PVV ''dit is ISLAM' '

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:56

Al jullie post gelezen en ik vroeg me af waarom heeft Wilders zoveel invloed en is een partij als de PVV zo populair.

Hier over na denkend kwam ik bij geschiedenis uit en het woordje politiek correct. Vorige eeuw toen ik jong was, waren de meeste mensen politiek correct. De schrik van de holocaust zat er bij iedereen goed in. De Joden zaten opgescheept met een gigantisch trauma, de Nederlanders schaamde zich, dat ze hun administratie zo enorm op orde hadden en niet vernietigd toen de nazis binnen vielen, waardoor de Jodenvervolging zo gigantisch geweest was met name in ons land. Dit nooit meer en iedere zweem van discriminatie werd ook gelijk voor de rechter gebracht.
Jan Maat van de centrum partij was helemaal not done en heeft veroordelingen gehad voor: ""Wij schaffen, zodra we de mogelijkheid en de macht hebben, de multiculturele samenleving af"; daarnaast werden door hem tijdens demonstraties verkiezingsleuzen gebezigd als "Vol = Vol" en "Eigen Volk Eerst". Deze en andere uitspraken leidden tot veroordelingen door de rechterlijke macht wegens het aanzetten tot rassenhaat en discriminatie". De officier van Justitie stelde in haar requisitoir dat deze leuzen eigenlijk nog erger waren dan openlijk racisme. "Een versluierende tekst zal door een grotere groep overgenomen worden zonder dat men zich realiseert wat men eigenlijk zegt. Het enge gedachtegoed zal daardoor mogelijk makkelijker ingang vinden zie hiervoor https://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Janmaat .

Dus terecht kan de vraag gesteld worden: "waarom kan Wilders hetzelfde zeggen en nog erger onder het motto vrijheid van meningsuiting en waarom voldoet onze wet nu niet meer om hem en de haat imam aan te pakken"? Daar heb ik geen antwoord op.

Als je van een afstandje probeert te kijken naar de huidige tegenstelling gebied de eerlijkheid te zeggen dat er wel wat fout is gegaan afgelopen jaren. Doordat "we" politiek correct waren (links en rechts in mijn ogen) durfden we zaken die wel benoemd hadden moeten worden niet te benoemen. Want al wijs ik Wilders rigoureus af hij zit niet enkel uit zijn nek te kletsen want er zijn problemen met een groep mensen binnen de moslim gemeenschap. De integratie van cultuur is zeker op een aantal punten mislukt, bijvoorbeeld als er bij voetbalwedstrijden van Ajax, "Hamas, Hamas alle Joden aan het gas" wordt gescandeerd dan is er iets heel erg mis.

Als in Duitsland groepsaanrandingen en verkrachtingen vinden die in eerste instantie dreigden in de doofpot gestopt te worden (Duitsland leeft de politieke correctheid nog bij veel meer mensen, daar er schuld en schaamte nog zit voor het verleden) laat het enerzijds zien dat er iets heel erg fout zit bij bepaalde moslimgroeperingen en anderzijds wat politieke correctheid de zaak gierend uit de klauwen heeft doen lopen.

Op dit moment wonen we met heel veel verschillende culturen samen. Het "westen" heeft niet zo'n heel goede naam bij bepaalde moslim gemeenschappen denk maar aan de bemoeienissen van het westen in landen als Iran en denk maar aan de val van Sadam Hoessein vanwege de vermeende massa vernietigingswapens. Veel moslims ervaren pijn aan wat met hun "broeders" gebeurd op de Gaza strook waar een enorm conflict is van de nederzettingen. Veel moslim groeperingen zijn helemaal niet zo gelukkig met de rol van het westen in een aantal gebieden in de wereld en dan druk ik me voorzichtig uit. Die boosheid zit daar en wordt natuurlijk ook gevoed doordat, als ouders/ grootouders niet geïntegreerd zijn, er vaak nog gekeken wordt naar zenders van het oorspronkelijke land.

Gewoontes zijn veelal verschillend. Bijvoorbeeld hier in Frankrijk een documentaire gezien waar in, moslim vluchtelingen leerden dat wij homo's niet haten, die leerden om te dansen met ongesluierde westerse vrouwen (dat had heel wat voeten in aarde, er waren mannen bij die dit in eerste instantie echt totaal niet konden). als ze dit niet wilden dan konden ze niet slagen voor hun examen, want je kunt niet vluchten uit geweld uit je land en dan hier denken dat je met diezelfde waarde en normen hier verder kunt leven. Na een aantal keren ging dat dansen goed en vertelde de mannen dat ze het ook leuk vonden, maar dat het wel een groot ding voor ze was om te gaan doen <<) .

Het is dus zo dat Wilders zeker zaken benoemt die vanwege politieke correctheid onder de mat geveegd zijn en op een gegeven ogenblik als een vieze steenpuist is geknapt met alle risico van dien want deze man zet aan tot haat, polariseert en dat is in ieder geval niet de oplossing voor dit probleem!

Er valt nog heel veel over te zeggen en misschien is het wat verwart, maar dit waren zo mijn gedachten en nog veel meer, vandaag onder het werken.

Magrathea

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:39

Interessante bijdrage :j

Ik herinner me inderdaad dat we bij levensbeschouwing een keer een stukje uit een inburgeringscursus te lezen geven. Daarin werden dingen uitgelegd die voor ons heel normaal zijn (en dus een stukje bewustwording voor ons in de les over dat andere mensen misschien een andere kijk hebben op dingen).
Voorbeelden waren: "Als u bij uw buurman op bezoek bent geweest en hij zegt 'doe de groeten aan uw vrouw' dan bedoelt hij daar niet mee dat hij uw vrouw bekijkt of zelfs een oogje op haar heeft. Hij wil hiermee zeggen dat hij haar mag en haar niet is vergeten in uw aanwezigheid. Een geschikt antwoord is 'dank u, dat zal ik doen' "
"In Nederland is de avondmaaltijd tijd die men het liefst met het gezin doorbrengt. Het wordt daarom als onbeleefd gezien als het bezoek rond etenstijd niet naar huis vertrekt. Er wordt niet automatisch vanuit gegaan dat het bezoek ook mee eet. Natuurlijk kunt u voorstellen om samen de maaltijd te nuttigen, maar Nederlanders doen dit meestal alleen bij speciale gelegenheden."
"Nederlanders zijn vaak wat meer op zichzelf en op het gezin gericht. De meesten waarderen het daarom als u van tevoren opbelt als u graag op bezoek wilt komen. Spontane bezoekjes zijn alleen gebruikelijk onder goede vrienden"

Ik bedenk me nu trouwens ook net iets leuks wat laatst in het nieuws was. Een meisje van de Kunstacademie in Rotterdam heeft T-shirts laten drukken waarbij ze de leuzen van Feijenoorders omvormt tot iets ludieks. Dit omdat haar oma groot Feijenoordfan is maar ook Joods, zij vind die leuzen natuurlijk erg vervelend. Staat hier: https://versbeton.nl/2017/07/wdka-gradu ... r-de-stad/

senna21

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 23:02

Het idee dat perfecte integratie zou helpen, is zeer te betwijfelen
De geschiedenis heeft ons geleerd dat het bij vreemdelingenhaat en angst niet echt uitmaakt hoe goed iemand is geïntegreerd.
In de 2e WO waren er nogal wat mensen die zelf niet eens bewust waren van hun joodse wortels, maar alsnog werden gedeporteerd.