bigone schreef:Heel herkenbaar, kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast. Zo ben ik opgegroeid. En het zijn juist de doordouwers en geestelijk zeer sterke mensen die er dan lichamelijk onderdoor gaan. En wel zo erg dat het lichaam meestal ook echt kapot is. Niet klagen maar dragen, nog zo eentje. Ik kan de woorden van Indestal ook wel plaatsen, tegenwoordige word het perfecte leven uitgedragen op fb, instagram en weet ik nog meer. En mensen, vooral het jongere spul probeert dat bij te houden ipv aan zichzelf en vaak hun lichaam en portemonnee te denken. Het MOET perfect zijn en da is niemand maar zo gaan veel jonge mensen er psychisch aan onderdoor. Misschien moeten we met z'n allen er voor zorgen om het normale/gewone leven te benadrukken, om er voor te zorgen dat de nu nog echt jonge generatie niet meer meegaat in de ratrace.
Er zijn ook mensen die hier mopperen dat de "rijken"maar meer moeten betalen, misschien even kort door de bocht maar wat wij aan belasting betalen elke maand daar kunnen twee wajongers van betaald worden. En dan heb ik het nog niet over de inkomensafhankelijke bijdrage van ziektekosten. Ik heb altijd gezegd dat ik graag veel belasting betaal want dat betekend dat ik goed verdien. Maar daar staat tegenover dat onze kinderen geen beurs kregen, wij nog nooit voor enige toeslag in aanmerking zijn gekomen. Dus voor de klagers, wees blij dat er ook mensen zoals wij zijn, we dokken namelijk flink.
Wat ik hier in dit topic lees is dat men meer gratis geld wil omdat ze ook een leuk leven willen hebben. Zodat ze leuke dingen kunnen doen, paarden kunnen houden, op vakantie kunnen, een auto of scooter kunnen hebben enzovoort. Meer geld zodat ze niet maand in maand uit de eindjes aan elkeaar hoeven te knopenn van het "schijtbeetje" .