Bloodymary schreef:Fenrir schreef:Stufi bestaat niet meer, alleen aanvullende beurs. Als je die krijgt en in België gaat studeren dan heb je daar gewoon recht op net als in Nederland.
Tenzij de opleiding niet erkend is maar dat is NL net zo (met privé opleidingen etc.)
De mensen die ik ken die naar België zijn gegaan deden het iig vanwege het geld

Maar als je dichter aan de grens woont is de keuze misschien makkelijker en als de school dan beter is én goedkoper zou ik ook kiezen voor België.
Niet waar, daar zijn aanvullende voorwaarden voor. En een aanvullende beurs is wat ik noem studiefinanciering. Het is een financiering om een studie te kunnen doen.
Ja, dat je geen stufi ontvangt van een andere overheid en dat je in de afgelopen 6 jaar 3 jaar legaal in NL hebt gewoond.
In Vlaanderen gelden dan ook nog:
Je bent ingeschreven voor minimaal 30 studiepunten per studiejaar.
Je bent ingeschreven via een zogenaamd diplomacontract.
Ofwel niet zo lastig te krijgen dus. De mensen die ik ken die in België gestudeerd hebben hadden er iig geen problemen mee.
xHaithi schreef:Is het niet zo dat mensen die in de grensstreek wonen hun kinderen vooral naar Belgische lagere en middelbare scholen sturen omwille van de kwaliteit, maar dat de Nederlanders die hier hogere studies komen doen het vooral omwille van het geld doen? Dat heb ik meegekregen tot nu toe.
Voor zover ik weet wel. Het gaat hier nu over vervolgopleidingen.
Wie weet zijn die ook wel beter, geen idee. Maar ik heb zelf de indruk dat het vooral vanwege het geld is.