Suzanne F. schreef:We houden er wel van om mensen in hokjes te duwen zeg. Hoe bedoel je generaliseren. Je bent niet meteen laagopgeleid, arm en dom als je PVV of FvD wil stemmen. En niet rijk en een eigen bedrijf hoeft te hebben als je VVD stemt. Of uit de biblebelt moet komen om SGP of CU te stemmen.
Waarom zo veroordelend hier?
Zo lees ik hem niet. Het is gewoon een feit dat er veel mensen in de lagere sociaal-economische klassen PVV stemmen (dat is gewoon onderzocht, er komt na elke verkiezingen een rapport uit hierover). Waar Electra op doelt is dat deze mensen, dus 1) de PVV stemmer 2) uit de lagere sociaal-economische klassen, wel leuk PVV stemmen omdat ie een verhaal heeft dat ze aanspreekt maar vervolgens precies niets voor hen doet. Dus alleen mensen die aan die twee voorwaarden voldoen. En dat dat vervelend voor ze is. Snap je?
@Tallie, ik vraag me af hoe je erbij komt dat letterlijk iedereen alleen maar aan het liegen is. Kun je een voorbeeld noemen? Er zijn echt zat mensen die de parlementaire enquete echt niet zo goed uitkomt hoor. En trouwens, wat wil je dan? Geen parlementaire enquete? Dat hele ding in Groningen maar gewoon laten voor wat het is?

@Electra: hij heeft wel een oplossing hoor! 'Meer handen aan het bed', en dat betalen we door 'geen geld meer naar windmolens, innovatie etc.' te doen

Even iets anders. Gisteren was ook in het nieuws dat de CU en het CDA ineens weer fel tegen het leenstelsel zijn en de basisbeurs terug willen. Goh. Het is bijna alsof het kabinet op het punt staat de meerderheid in de eerste kamer kwijt te raken en zij vast zichzelf veilig willen stellen