Howick en Lili worden het land uit gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:32

damian23 schreef:
Loretta schreef:
Wat ik nooit begrijp, waarom maken mensen zich toch zo kwaad op een arm gezin die door te vechten iets voor elkaar krijgt. Maar waarom kan het niemand iets schelen als topmensen criminele activiteiten plegen en daar steevast mee wegkomen.

Omdat er ruim 1 miljoen Nederlandse gezinnen onder de armoedegrens leven die ook vechten voor een beter bestaan. Ouderen waar we niet goed voor kunnen zorgen omdat er geen geld is.

Mensen die echt vluchten vanwege bv oorlog zijn hier welkom. Maar voor gelukszoekers is hier geen ruimte.

De reden waarom er geen geld is voor armoedebestrijding en goede zorg voor ouderen zijn niet een paar gelukszoekers, maar dat zijn een klein select groepje mensen in hoge functies met hele diepe zakken die zich nu krom lachen omdat iedereen de schuld geeft aan andere armen die ook een beter bestaan zoeken.
Verdeel en heers noemt men dat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:33

CharleyT schreef:
Myrthe3 schreef:
Met Lieveli eens, wat je er ook van vindt, deze kinderen hebben nu wel een trauma wat voorkomen had kunnen worden. In plaats daarvan is moeders jarenlang door gegaan met procederen.
Ze mogen nu in NL blijven, maar een gelukkig en onbezorgd leven? Ik weet het niet, inmiddels kent iedereen ze...

Beetje te somber hoor. Binnen een paar weken zijn ze weer anoniem, tenzij natuurlijk moeders weer de media zoekt

Inderdaad. Van Mauro had ik ook niks meer gehoord. Totdat iemand in dit topic vertelde dat hij afgestudeerd is en papa is geworden.
Als ik hem nu op straat tegen zou komen zou ik hem echt niet herkennen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:36

Het is helemaal niet zo bijzonder, dat deze staatssecretaris ze laat blijven.
Alle voorgangers (Teeuwen, Verdonk enz) hebben dit ook gedaan, al honderden keren.

LindyH

Re: Howick en Lili worden het land uit gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:59

Dat waren over het algemeen kinderen die net buiten het Pardon vielen. Niet kinderen die er kilometers buiten vielen.

Maar ik ben het er mee eens dat het beter was geweest als de Staatssecretaris eerder had gesproken, óf dan ook echt helemaal niet. Deze zaak is nu zo op het spits gedreven... Als het stilletjes was gegaan had het niet de negatieve impact gehad die het nu mogelijk heeft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:11

damian23 schreef:
En zo is Nederland weer een stel gelukszoekers rijker door het falende beleid van de overheid. Want de moeder zal in het kader van gezinshereniging ook snel in Nederland zijn. Ik hoop dat de overheid er wat van heeft geleerd en de wetgeving heel snel gaat veranderen zodat gelukszoekers niet jaren lang kunnen doorprocederen.

Damian23 en anderen:

Voici (Hier is) gelukszoeker pien_2010 :evaw: . Ik ben met manlief en 2 paarden naar Frankrijk verhuisd omdat wij in NL de paarden aan huis niet konden en kunnen betalen. Dat kunnen we hier wel. Dus een nieuwe taal geleerd en we zijn heel gelukkig. Omdat mijn wiegje in Nederland stond dat lid is van de EU kan en kon dit zonder noemenswaardige problemen. Mensen noemen ons stoer, dapper, geven aan dat "zij dat niet zouden durven" e.a positieve uitspraken. We zijn uiterst welkom vanaf dag 1 in deze streek en geïntegreerd inmiddels.
Er zijn nogal wat Africaanse landen waar het erg moeilijk is om een bestaan op te bouwen daar de regering corrupt is cq op een andere manier door wanbeleid dat de mensen in dat land (meestal de armen) geen bestaan op kunnen bouwen. Nogal wat jongeren besluiten om te proberen in Europa een bestaan op te bouwen, ze zoeken net als ik een land uit waarvan ze verwachten dat ze gelukkiger zullen worden. Niets menselijk is ons mens immers vreemd.
Deze mensen worden als een soort "untermenschen" benaderd waarbij allerlei etiketten aan opgehangen worden en eigenlijk worden deze mensen daardoor ontmenselijkt. Want we zien niet meer "ons kind, of onze vriend" in de veelal donkere Africaan, nee we zien de crimineel, de gelukszoeker (raar hé dat eigenlijk een positief woord zo'n negatieve bijklank heeft gekregen), profiteur etc.
Door mensen te ontmenselijken zo leert onze geschiedenis gebeuren de meest nare dingen die al gauw gierend uit de klauwen kunnen lopen. Dus medebokker: "ben je daarvan bewust als je dit soort termen gebruikt of negativiteit uitstraalt" dat je onbewust meewerkt aan het ontmenselijken van je medemens met alle risico voor in de (nabije) toekomst.
Duidelijk mogen zijn dat ook ik het erg belangrijk vind dat de EU dit immense migranten probleem weet op te lossen, maar daarvoor hoef ik niet de individuele (economische) vluchteling te ontmenselijken etc.

Wat betreft de moeder en hereniging met haar kinderen. Het is niet de vraag of dit gebeurt, maar wanneer. Dit is vastgelegd in de "verklaring van de rechten van de mens én in de verklaring van de rechten van het kind". Uiteraard zal hier opvolging en begeleiding bij horen. De minister heeft geen keuze daarin en zal anders door het Europese hof flink op de vingers getikt worden.
Wat ik niet begrijp is weer de boosheid en het gebrek aan invoelend vermogen als het om de kinderen en hun moeder gaat. Wat levert het ons Bokkers op als deze kinderen en hun moeder niet herenigd worden? Volgens mij maakt het voor ieder van ons individueel geen fluit uit of deze kinderen wel of niet herenigd worden met hun moeder. Heeft dit gezin , deze kinderen al niet genoeg meegemaakt de afgelopen 10 jaar?
Waarom dan over de ruggen van deze kinderen heen zo rancuneus?

Gelukkig zijn er ook tegenstanders van "blijven in Nederland van deze kinderen" die wel degelijk het empathisch vermogen hebben en puur en alleen voor deze kinderen blij zijn. Maar sommige posts die ervaar ik echt als schokkend en weinig doordacht en zelfs ontmenselijking en ik loop hier rond met de vraag : "waarom duiken dit soort nare gevoelens bij mensen toch iedere keer weer op"? Hebben we nog niet genoeg geleerd van de geschiedenis wetende waar dit op uit kan lopen?

Duidelijk mogen zijn, dat ook ik een grote voorstander ben van versnelde procedures en versnelde uitzetting waardoor deze soaps niet meer plaats kunnen vinden. !

Maar dan kijk ik zeer duidelijk naar de EU die nog steeds niet in staat is om deze problematiek daadwerkelijk aan te pakken. De oplossing ligt in de politiek en niet bij ons mensen die schoppen en slaan om ons heen, met allerlei negatieve uitspraken die schadelijk zijn voor onze medemens. Een beetje meer mededogen daar wordt de wereld niet slechter van. Ik denk persoonlijk dat dit het enige is dat wij kunnen doen. Door onze vriendelijkere houding wordt dit probleem echt niet minder snel opgelost! Wel wordt het daardoor weer wat gezelliger.

En wat betreft de nieuwe golf van vluchtelingen uit Syrië, gaan we binnenkort wederom een enorme exodus krijgen, van mensen die door Assad afgemaakt gaan worden etc. Mijn hart bloedt nu al voor al die mensen en kinderen die weer van alles te wachten staat en als ratten in de val zitten terwijl ze al een keer voor deze Assad gevlucht zijn.
"Erdogan is zijn borst al nat aan het maken" en probeert met Irak en Rusland nu al hiervoor een oplossing te vinden. Maar of dit zal lukken? Ik vrees het ergste en ik hou mijn hart vast en ik prijs me zeer gelukkig hier in onze "groene gelukkige veilige bubbel". Dat gun ik iedereen zo'n fijn leven!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:32

Loretta schreef:
De reden waarom er geen geld is voor armoedebestrijding en goede zorg voor ouderen zijn niet een paar gelukszoekers, maar dat zijn een klein select groepje mensen in hoge functies met hele diepe zakken die zich nu krom lachen omdat iedereen de schuld geeft aan andere armen die ook een beter bestaan zoeken.
Verdeel en heers noemt men dat.

Wow, wat goed verwoord!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:05

LindyH schreef:
Dat waren over het algemeen kinderen die net buiten het Pardon vielen. Niet kinderen die er kilometers buiten vielen.

Maar ik ben het er mee eens dat het beter was geweest als de Staatssecretaris eerder had gesproken, óf dan ook echt helemaal niet. Deze zaak is nu zo op het spits gedreven... Als het stilletjes was gegaan had het niet de negatieve impact gehad die het nu mogelijk heeft.

Dat is niet helemaal waar. Zelfs Klaas Dijkhof heeft er nog ruim 200 goedgekeurd (2015-2017).

https://www.ad.nl/binnenland/de-staatss ... ~a4aecd7c/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:54

damian23 schreef:
Loretta schreef:
Wat ik nooit begrijp, waarom maken mensen zich toch zo kwaad op een arm gezin die door te vechten iets voor elkaar krijgt. Maar waarom kan het niemand iets schelen als topmensen criminele activiteiten plegen en daar steevast mee wegkomen.

Omdat er ruim 1 miljoen Nederlandse gezinnen onder de armoedegrens leven die ook vechten voor een beter bestaan. Ouderen waar we niet goed voor kunnen zorgen omdat er geen geld is.

Mensen die echt vluchten vanwege bv oorlog zijn hier welkom. Maar voor gelukszoekers is hier geen ruimte.

Het is aan de overheid te wijten dat dit gezin jaren lang heeft kunnen doorprocederen waardoor de kinderen hier een thuis hebben opgebouwd. En dat topmensen met criminele feiten weg kunnen komen ligt aan diezelfde falende overheid.
Ruim 1 miljoen gezinnen in Nederland onder de armoedegrens? Echt niet :n

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 15:02

Je hebt helemaal gelijk. Het zijn 1.1 miljoen PERSONEN die onder de armoedegrens leven (bron:CBS januari 2018).

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 15:08

Alleen is dat niet de schuld van gelukszoekers zoals ik in een ander bericht schreef

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 15:14

Nee maar dat is wel te wijten aan oa de stijgende zorgkosten. Omdat de gelukszoekers minder tot geen premie hoeven te betalen. En aan een hele hoop andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 15:15

Het grootste probleem is dat we een hele.kleine groep mensen in onze samenleving hebben die zwaar boven de rijkdomsgrens leeft. De rijkste 10% van de Nederlanders bezit namelijk 61% van het totale vermogen. En dat groepje laat het klootjesvolk maar al te graag geloven dat als zij het financieel zwaar hebben, dat dat komt door andere groepen die het ook zwaar hebben. Ze schaffen schaamteloos de dividendbelasting af om wat rijke aandeelhouders te plezieren, maar zetten wel zonder blikken of blozen twee kwetsbare kinderen uit.

Dat er mensen zijn die daar in trappen... 8)7

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 15:21

Electra63 schreef:
LindyH schreef:

Dat is niet helemaal waar. Zelfs Klaas Dijkhof heeft er nog ruim 200 goedgekeurd (2015-2017).

https://www.ad.nl/binnenland/de-staatss ... ~a4aecd7c/

Ze vielen er niet in de tijd buiten, want het Kinderpardon geldt nog steeds, maar in de voorwaarden. Vrij logisch dus dat de vorige staatssecretaris er ook een aantal heeft toegelaten.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 15:38

Wat een ontzettend mooi geschreven post pien_2010, en hier ook zo'n gelukszoeker die naar Frankrijk verkast is. Persoonlijk werd ik er echt naar van, die arme kinderen het zwaard van damocles boven hun hoofd. Hoe erg moet het ook voor die moeder zijn om van haar kinderen gescheiden te zijn. Ik slaakte een zucht van verlichting toen ik las dat ze mochten blijven. Heb niet dit hele topic gelezen, maar de twee laatste bladzijden, en hoe sommige mensen denken dat ze mogen oordelen vind ik echt tenenkrommend.

Aan hen die migranten als vee beschouwen, onthoud goed, jij bent niet de herder, je bent gewoon lid van een andere kudde.

Ik hoop dus ook dat de moeder ook snel weer in Nederland zal zijn, herenigd met haar kinderen,en opa en en oma, eindelijk een normaal leven, zoals ieder mens verdiend

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 15:45

purny schreef:
Nee maar dat is wel te wijten aan oa de stijgende zorgkosten. Omdat de gelukszoekers minder tot geen premie hoeven te betalen. En aan een hele hoop andere dingen.

Zie post Safina en waar deze link meer uitleg over geeft :
http://achterdesamenleving.nl/het-versc ... 5UisIFcI0M

Dank je Luxx, gelukszoeker ....

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 15:47

Ik vind het een beetje raar om verhuizen binnen de EU te vergelijken met asiel aanvragen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 15:55

LindyH schreef:
Ik vind het een beetje raar om verhuizen binnen de EU te vergelijken met asiel aanvragen.

Toch is dat precies hetzelfde, het enige verschil is dat het màg, en het je heel gemakkelijk gemaakt wordt. Hoezo vind jij dat niet te vergelijken dan?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:06

Er is gewoonweg geen ruimte in Nederland om alle economische vluchtelingen een plekje te bieden. Daarom hebben we ook eenmaal een asielbeleid. Echte vluchtelingen zijn meer dan welkom, maar is gewoon simpelweg geen ruimte in Nederland om alle economische vluchtelingen een plekje te bieden.

Het is geen oordeel, maar het simpelweg een feit dat deze moeder zich niet netjes heeft gedragen en haar kinderen heeft getraumatiseerd door na de eerste afwijzing keer op keer weer door te procederen, tegen beter weten in.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... -000-euro/

En ja, de kinderen zijn de dupe van deze vrouw en het falende beleid van de overheid. Ik ben ook blij voor ze dat ze hier mogen blijven.

En het verhuizen binnen de EU vind ik ook totaal niet te vergelijken met een economische vluchteling. Ik ben ook verhuisd naar het buitengebied omdat ik daar mijn hobby's wel kan uitoefenen. Dat maakt mij een gelukszoeker in eigen land. :D
Ik vind jullie heel erg naïef om te denken dat het opnemen van alle economische vluchttelingen niet tot grote problemen zal leiden.

Maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn, deze kinderen mogen niet de dupe worden van het overheidsfalen en de slechte keuze van de moeder.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:11

pien_2010 schreef:
damian23 schreef:
En zo is Nederland weer een stel gelukszoekers rijker door het falende beleid van de overheid. Want de moeder zal in het kader van gezinshereniging ook snel in Nederland zijn. Ik hoop dat de overheid er wat van heeft geleerd en de wetgeving heel snel gaat veranderen zodat gelukszoekers niet jaren lang kunnen doorprocederen.

Damian23 en anderen:

Voici (Hier is) gelukszoeker pien_2010 :evaw: . Ik ben met manlief en 2 paarden naar Frankrijk verhuisd omdat wij in NL de paarden aan huis niet konden en kunnen betalen. Dat kunnen we hier wel. Dus een nieuwe taal geleerd en we zijn heel gelukkig. Omdat mijn wiegje in Nederland stond dat lid is van de EU kan en kon dit zonder noemenswaardige problemen. Mensen noemen ons stoer, dapper, geven aan dat "zij dat niet zouden durven" e.a positieve uitspraken. We zijn uiterst welkom vanaf dag 1 in deze streek en geïntegreerd inmiddels.
Er zijn nogal wat Africaanse landen waar het erg moeilijk is om een bestaan op te bouwen daar de regering corrupt is cq op een andere manier door wanbeleid dat de mensen in dat land (meestal de armen) geen bestaan op kunnen bouwen. Nogal wat jongeren besluiten om te proberen in Europa een bestaan op te bouwen, ze zoeken net als ik een land uit waarvan ze verwachten dat ze gelukkiger zullen worden. Niets menselijk is ons mens immers vreemd.
Deze mensen worden als een soort "untermenschen" benaderd waarbij allerlei etiketten aan opgehangen worden en eigenlijk worden deze mensen daardoor ontmenselijkt. Want we zien niet meer "ons kind, of onze vriend" in de veelal donkere Africaan, nee we zien de crimineel, de gelukszoeker (raar hé dat eigenlijk een positief woord zo'n negatieve bijklank heeft gekregen), profiteur etc.
Door mensen te ontmenselijken zo leert onze geschiedenis gebeuren de meest nare dingen die al gauw gierend uit de klauwen kunnen lopen. Dus medebokker: "ben je daarvan bewust als je dit soort termen gebruikt of negativiteit uitstraalt" dat je onbewust meewerkt aan het ontmenselijken van je medemens met alle risico voor in de (nabije) toekomst.
Duidelijk mogen zijn dat ook ik het erg belangrijk vind dat de EU dit immense migranten probleem weet op te lossen, maar daarvoor hoef ik niet de individuele (economische) vluchteling te ontmenselijken etc.

Wat betreft de moeder en hereniging met haar kinderen. Het is niet de vraag of dit gebeurt, maar wanneer. Dit is vastgelegd in de "verklaring van de rechten van de mens én in de verklaring van de rechten van het kind". Uiteraard zal hier opvolging en begeleiding bij horen. De minister heeft geen keuze daarin en zal anders door het Europese hof flink op de vingers getikt worden.
Wat ik niet begrijp is weer de boosheid en het gebrek aan invoelend vermogen als het om de kinderen en hun moeder gaat. Wat levert het ons Bokkers op als deze kinderen en hun moeder niet herenigd worden? Volgens mij maakt het voor ieder van ons individueel geen fluit uit of deze kinderen wel of niet herenigd worden met hun moeder. Heeft dit gezin , deze kinderen al niet genoeg meegemaakt de afgelopen 10 jaar?
Waarom dan over de ruggen van deze kinderen heen zo rancuneus?

Gelukkig zijn er ook tegenstanders van "blijven in Nederland van deze kinderen" die wel degelijk het empathisch vermogen hebben en puur en alleen voor deze kinderen blij zijn. Maar sommige posts die ervaar ik echt als schokkend en weinig doordacht en zelfs ontmenselijking en ik loop hier rond met de vraag : "waarom duiken dit soort nare gevoelens bij mensen toch iedere keer weer op"? Hebben we nog niet genoeg geleerd van de geschiedenis wetende waar dit op uit kan lopen?

Duidelijk mogen zijn, dat ook ik een grote voorstander ben van versnelde procedures en versnelde uitzetting waardoor deze soaps niet meer plaats kunnen vinden. !

Maar dan kijk ik zeer duidelijk naar de EU die nog steeds niet in staat is om deze problematiek daadwerkelijk aan te pakken. De oplossing ligt in de politiek en niet bij ons mensen die schoppen en slaan om ons heen, met allerlei negatieve uitspraken die schadelijk zijn voor onze medemens. Een beetje meer mededogen daar wordt de wereld niet slechter van. Ik denk persoonlijk dat dit het enige is dat wij kunnen doen. Door onze vriendelijkere houding wordt dit probleem echt niet minder snel opgelost! Wel wordt het daardoor weer wat gezelliger.

En wat betreft de nieuwe golf van vluchtelingen uit Syrië, gaan we binnenkort wederom een enorme exodus krijgen, van mensen die door Assad afgemaakt gaan worden etc. Mijn hart bloedt nu al voor al die mensen en kinderen die weer van alles te wachten staat en als ratten in de val zitten terwijl ze al een keer voor deze Assad gevlucht zijn.
"Erdogan is zijn borst al nat aan het maken" en probeert met Irak en Rusland nu al hiervoor een oplossing te vinden. Maar of dit zal lukken? Ik vrees het ergste en ik hou mijn hart vast en ik prijs me zeer gelukkig hier in onze "groene gelukkige veilige bubbel". Dat gun ik iedereen zo'n fijn leven!

Ik had je post nog niet gelezen, gelukzoekster....
Ook al zo goed verwoord!

Ik hoop ook op mijn 67ste gelukszoeker te worden, in een mooi warm land, waar ik mijn paarden mee naar toe kan brengen.

En ik hoop dat vele lieve sociale medebewoners de moed hebben om elders een leven op te bouwen...
Want leuker wordt het hier echt niet....en dat ligt niet aan de buitenlandse medelander.
Maar aan de azijn zure blanke Nederlander.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:16

Die moeder mag zich dan bijna crimineel gedragen hebben volgens de meesten maar het blijft een feit dat de Nederlandse wetgeving haar daar ( en vooral de complete asielindustrie er om heen) alle mogelijkheden voor heeft geboden. En iedereen die hier valt over haar zou zich eens in moeten denken wat hij / zij zou doen . Juist omdat dit soort zaken vaak in het voordeel van de kinderen uitvalt kan ik me haar tijdrekken( met alle hulp) goed voorstellen. Ik ben voor de kids blij en hoop juist door dit soort drama’ s dat er nog duidelijkere wetgeving komt zodat dit niet weet gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:28

damian23 schreef:
Je hebt helemaal gelijk. Het zijn 1.1 miljoen PERSONEN die onder de armoedegrens leven (bron:CBS januari 2018).

Nee, 1,1 miljoen mensen maken deel uit van een huishouden met een laag inkomen. Slechts een deel daarvan heeft langdurig een laag inkomen, wat in NL als armoede wordt gezien. Want armoede is een subjectief begrip, wat jij armoede vindt is iets heel anders dan wat iemand in Eritrea armoede vindt. Het CBS doet ook geen uitspraken over de armoedegrens.

Nederland is een van de rijkste en welvarendste landen ter wereld, ik word altijd een beetje kriegel als mensen doen alsof we het hier zo slecht hebben en we niets hebben om te delen met anderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:55

Marie_Anne schreef:
damian23 schreef:

Nee, 1,1 miljoen mensen maken deel uit van een huishouden met een laag inkomen. Slechts een deel daarvan heeft langdurig een laag inkomen, wat in NL als armoede wordt gezien. Want armoede is een subjectief begrip, wat jij armoede vindt is iets heel anders dan wat iemand in Eritrea armoede vindt. Het CBS doet ook geen uitspraken over de armoedegrens.

Nederland is een van de rijkste en welvarendste landen ter wereld, ik word altijd een beetje kriegel als mensen doen alsof we het hier zo slecht hebben en we niets hebben om te delen met anderen.
. Vandaar al die voedsel- en kledingbanken hier ons steenrijke en welvarende land. Met moet eens stoppen met landen vergelijken, ja veel mensen hebben het goed hier maar er is zo veel verstopte armoede , vooral onder mensen met een AOW tje, dat kun je je haast niet voorstellen. En wanneer ik al die , vooral Eritrese jongemannen met Nikes en iPhones van de rubberboten zie komen waar ze pas opkomen wanneer ze duizenden euro’s betaald hebben aan de smokkelaars dan denk ik dat ze dit geld beter hadden kunnen besteden in hun eigen land. Om vee, stukje grond, naaimachine te kopen en een bedrijfje o te zetten. Maar nee, het moet allemaal naar het beloofde land. Ik zeg het met het schaamrood op mijn kaken maar ik lees het verdrinken van weer 100 mensen tegenwoordig net zoals het weerbericht. Het opzetten van vluchtelingenkampen in de regio en daar uitzoeken wie wel/niet in aanmerkingen komen is in mijn ogen een veel beter idee.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:03

bigone schreef:
Die moeder mag zich dan bijna crimineel gedragen hebben volgens de meesten maar het blijft een feit dat de Nederlandse wetgeving haar daar ( en vooral de complete asielindustrie er om heen) alle mogelijkheden voor heeft geboden. En iedereen die hier valt over haar zou zich eens in moeten denken wat hij / zij zou doen . Juist omdat dit soort zaken vaak in het voordeel van de kinderen uitvalt kan ik me haar tijdrekken( met alle hulp) goed voorstellen. Ik ben voor de kids blij en hoop juist door dit soort drama’ s dat er nog duidelijkere wetgeving komt zodat dit niet weet gebeurt.

Dit ja. Oordelen is makkelijk als je zelf niet in die situatie zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:18

Die verstopte armoede is vreselijk. Ik vind dat echt te erg voor woorden. Maar als die kleine groep van 10% van de bevolking 61% van het vermogen bezit, wiens schuld is dat dan? Van deze twee kinderen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:36

safina schreef:
Die verstopte armoede is vreselijk. Ik vind dat echt te erg voor woorden. Maar als die kleine groep van 10% van de bevolking 61% van het vermogen bezit, wiens schuld is dat dan? Van deze twee kinderen?

Ik zeg niets over de kinderen , die staan hier voor mij volledig buiten en hebben part nog deel aan alle gedoe.