damian23 schreef:En zo is Nederland weer een stel gelukszoekers rijker door het falende beleid van de overheid. Want de moeder zal in het kader van gezinshereniging ook snel in Nederland zijn. Ik hoop dat de overheid er wat van heeft geleerd en de wetgeving heel snel gaat veranderen zodat gelukszoekers niet jaren lang kunnen doorprocederen.
Damian23 en anderen:
Voici (Hier is) gelukszoeker pien_2010

. Ik ben met manlief en 2 paarden naar Frankrijk verhuisd omdat wij in NL de paarden aan huis niet konden en kunnen betalen. Dat kunnen we hier wel. Dus een nieuwe taal geleerd en we zijn heel gelukkig. Omdat mijn wiegje in Nederland stond dat lid is van de EU kan en kon dit zonder noemenswaardige problemen. Mensen noemen ons stoer, dapper, geven aan dat "zij dat niet zouden durven" e.a positieve uitspraken. We zijn uiterst welkom vanaf dag 1 in deze streek en geïntegreerd inmiddels.
Er zijn nogal wat Africaanse landen waar het erg moeilijk is om een bestaan op te bouwen daar de regering corrupt is cq op een andere manier door wanbeleid dat de mensen in dat land (meestal de armen) geen bestaan op kunnen bouwen. Nogal wat jongeren besluiten om te proberen in Europa een bestaan op te bouwen, ze zoeken net als ik een land uit waarvan ze verwachten dat ze gelukkiger zullen worden. Niets menselijk is ons mens immers vreemd.
Deze mensen worden als een soort "untermenschen" benaderd waarbij allerlei etiketten aan opgehangen worden en eigenlijk worden deze mensen daardoor ontmenselijkt. Want we zien niet meer "ons kind, of onze vriend" in de veelal donkere Africaan, nee we zien de crimineel, de gelukszoeker (raar hé dat eigenlijk een positief woord zo'n negatieve bijklank heeft gekregen), profiteur etc.
Door mensen te ontmenselijken zo leert onze geschiedenis gebeuren de meest nare dingen die al gauw gierend uit de klauwen kunnen lopen. Dus medebokker: "ben je daarvan bewust als je dit soort termen gebruikt of negativiteit uitstraalt" dat je onbewust meewerkt aan het ontmenselijken van je medemens met alle risico voor in de (nabije) toekomst.
Duidelijk mogen zijn dat ook ik het erg belangrijk vind dat de EU dit immense migranten probleem weet op te lossen, maar daarvoor hoef ik niet de individuele (economische) vluchteling te ontmenselijken etc.Wat betreft de moeder en hereniging met haar kinderen. Het is niet de vraag of dit gebeurt, maar wanneer. Dit is vastgelegd in de "verklaring van de rechten van de mens én in de verklaring van de rechten van het kind". Uiteraard zal hier opvolging en begeleiding bij horen. De minister heeft geen keuze daarin en zal anders door het Europese hof flink op de vingers getikt worden.
Wat ik niet begrijp is weer de boosheid en het gebrek aan invoelend vermogen als het om de kinderen en hun moeder gaat. Wat levert het ons Bokkers op als deze kinderen en hun moeder niet herenigd worden? Volgens mij maakt het voor ieder van ons individueel geen fluit uit of deze kinderen wel of niet herenigd worden met hun moeder. Heeft dit gezin , deze kinderen al niet genoeg meegemaakt de afgelopen 10 jaar?
Waarom dan over de ruggen van deze kinderen heen zo rancuneus?
Gelukkig zijn er ook tegenstanders van "blijven in Nederland van deze kinderen" die wel degelijk het empathisch vermogen hebben en puur en alleen voor deze kinderen blij zijn. Maar sommige posts die ervaar ik echt als schokkend en weinig doordacht en zelfs ontmenselijking en ik loop hier rond met de vraag : "waarom duiken dit soort nare gevoelens bij mensen toch iedere keer weer op"? Hebben we nog niet genoeg geleerd van de geschiedenis wetende waar dit op uit kan lopen?
Duidelijk mogen zijn, dat ook ik een grote voorstander ben van versnelde procedures en versnelde uitzetting waardoor deze soaps niet meer plaats kunnen vinden. !
Maar dan kijk ik zeer duidelijk naar de EU die nog steeds niet in staat is om deze problematiek daadwerkelijk aan te pakken. De oplossing ligt in de politiek en niet bij ons mensen die schoppen en slaan om ons heen, met allerlei negatieve uitspraken die schadelijk zijn voor onze medemens. Een beetje meer mededogen daar wordt de wereld niet slechter van. Ik denk persoonlijk dat dit het enige is dat wij kunnen doen. Door onze vriendelijkere houding wordt dit probleem echt niet minder snel opgelost! Wel wordt het daardoor weer wat gezelliger.
En wat betreft de nieuwe golf van vluchtelingen uit Syrië, gaan we binnenkort wederom een enorme exodus krijgen, van mensen die door Assad afgemaakt gaan worden etc. Mijn hart bloedt nu al voor al die mensen en kinderen die weer van alles te wachten staat en als ratten in de val zitten terwijl ze al een keer voor deze Assad gevlucht zijn.
"Erdogan is zijn borst al nat aan het maken" en probeert met Irak en Rusland nu al hiervoor een oplossing te vinden. Maar of dit zal lukken? Ik vrees het ergste en ik hou mijn hart vast en ik prijs me zeer gelukkig hier in onze "groene gelukkige veilige bubbel". Dat gun ik iedereen zo'n fijn leven!