Ik zat lekker voor mn verjaardag op het terras, nou mag dat? En ja, ik keek met een kritische blik. Maar is goed, zal mijn oogklepjes opzetten de volgende keer
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Damned schreef:Roken hangt denk ik ook af van bepaalde milieus. In mijn vriendenkring rookt er werkelijk niemand (jongeren) en in andere vriendengroepen rookt misschien bijna iedereen. Daarom kan je je nooit baseren op je eigen waarnemingen maar moet je gewoon naar de cijfers kijken.
_Reneee schreef:Nee, jij concludeert uit een kleine groep mensen op één middag dat er nog steeds veel mensen roken. Terwijl uit onderzoek blijkt dat dat - gelukkig - niet zo is en het aantal afneemt. Wat heeft het ermee te maken dat je voor je verjaardag op het terras zat? Gefeliciteerd hoor
Citaat:Het verbod voor terrassen zal er inderdaad vast wel komen. Prima, hobbel ik wel met mijn peuk naast het terras. Kan er daarna weer een lobby komen voor een 5-meter-naast-het-terras-rookverbodMaar ik blijf erbij dat het betutteling ten top is dat de overheid zich bemoeit met wat de burger eet,drinkt,rookt etc.
Janneke2 schreef:Citaat:Het verbod voor terrassen zal er inderdaad vast wel komen. Prima, hobbel ik wel met mijn peuk naast het terras. Kan er daarna weer een lobby komen voor een 5-meter-naast-het-terras-rookverbodMaar ik blijf erbij dat het betutteling ten top is dat de overheid zich bemoeit met wat de burger eet,drinkt,rookt etc.
"Doe wat je wil, berokken niemand kwaad" - uitstekend.
Roken is wellicht 'doen wat je wil', maar wellicht ook niet.
1) De meeste mensen vinden de eerste sigaretten vies maar zetten om *een* reden door.
2) Er is sprake van verslaving.
Maar roken is geen kwestie van niemand kwaad berokkenen.
Mensen met astma willen ook wel eens op het terras zitten. Moet die wens dan maar wijken omdat jij niet betutteld wenst te worden...?
En verder berokken je jezelf kwaad.
En dragen rokers nadrukkelijk bij aan het verhogen van de zorgkosten waar wij allemaal, ook diegenen die niet roken, aan bijdragen.
So wake up ipv te zeuren over betutteling.
Mars schreef:Zorgkosten verhaal is natuurlijk onzin, we betalen allemaal voor iedereen. Ik betaal ook voor mensen die drugs/alcohol gebruiken, zich vol eten, en noem het maar op. Voor een roker betaal je korter want we zijn eerder de pijp uit
Mars schreef:Het verbod voor terrassen zal er inderdaad vast wel komen. Prima, hobbel ik wel met mijn peuk naast het terras. Kan er daarna weer een lobby komen voor een 5-meter-naast-het-terras-rookverbodMaar ik blijf erbij dat het betutteling ten top is dat de overheid zich bemoeit met wat de burger eet,drinkt,rookt etc.
Mars schreef:_Reneee schreef:Nee, jij concludeert uit een kleine groep mensen op één middag dat er nog steeds veel mensen roken. Terwijl uit onderzoek blijkt dat dat - gelukkig - niet zo is en het aantal afneemt. Wat heeft het ermee te maken dat je voor je verjaardag op het terras zat? Gefeliciteerd hoor
Goeiedag wie heeft er zout op jouw tampon gestrooit?![]()
Het verbod voor terrassen zal er inderdaad vast wel komen. Prima, hobbel ik wel met mijn peuk naast het terras. Kan er daarna weer een lobby komen voor een 5-meter-naast-het-terras-rookverbodMaar ik blijf erbij dat het betutteling ten top is dat de overheid zich bemoeit met wat de burger eet,drinkt,rookt etc.
_Reneee schreef:Dat was ik zelf![]()
Jij bekijkt het gewoon net vanaf de andere kant. Ik zie het niet als betutteling, want ik vind het fijn dat de overheid ervoor zorgt dat ik geen last meer heb van rokers als ik op het terras zit.
Birdie60 schreef:_Reneee schreef:Dat was ik zelf![]()
Jij bekijkt het gewoon net vanaf de andere kant. Ik zie het niet als betutteling, want ik vind het fijn dat de overheid ervoor zorgt dat ik geen last meer heb van rokers als ik op het terras zit.
Dan moet je thuis blijven.
Rokers betalen ook belasting. Die zijn al naar buiten gebonjoerd door het kabinet en nu willen ze ze ook van het terras af hebben? Zal er niet veel verdiend meer worden.
sureido schreef:Hoe je het wend of keert hebben rokers even veel recht op die terras tafel en zijn er geen regels momenteel over wel of niet buiten roken magrathea.