen. ik neem aan dat je op huisdieren doelt? Dat is in feite ook dierbezit, dus dat zou op termijn ook uitgefaseerd worden. Natuurlijk moeten we de dieren die er nu zijn goed verzorgen. Maar daarom heb ik ook geen kat ;)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:56

PlantsTho wat doe jij eigenlijk op bokt.nl?

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:57

Alle beesten uit laten sterven, wordt een leuke wereld :')

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:58

Shae schreef:
PlantsTho schreef:


Wat zouden katten en honden volgens jou moeten eten?

Vlees, over het algemeen. ik neem aan dat je op huisdieren doelt? Dat is in feite ook dierbezit, dus dat zou op termijn ook uitgefaseerd worden. Natuurlijk moeten we de dieren die er nu zijn goed verzorgen. Maar daarom heb ik ook geen kat ;)

Dan begrijp ik werkelijk niet wat je op een forum als bokt doet.

Het gaat mij iig 10 stappen te ver, totaal onrealistisch om het te realiseren maar ik krijg nu ook de bittere smaak dat huisdieren het zo slecht hebben aldus jouw gedachtegang

Bizar