Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:@mdh, dit is Bokt, hè? Inmiddels zou je toch moeten weten dat het hier stikt van de betweters![]()
Ik geloof je wel, hoor, ik heb jouw verhaal nl. al vaker gehoord. Dat mensen regelmatig en meer gaan eten en dán pas afvallen.
Mars schreef:Niemand beweert dat. Punt blijft dat je lichaam niet van niks iets kan maken dus van zuurstof en water ontstaan geen tientallen kilo’s vet.
Verder is één persoonlijke casus niet representatief voor de meerderheid obese mensen die duidelijk teveel calorieën binnen krijgt. En ik snap niet waarom het taboe is dat te benoemen.
Mars schreef:Niemand beweert dat. Punt blijft dat je lichaam niet van niks iets kan maken dus van zuurstof en water ontstaan geen tientallen kilo’s vet.
Verder is één persoonlijke casus niet representatief voor de meerderheid obese mensen die duidelijk teveel calorieën binnen krijgt. En ik snap niet waarom het taboe is dat te benoemen.
M_D_H schreef:Oh is dat echt een fabel?
Leg dat de artsen dan maar uit die mij onder behandeling hebben.
Maar als jij het beter weet dan die artsen zou ik wel eens willen weten hoe het kan dat ik nu begin af te vallen nu ik een redelijk aantal aan calorieën binnen krijg.
Anorexia patienten eten trouwens helemaal niet, die krijgen dus niks binnen dus hun lichaam kan ook niks opslaan. Ik daarin tegen kreeg 1 maaltijd per dag binnen. Hierdoor kon mijn lichaam wel opslaan.
Daarbij heb ik al aangegeven (maar dat is best lastig om te lezen denk ik) dat mijn geval niet vaak voorkomt en daardoor behoorlijk uniek is, een zeldzaamheid dus. Maar dat betekend niet dat het niet kan.
Mars schreef:Komt op hetzelfde neer, dan krijg je dus teveel binnen in verhouding tot wat er verbrand wordt. En toen ik zelf nog een bmi van 31 had was dat ook het geval. Teveel in mijn mik stoppen terwijl ik wel dagelijks fietste, wandelde etc. Maar gaat er ‘s avonds weer een zak chips in wordt dat teniet gedaan.
Heel blij dat ik dat gedrag kwijt ben, inmiddels alweer 4 jaar een gezond gewicht.
Ailill schreef:MDH, ik lees al een tijd mee, postte eerder ook wel wat. Ik las je verhaal gisteren en vind dat je oprecht eerlijk bent, jezelf kwetsbaar (online!) durft op te stellen en vervolgens lezen mensen er finaal omheen. Typisch Bokt, zie het als een tekortkoming van hen.
Mars, ik vind dat je echt zo onwijs je mening aan het doordrukken bent, ik vind het gewoon gênant. Inmiddels is je standpunt meer dan duidelijk, jij hebt dit blijkbaar kunnen overwinnen, lucky you. Juist jij zou dan moeten weten hoe lastig dit proces is.
Mars schreef:Ik stel me niet aan hoorAilill schreef:MDH, ik lees al een tijd mee, postte eerder ook wel wat. Ik las je verhaal gisteren en vind dat je oprecht eerlijk bent, jezelf kwetsbaar (online!) durft op te stellen en vervolgens lezen mensen er finaal omheen. Typisch Bokt, zie het als een tekortkoming van hen.
Mars, ik vind dat je echt zo onwijs je mening aan het doordrukken bent, ik vind het gewoon gênant. Inmiddels is je standpunt meer dan duidelijk, jij hebt dit blijkbaar kunnen overwinnen, lucky you. Juist jij zou dan moeten weten hoe lastig dit proces is.
Joh stel je niet aan
Mars schreef:Komt op hetzelfde neer, dan krijg je dus teveel binnen in verhouding tot wat er verbrand wordt. En toen ik zelf nog een bmi van 31 had was dat ook het geval. Teveel in mijn mik stoppen terwijl ik wel dagelijks fietste, wandelde etc. Maar gaat er ‘s avonds weer een zak chips in wordt dat teniet gedaan.
Heel blij dat ik dat gedrag kwijt ben, inmiddels alweer 4 jaar een gezond gewicht.
Karl66 schreef:M_D_H schreef:Oh is dat echt een fabel?
Leg dat de artsen dan maar uit die mij onder behandeling hebben.
Maar als jij het beter weet dan die artsen zou ik wel eens willen weten hoe het kan dat ik nu begin af te vallen nu ik een redelijk aantal aan calorieën binnen krijg.
Anorexia patienten eten trouwens helemaal niet, die krijgen dus niks binnen dus hun lichaam kan ook niks opslaan. Ik daarin tegen kreeg 1 maaltijd per dag binnen. Hierdoor kon mijn lichaam wel opslaan.
Daarbij heb ik al aangegeven (maar dat is best lastig om te lezen denk ik) dat mijn geval niet vaak voorkomt en daardoor behoorlijk uniek is, een zeldzaamheid dus. Maar dat betekend niet dat het niet kan.
Je valt af als je meer energie verbruikt dan je binnenkrijgt. Als je afvalt en meer eet, dan ben je dus ook meer energie gaan verbruiken. Energie die je opneem die verbrand je of sla je op en energie die je niet inneemt kan je ook niet opslaan. Ik zeg het nog maar een keer, een perpetuum mobile bestaat niet.
Natuurlijk eten anorexiapatiënten wel. Als je helemaal niks eet, dan ga je na gemiddeld genomen een dag of 60 dood.
M_D_H schreef:Fitzroy schreef:@mdh, dit is Bokt, hè? Inmiddels zou je toch moeten weten dat het hier stikt van de betweters![]()
Ik geloof je wel, hoor, ik heb jouw verhaal nl. al vaker gehoord. Dat mensen regelmatig en meer gaan eten en dán pas afvallen.
Dat is waar ook![]()
Het is gewoon jammer dat dit zo'n ingeprent beeld is dat het altijd komt door te veel eten terwijl dit dus niet altijd waar is.
M_D_H schreef:Lees mijn gehele verhaal nog maar eens en kom dan maar terug.
Ik zeg namelijk nergens dat je aankomt van lucht, ik zeg dat je door structureel te weinig te eten (in mijn geval maar maximaal 1 maaltijd per dag) de verbranding in je lichaam stopt.
Overigens eet/at ik daadwerkelijk te weinig en wist ik wel wat ik in mijn mond stopte, je hebt een eetstoornis of je hebt het niet.
Daarbij ben ik meerdere malen onderzocht en klopt mijn verhaal daadwerkelijk, maar nogmaals... Ik ben wel zeldzaam daarin...
Maar je kan dus wel dik worden van te weinig eten.
M_D_H schreef:Imandra, lees je mijn berichten wel goed?
Ik zeg dat door het te weinig eten de VERBRANDING is stil gelegd. Het staat gewoon stil, er wordt praktisch niks meer verbrand. Dit komt door te weinig eten. Dus in de theorie kom ik dus aan doordat ik te weinig eet want daardoor is de verbranding stil gelegd en daardoor verbrand mijn lichaam niet meer wat er binnen komt.
Dus... Door meer en regelmatig te eten is de moter nu redelijk aan, sputterd soms wat maar is nu redelijk aan.
In het beginsels komt het dus wel degelijk door te weinig eten. Daardoor slaat die motor af en daardoor gaat het mis.
Er speelt op de achtergrond natuurlijk nog meer mee, maar dat doet voor nu niet ter zake
M_D_H schreef:Imandra, lees je mijn berichten wel goed?
Ik zeg dat door het te weinig eten de VERBRANDING is stil gelegd. Het staat gewoon stil, er wordt praktisch niks meer verbrand. Dit komt door te weinig eten. Dus in de theorie kom ik dus aan doordat ik te weinig eet want daardoor is de verbranding stil gelegd en daardoor verbrand mijn lichaam niet meer wat er binnen komt.
Dus... Door meer en regelmatig te eten is de moter nu redelijk aan, sputterd soms wat maar is nu redelijk aan.
In het beginsels komt het dus wel degelijk door te weinig eten. Daardoor slaat die motor af en daardoor gaat het mis.
Er speelt op de achtergrond natuurlijk nog meer mee, maar dat doet voor nu niet ter zake