Resistance schreef:Ik wil geen donor zijn en wil ook geen organen ontvangen. Ik heb het al in een ander topic gedeeld, maar wij kennen iemand met een donorhart, en als ik hoor hoe hij leeft zou ik het zelf ook niet willen. Elke dag 57 pillen, mag niet lang van huis en kan nooit op vakantie, is arbeidsongeschikt, etc... Lijkt me niets.
Het is voor iedereen anders hoe het leven daarna ingevuld kan worden.
In het begin moet er een heel streng regiem aangehouden omdat je immuunsysteem gewoon plat ligt en je aan elk klein virusje dood kunt gaan (vandaar geen openbaar vervoer en reizen) maar dat hoeft niet zo te blijven.
Ik ken 2 mensen met donorharten die gewoon reizen en 1 deed zelfs elk jaar mee aan sportdagen georganiseerd voor mensen met donororganen, World Transplant Games. Het feit dat dit evenement bestaat zegt ook wel wat! Hij had al 25 jaar een donorhart dat op zich al uitzonderlijk is. Ik ben hem uit het oog verloren, dus ik weet niet hoe het nu is maar de laatste berichten waren dat hij achteruit aan het gaan was, maar hij is nu wel al "oud" en zou normaal gesproken ook gaan kwakkelen.