Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:07

Nies_ schreef:
Het is een beetje nutteloos om vragen te stellen die al lang beantwoord zijn.

Dan gaat het van beweringen toch ineens naar 'vragen' en die mag ik dan niet stellen omdat ze al beantwoord zijn.. is dát hoe het tegenwoordig werkt.?? goed verhaal :')
Of moet je hier nu gewoon standaard anti-MJ zijn? is dat het?

NB: voor wat betreft de metoo slachtoffers, dat is idd zeer ernstig.. ook heel wat 'van hem had je het nooit gedacht' mensen... :n Dat de slachtoffers er nog zijn, maakt de zaken gewoon heel sterk.. gelukkig

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:09

Nee ind, en dat politie interview stuk dat hij heel de tijd lacht vind ik echt onrespectvol.
Pedofilie is al moeilijk te bewijzen, lijkt mij nog moeilijker als je iemand niet kan interviewen.

Ik ben blij dat er niet altijd heel sterk bewijs nodig is voor al de slachtoffers over de hele wereld.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:15

Cer schreef:
Nies_ schreef:
Het is een beetje nutteloos om vragen te stellen die al lang beantwoord zijn.

Dan gaat het van beweringen toch ineens naar 'vragen' en die mag ik dan niet stellen omdat ze al beantwoord zijn.. is dát hoe het tegenwoordig werkt.?? goed verhaal :')
Of moet je hier nu gewoon standaard anti-MJ zijn? is dat het?

NB: voor wat betreft de metoo slachtoffers, dat is idd zeer ernstig.. ook heel wat 'van hem had je het nooit gedacht' mensen... :n Dat de slachtoffers er nog zijn, maakt de zaken gewoon heel sterk.. gelukkig

Jij vraagt of je geen vragen mag stellen, daar antwoord ik op. Zo moeilijk is het allemaal niet :+ anti-MJ dat maak jij er van, ik heb dat niemand zien schrijven.

De discussie komt niks verder als telkens weer dezelfde beweringen weerlegt moeten worden en dezelfde vragen beantwoord moeten worden.

Cer

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:29

:') ik ben blij dat jij niet in een jury zit :roll:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:32

Cer schreef:
:') ik ben blij dat jij niet in een jury zit :roll:

Nee maar het is gewoon irritant als iemand binnenkomt en vragen stelt over dingen die al zijn besproken. Maar daar kun jij ook verder niks aan doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:33

Cer schreef:
Janine1990 schreef:
Overigens... Googlen we even verder naar een artikel waarin wordt geschreven dat MJ in een documentaire van 2003 al heeft aangegeven dat hij met Macaulay Culkin en zijn broertje in een bed sliep.

Nou als dat idd op beeld staat, is het een ander verhaal al..
Overigens, in de interviews die k van hem gezien heb, komt ie al niet echt over als iemand waar ik mn kinderen achter zou laten.. sowieso niet bij die hele familie niet.. :n

Natuurlijk ook niet geheel vreemd dat die familie helemaal wacko is geworden natuurlijk... De jongens (Jackson 5) werden naar eigen zeggen elke repetitie in elkaar geslagen door paps...
Niet dat dat een vrijbrief is om zelf gekke dingen te gaan doen naar anderen toe natuurlijk, maar het is wel een patroon... Ik weet dat er amper een TBS'er in Nederland rondloopt die NIET is mishandeld in zijn/haar jeugd.

Helaas lijkt het ook nog eens zo te zijn dat juist die mensen die het meest gekwetst zijn, ook het snelst de zwakke plekken zien. Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat een MJ daardoor juist die ouders er uit wist te pikken die gevoelig waren voor stardom... Ik denk niet dat mijn ouders me om 1 uur 's nachts na een telefoontje van een BN'er daar zouden brengen :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:21

Janine1990 schreef:
Ik lees hierin best wel wat woede...

Vraag ik me af wat je er van vindt dat veel vrouwen/meiden die verkracht zijn maanden, jaren met een geheim rondlopen omdat ze zich schamen voor wat er is gebeurd.

Dat is verschrikkelijk, ik heb er geen ander woord voor. En ik hoop serieus waar dat iedere zaak waarin iemand is misbruikt/verkracht/aangerand het slachtoffer gehoord wordt en de gepaste actie wordt genomen.

Als je kijkt naar de zaken OJ Simpson, Bill Cosby, Michael Jackson, alle andere zaken waarbij #metoo van toepassing zijn, dat zijn gewoon verschrikkelijke zaken.

Als Michael Jackson schuldig was, had men hem moeten veroordelen. Als OJ Simpson schuldig is, hadden ze hem moeten veroordelen (hoewel ook hij alle schijn tegen heeft ). Bij Bill Cosby is het aangetoond dat hij schuldig is, dus die zit achter de tralies, waar hij hoort. Ik heb mezelf ook vreselijk op zitten vreten over die vreselijke Brett Cavanaugh. En die komt er ook mee weg. Ik geloof zeker dat ook hij een viezerik is.

Dat ouders hun kinderen midden in de nacht bij MJ brachten is gewoon te belachelijk voor woorden, welk weldenkend mens doet zijn kinderen dat aan? En hoe kan het zo zijn dat dit jaren achtereen heeft kunnen plaatsvinden? Wacko Jacko was een drugsverslaafde, als ze hem hadden opgesloten, dan had hij waarschijnlijk nog geleefd. En was zijn arts niet opgesloten, want ja, die hebben ze schuldig bevonden aan moord.

Ik was wellicht fel gisteren, ik heb er nu een nachtje over geslapen. Ik ben geen MJ fan, maar ik kan wel genieten van zijn muziek. Tijdens de uitvaart op TV heb ik ook een traantje weggepinkt omdat het allemaal diep triest was.

Het rijmt allemaal niet in mijn hoofd. Daarom stelde ik wat vragen die wellicht een beetje fel zijn geformuleerd. :o

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:38

Maar zo werkt het dus niet, het is altijd nog mogelijk om mensen af te kopen om het maar oneerbiedig te zeggen. Het is het goed recht van slachtoffers om te zeggen: ik neem een zak geld en ik hoef niet jaren in de rechtbank te zitten.
Of “de dader” nu wel of niet schuldig is...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:43

Tallie ik dénk dat die docu daar antwoord op gaat geven. Maar ik weet het niet zeker.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:45

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:49

Sanet schreef:
Maar zo werkt het dus niet, het is altijd nog mogelijk om mensen af te kopen om het maar oneerbiedig te zeggen. Het is het goed recht van slachtoffers om te zeggen: ik neem een zak geld en ik hoef niet jaren in de rechtbank te zitten.

Ja, en dat rijmt dus niet in mijn hoofd. Wellicht omdat mijn moraal anders is, dat zal het zijn.

Wordt mij onrecht aangedaan, dan zou ik er alles aan doen om iemand achter de tralies te krijgen, miljoenen of niet.

Ik denk dat dit nooit een compleet puzzeltje gaat worden voor mij. Ik leg me er maar bij neer.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:50

MarcoBorsato schreef:
Tallie ik dénk dat die docu daar antwoord op gaat geven. Maar ik weet het niet zeker.

Ik ga hem wel kijken, wellicht verander ik nog wel van gedachte. Misschien ook niet, de tijd zal het leren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:50

Tallie1979 schreef:
Sanet schreef:

Ja, en dat rijmt dus niet in mijn hoofd. Wellicht omdat mijn moraal anders is, dat zal het zijn.

Wordt mij onrecht aangedaan, dan zou ik er alles aan doen om iemand achter de tralies te krijgen, miljoenen of niet.

Ik denk dat dit nooit een compleet puzzeltje gaat worden voor mij. Ik leg me er maar bij neer.

Iedereen reageert anders op een nare ervaring en van te voren kun je niet inschatten hoe. Ik had mezelf nooit ingeschat als freeze, ik ben een pittige dame. Maar ik freeze dus.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:56

Ik zit even die link te bekijken die hierboven is gepost. Over een hele opsomming aan nachten die de jongens hebben gelogeerd. Ik vraag me dan ook weer af, waar was Priscilla?

Hij was toch ook een x aantal jaar getrouwd met haar, heeft zij zich er ooit over uitgesproken?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:58

Maar het hoeft ook geen omkoperij geweest te zijn het kan ook schaamte zijn van de familie zoals bij de kerk of te goed geloof in die persoon. Zeker bij mannelijke slachtoffers is uitkomen vaak belastend niet alleen door hoe de dader hem gegroomd heeft maar ook schaamte omtrent hub eigen seksueel beeld. Dat slachtoffers ontkennen bij seksuele aanranding is helaas niks nieuw.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:03

Tallie1979 schreef:
Ik zit even die link te bekijken die hierboven is gepost. Over een hele opsomming aan nachten die de jongens hebben gelogeerd. Ik vraag me dan ook weer af, waar was Priscilla?

Hij was toch ook een x aantal jaar getrouwd met haar, heeft zij zich er ooit over uitgesproken?

Ze woonden apart want haar kinderen vonden hem eng. Ja ze heeft zich uitgesproken, snapte bepaalde keuzes omtrent zijn omgang met kinderen niet en is daarom van hem gescheiden.

Priscilla was trouwens zijn schoonmoeder.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:07

Lisa Marie Presley wil gezin stichten met Michael Jackson

HOME

3 augustus 1994

“Mijn huwelijksnaam is Lisa Marie Presley-Jackson. Ik ben heel erg verliefd op Michael. Ik wijd mijn leven eraan om zijn vrouw te zijn. Ik begrijp en ondersteun hem, we zien ernaar uit een gezin te stichten en een gelukkig en gezond leven te leiden.”

U krijgt 5 artikelen van Trouw cadeau. Dit is nummer 2 .

Onbeperkt onze artikelen lezen?Digitaal Basis € 2.50 per week.

Dit verklaarde gisteren Lisa Presley, de dochter van Elvis en sinds kort de vrouw van Michael Jackson. Zij zei ook dat Michael en zij een besloten ceremonie wilden, buiten 'het mediacircus' om en vroeg daarvoor begrip van vrienden en fans. Hiermee doorbreekt het paar het stilzwijgen over hun huwelijk.

Een paar weken geleden verklapte een rechter in de Dominicaanse Republiek dat hij het stel in mei in de echt had verbonden. Volgens Alvarez Perez was het een 'normale' trouwerij, met een bruidegom die 'een beetje zenuwachtig' was en met een 'mooie ring'. Ook wisselde het paar 'een kusje' uit.

Woordvoerders van Michael Jackson ontkenden dat bericht steevast. Ook gisteren meldde een zegsman aanvankelijk dat Jackson en zijn familie geen commentaar hadden op de verklaring van Presley. Maar later op de dag werd het huwelijk bevestigd door Jacksons prouktiemaatschappij MJJ Productions.

De moeder van de bruid, Priscilla Presley, verklaarde dat zij “haar dochter steunt in alles wat zij doet”. Priscilla verbrak de huwelijksband met de King of rock 'n roll enkele jaren voor diens dood, twintig jaar geleden.

Het huwelijk verbindt twee van de rijkste sterren uit de Amerikaanse showbizz. De 26-jarige Lisa Marie heeft aan het erfgoed van haar vader naar schatting 150 miljoen dollar overgehouden. Het vermogen van de 35-jarige Jackson zou zo'n 250 miljoen dollar bedragen.

Michael en Lisa hadden hun eerste afspraakje op 2 februari, toen ze in Las Vegas een optreden bezochten van The Temptations en The Fifth Dimension, twee groepen uit de jaren zestig. Lisa Marie leefde toen al in onmin met haar man, van wie ze twee kinderen heeft, zo meldden diverse Amerikaanse kranten. Naar verluidt is zij in alle haast officieel gescheiden.

De carrière van Jackson werd het afgelopen jaar overschaduwd door problemen en schandalen. De popster moest een tournee afbreken wegens een verslaving aan slaappillen, waarvoor hij inmiddels is behandeld. Aanklachten vanwege seksueel misbruik van een 13-jarig jongetje kocht hij in januari af, voor een bedrag tussen de 5 en 20 miljoen dollar. Een vooronderzoek tegen de popster is nog steeds gaande. (Reuter, AFP, DPA)

In quote zetten lukt niet vanaf tel

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:12

MarcoBorsato schreef:
Tallie1979 schreef:

Ze woonden apart want haar kinderen vonden hem eng. Ja ze heeft zich uitgesproken, snapte bepaalde keuzes omtrent zijn omgang met kinderen niet en is daarom van hem gescheiden.

Priscilla was trouwens zijn schoonmoeder.

Oh ja, tuurlijk! Het was Lisa Marie! |o Woeps!

Maar je snapt wel wie ik bedoelde, gelukkig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:13

Jaaaaa toevallig zat ik het laatst te lezen omdat ik me hetzelfde afvroeg als jij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:38

Tallie1979 schreef:
Janine1990 schreef:
Ik lees hierin best wel wat woede...

Vraag ik me af wat je er van vindt dat veel vrouwen/meiden die verkracht zijn maanden, jaren met een geheim rondlopen omdat ze zich schamen voor wat er is gebeurd.

Dat is verschrikkelijk, ik heb er geen ander woord voor. En ik hoop serieus waar dat iedere zaak waarin iemand is misbruikt/verkracht/aangerand het slachtoffer gehoord wordt en de gepaste actie wordt genomen.

Als je kijkt naar de zaken OJ Simpson, Bill Cosby, Michael Jackson, alle andere zaken waarbij #metoo van toepassing zijn, dat zijn gewoon verschrikkelijke zaken.

Als Michael Jackson schuldig was, had men hem moeten veroordelen. Als OJ Simpson schuldig is, hadden ze hem moeten veroordelen (hoewel ook hij alle schijn tegen heeft ). Bij Bill Cosby is het aangetoond dat hij schuldig is, dus die zit achter de tralies, waar hij hoort. Ik heb mezelf ook vreselijk op zitten vreten over die vreselijke Brett Cavanaugh. En die komt er ook mee weg. Ik geloof zeker dat ook hij een viezerik is.

Dat ouders hun kinderen midden in de nacht bij MJ brachten is gewoon te belachelijk voor woorden, welk weldenkend mens doet zijn kinderen dat aan? En hoe kan het zo zijn dat dit jaren achtereen heeft kunnen plaatsvinden? Wacko Jacko was een drugsverslaafde, als ze hem hadden opgesloten, dan had hij waarschijnlijk nog geleefd. En was zijn arts niet opgesloten, want ja, die hebben ze schuldig bevonden aan moord.

Ik was wellicht fel gisteren, ik heb er nu een nachtje over geslapen. Ik ben geen MJ fan, maar ik kan wel genieten van zijn muziek. Tijdens de uitvaart op TV heb ik ook een traantje weggepinkt omdat het allemaal diep triest was.

Het rijmt allemaal niet in mijn hoofd. Daarom stelde ik wat vragen die wellicht een beetje fel zijn geformuleerd. :o

Ik probeer het even te begrijpen, dus misschien vul ik dingen voor je in.

Maar van vrouwen/meiden (en natuurlijk ook mannen/jongens) die verkracht zijn is het begrijpelijk en acceptabel dat ze een geheim met zich meedragen uit schaamte. Maar deze jonge jongens die zich mogelijk verloochend voelen door hun ouders, die zowel geestelijk als lichamelijk gebruikt zeggen te zijn door de king of pop, zijn geld trekkers?

Dat gevoel krijg ik heel erg bij ook een reactie van vanochtend als ik het niet verkeerd heb.

En dat vind ik niet helemaal eerlijk. Natuurlijk zijn beide zaken verschrikkelijk, maar wel geheel op zichzelf staande dingen. Ik wil nog eens het boek 'Mijn Meneer' van Ted van Lieshout aanhalen. Waarin heel duidelijk wordt beschreven hoe een pedofiel te werk kan gaan. En dan hebben we het over de buurman.
Hier gaat het om een grootheid in de muziekwereld, wiens genialiteit werd erkend door de groten der aarden. Hoe het ook kan, ouders waren kennelijk enorm van hem in de ban en hij wist dat te manipuleren. Wees eerlijk, we zijn allemaal mensen en hebben allemaal onze tekortkomingen. Ik moet de docu nog even kijken maar Abducted in plain sight is al meermaals aangehaald hier. Ouders gingen er in mee, zoals je heel terecht opmerkt: Wat een gekken dat ze hun kind midden in de nacht na één telefoontje naar MJ brachten. Maar kennelijk heeft MJ de ouders dusdanig gemanipuleerd dat ze hier niet eens over nadenken.

En dan wordt je in 2004 gevraagd te getuigen, net 22 jaar oud... Inmiddels op de hoogte van wat normaal is en wat niet. Onder grote druk kan je getuigen. Wat heb je te verliezen? Zijn best wel fijne carrière als danser en choreograaf (Wade Robson). En vandaag de dag is dat geheel begrijpelijk, nu weten we van het #metoo schandaal. Maar toen? Hoe zou hij bekend hebben gestaan in dat wereldje?
Daarnaast, als je zo keurig gegroomed bent, je wéét dat het niet normaal is. Maar je hebt destijds niet gedacht dat het vreemd was, want hij was lief, hij had een band met je gecreëerd, zij het onder druk (als ik me niet vergis kwam Ygritte daarmee). Maar je voelde je niet misbruikt. Je voelde je geliefd, was het dan wel misbruik? Begrijpelijke twijfel, toch?
En dan je ouders... Ze hielden van je, ze houden van je... Ga je die verloochenen? Hoe voelen zij zich door die getuigenis? Terwijl de hele wereld naar ze kijkt en iets van/over ze gaat vinden. Doe je dat ze aan? En als ouders zo naïef zijn, hoe kan je dan van een jongen, getraumatiseerd, begin 20 verwachten dat hij wel meteen het juiste doet?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:49

Wat ik me ook af vraag is hoe stonden de agenten in het verhoor? Hebben die niet lopen zeggen dat wanneer ze in bed hadden gelegen met MJ dat het hun eigen keus was. Agenten keken waarschijnlijk ook tegen MJ op en dus zou het niet mogelijk geweest kunnen zijn gezien zijn sterrenstatus

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:14

purny schreef:
Wat ik me ook af vraag is hoe stonden de agenten in het verhoor? Hebben die niet lopen zeggen dat wanneer ze in bed hadden gelegen met MJ dat het hun eigen keus was. Agenten keken waarschijnlijk ook tegen MJ op en dus zou het niet mogelijk geweest kunnen zijn gezien zijn sterrenstatus

Kan. Maar aan die discussie waag ik me niet, dat is me te vaag.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:32

MarcoBorsato schreef:
purny schreef:

Kan. Maar aan die discussie waag ik me niet, dat is me te vaag.

Ik denk dat agenten niet het punt van discussie moeten zijn, hooguit de jury. En op dat punt verschilt het Amerikaans rechtssysteem enorm van het Nederlandse...

Maar eens, erg moeilijk om daar iets over te zeggen als je niet goed weet hoe dat allemaal in elkaar steekt.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:00

purny schreef:

Je kunt stukken van het verhoor volgen, de advocaat grijpt bijna bij elke vraag in.
In tegenstelling tot gelukkig andere hebben ze natuurlijk direct topadvocaat on retainer.

Interview is dus amper mogenlijk.

Mooi punt, toen waren de schandalen in hollywood nog naar buiten te brengen voor je carriere.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:45

Salinero123 schreef:
Hoi beste Bokkers

Ik weet niet of sommigen van jullie de nieuw documentaire over Michael Jackson hebben gezien, maar ik was nogal in shock. Vond het nogal heftig, ik ben al sinds mijn 8e een fan en heb er nooit zo over gedacht. Wat vonden jullie ervan of wat verwachten jullie ervan.

:P

Je moet niet alles geloven.