Schoten in tram Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:41

Karin schreef:
De strekking komt wel overeen. De politie heeft het vandaag ongetwijfeld erg druk gehad met het opnemen van alle mogelijke getuigenverklaringen. Ik vind het vooral verontrustend dat die gast nog vuurgevaarlijk rondloopt of zich verstopt houdt. Hoop echt zo hard dat hij snel gepakt wordt.

Ik vind het vooral verontrustend dat hij al eens geschoten heeft ,een vrouw verkracht heeft en dan gewoon nog los rond loopt.Echt de strafmaten in landen als nederland en belgie blijven me verbazen

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 16:41

Best wel een enge gedachte dat zo'n iemand vrij rondloopt omdat er te weinig bewijs is om hem op te sluiten. Zo zullen er wel meer mensen zijn die vrij rondlopen. Het geeft me nog meer wantrouwen voor de mens als ik in het openbaar rondloop.

Rennie89

Je hebt altijd haatdragende mensen. Ook reacties gelezen “Laat hen elkaar maar afschieten” etc... idioten heb je overal...

Boras

bigone schreef:
Karin schreef:
Het verhaal van iemand die in dezelfde tram zat: https://www.ad.nl/binnenland/ooggetuige ... ~abd214eb/

Ik krijg toch steeds meer de indruk dat het iets van eerwraak is, verhaal dat de schutter zich specifiek op één vrouw richtte kwam al eerder voorbij, het schieten op de helpers van die vrouw past in het plaatje. Ondanks dat dit het zeker niet minder erg maakt is het , wanneer het waar is, een teken hoe sommige culturen met vrouwen omgaan.

Dodelijk geweld/geweld tegen vrouwen komt helaas binnen alle culturen voor, ook binnen de onze. Dan noemen we het geen eerwraak, dan ligt de oorzaak binnen "de relationele sfeer". Gekken heb je overal.

Anoniem

Bizar incident. Hopelijk wordt de dader snel gepakt door de politie/defensie.

Ik snap dat er wordt gespeculeerd (afrekening, terrorisme, eerwraak), maar ik denk dat het het beste is als we de berichtgeving van de politie afwachten.

Mijn gedachten zijn bij de slachtoffers, familie, vrienden, getuigen en hulpverleners. Die stapten net als ons vanochtend gewoon hun bed uit zoals iedere dag...

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:42

De rode Renault Clio is de gestolen vluchtauto.

Citaat:
6 minuten geleden
De politie heeft een inval gedaan in een flatwoning aan de Utrechtse Laan van Engelswier, vlak bij de Tichelaarslaan waar de rode Renault Clio is gevonden. De inval is gedaan in een woning in een appartementengebouw met drie lagen. Veel politie-eenheden zijn in de straat aanwezig voor onderzoek.

Nu.nl

fleurtjeuh

nos.nl livefeed

Citaat:
Delen plein Den Haag afgesloten
De politie heeft delen van het plein tegen het Binnenhof in Den Haag afgezet na het vinden van een onbeheerde koffer.

poes

Movement schreef:
Best wel een enge gedachte dat zo'n iemand vrij rondloopt omdat er te weinig bewijs is om hem op te sluiten. Zo zullen er wel meer mensen zijn die vrij rondlopen. Het geeft me nog meer wantrouwen voor de mens als ik in het openbaar rondloop.

Dit is juist wat terroristen zoals IS proberen te bereiken. Doen alsof een zeer kleine groep mensen met heel veel zijn. Dat zijn ze niet. Maar helaas kan 1 gek veel schade aanrichten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:43

Boras schreef:
Dodelijk geweld/geweld tegen vrouwen komt helaas binnen alle culturen voor, ook binnen de onze. Dan noemen we het geen eerwraak, dan ligt de oorzaak binnen "de relationele sfeer". Gekken heb je overal.
Klopt Boras. Helaas wel!

Rennie89

Denise_Storm schreef:
Er is een (verdacht) koffertje gevonden in Den Haag. Hoor het net op NOS1. Ik zal even een bron erbij zoeken.

Bron naast NOS? Ik heb hier niks gemerkt of gehoord... edit: onbeheerde koffer... ok :+
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 18-03-19 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Nos.nl Livefeed
Citaat:
Koningshuis reageert op aanslag
Koning Willem-Alexander en koningin Máxima hebben gereageerd op de aanslag in Utrecht. "Het doet ons groot verdriet dat bij een aanslag in Utrecht drie mensen om het leven zijn gekomen en anderen ernstig gewond zijn geraakt. Met de slachtoffers en hun familie leven wij intens mee."

Het koningshuis noemt het volstrekt onacceptabel. "Laten wij samen eensgezind op de bres staan voor een samenleving waarin mensen zich veilig kunnen voelen en waarin vrijheid en verdraagzaamheid de boventoon voeren. Onze dank gaat uit naar alle hulpverleners die zich momenteel inzetten voor de getroffenen. In gedachten zijn wij bij de inwoners van Utrecht."

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:44

Dat filmpje uit 2011 is zelf makkelijk terug te vinden.
Daarin laat hij ook horen hoe hij over vrouwen denkt.

Karin

beatje schreef:
Karin schreef:
De strekking komt wel overeen. De politie heeft het vandaag ongetwijfeld erg druk gehad met het opnemen van alle mogelijke getuigenverklaringen. Ik vind het vooral verontrustend dat die gast nog vuurgevaarlijk rondloopt of zich verstopt houdt. Hoop echt zo hard dat hij snel gepakt wordt.

Ik vind het vooral verontrustend dat hij al eens geschoten heeft ,een vrouw verkracht heeft en dan gewoon nog los rond loopt.Echt de strafmaten in landen als nederland en belgie blijven me verbazen

Dit meldt NOS:

NOS schreef:
Volgens RTV Utrecht was Tanis niet alleen een verdachte in een verkrachtingszaak, maar kwam hij eerder ook al in aanraking met de politie. Het zou hierbij gaan om poging tot doodslag, bedreiging en belediging van een vrouw, bedreiging en belediging van de politie en plassen in een politiecel. Dit is niet bevestigd.

En dat liep idd nog vrij rond. (...maar het is niet bevestigd)
Laatst bijgewerkt door Karin op 18-03-19 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Megamutsj

Dit is het bericht wat ik heb ontvangen. Ik heb gehoord dat de dader het ook op NL-ers gemund had?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Megamutsj op 18-03-19 16:45, in het totaal 3 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:45

Het ROC Utrecht is nu ontruimd. Er zou een broer van de verdachte zijn aangehouden meldt het NOS

fleurtjeuh

Nu.nl
Citaat:
De advocaat van de man die op 4 maart dit jaar terechtstond op verdenking van verkrachting zegt geen commentaar te willen geven. De naam van de verdachte komt net als zijn leeftijd overeen met de man die nu gezocht wordt, maar ook op de vraag aan de advocaat of het om dezelfde persoon gaat, wil zij geen antwoord geven. Ook het Openbaar Ministerie (OM) onthoudt zich van commentaar.

JoyCiej007

Ik vind persoonlijk dat we als land, als Nederlanders, een signaal zouden moeten afgeven door massaal onze nationale vlag half stok te hangen eigenlijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:46

Ik zit in de tram in den haag en voel me niet op m'n gemak. Vooral nu hij nog steeds rondloopt en weet niet waar hij zich kan bevinden

Karin

Megamutsj schreef:
Ik heb gehoord dat de dader het ook op NL-ers had gemunt?

Ooggetuigen in diezelfde tram kregen de indruk dat de schoten in eerste instantie gericht waren op één bepaalde vrouw en vervolgens op de mensen die haar probeerden te helpen. Er wordt niets gezegd over de afkomst van die mensen. (Bron: o.a. NRC, NOS en AD)

E_J

Lau schreef:
E_J schreef:
Er hangen nu ook politiehelikopters boven Arnhem, zeiden mijn klasgenoten. En ondertussen zegt de teamleider van school dat volgens de sociale veiligheid manager op school het dreigingsniveau voor Arnhem en omgeving niet is gewijzigd, en onze inzamelactie/activiteit op school vanavond gewoon door kan gaan :roll: :=

Ohja waar in Arnhem merk er niks van :')

Mijn klasgenoten wonen in de buurt van station Velperpoort, die horen het

LadyMadonna

allahoe akbar is overigens niets meer dan “God is groot”, en niet perse aan terrorisme gelinkt.
Van de zomer zaten wij in Sri Lanka vlakbij een moskee, en toen hoorde ik het tig keer in het ochtend gebed.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:47

JoyCiej007 schreef:
Ik vind persoonlijk dat we als land, als Nederlanders, een signaal zouden moeten afgeven door massaal onze nationale vlag half stok te hangen eigenlijk.

Waarom? Wat wil je er mee bereiken?

Er is nu nog teveel onduidelijkheid.

Anoniem

Memories schreef:
Hanafubuki schreef:
In de daadwerkelijke Alert stond dat je echt binnen moet blijven. Wij kregen hem hier.

Er stond niks over moeten, het is een advies niet naar buiten te gaan en niet in de omgeving Kanaleneiland te komen.

Binnen Kanaleneiland en de grote kantoren in Papendorp hebben ze 'm gehad met binnen moeten blijven. Mn man stuurde het door :\ ben benieuwd hoe laat ze de kantoren weer vrij gaan geven. Vooralsnog de komende uren niet.

Denise_Storm

lifaya schreef:
Denise_Storm schreef:
Er is een (verdacht) koffertje gevonden in Den Haag. Hoor het net op NOS1. Ik zal even een bron erbij zoeken.

Bron naast NOS? Ik heb hier niks gemerkt of gehoord... edit: onbeheerde koffer... ok :+

Heb mijn bericht ook aangepast, maar hierbij ook nog:

4 MINUTEN GELEDEN (inmiddels 9 minuten geleden)
Delen plein Den Haag afgesloten
De politie heeft delen van het plein tegen het Binnenhof in Den Haag afgezet na het vinden van een onbeheerde koffer.
Bron: nos.nl https://nos.nl/liveblog/2276523-drie-do ... laten.html

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:48

JoyCiej007 schreef:

Roep je dan niet een verkeerde signaal af tegen alle 'niet' nederlanders in nl.
Ik vind dat te dicriminerend. Snap je punt wel hoor laten zien dat we samen een zijn. maar is gevoelig