"Wij willen minder vluchtelingen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:53

Goof schreef:
bruintje123 schreef:
Mijn punt is dat een groot deel een vluchteling is die hier niets te zoeken heeft omdat die zich ook wel gered hadden in thuisland. Een economische vluchteling hoort hier niet in mijn ogen.
Ze "pikken" de plaats in van een echte vluchteling.

Wel wil de media ons doen geloven dat alles van die zielige mensen zijn, want die verhalen zien we.
Je ziet ook dat veel bokkers dat napraten. Terwijl dat gewoon geen werkelijkheid is als je op een asielzoekerscentrum komt.

Ah zo, duidelijk.
Ja, een economische vluchteling vind ik ook een heel ander verhaal dat een oorlogsvluchteling. Eens.

Waarom ?
Je gaat op de vlucht omdat je leven in gevaar is,
en of dat nu komt omdat er bommen op je huis vallen,
of omdat je geen manier meer hebt om aan eten te komen,
is voor mij precies hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:37

Palmera schreef:
Arabier schreef:
Ik ben ook opgegroeid in curaçao, daar is de bevolking grotendeels met een kleurtje en leer je dus zeker niet racistisch zijn.
Ik snap niet dat sommige mensen hier denken dat als ze moeilijk praten en hun zinnen in goed Nederlands opstellen minder racistisch overkomen.

Maar, een oprechte vraag aan jou:
Hebben jullie op Curaçao nooit moeten grinniken en misschien onderling een flauwe opmerking of grap gemaakt over een net uit de koude hollandse winter aangekomen en dus spierwitte toerist? En is er ook nooit lacherig gedaan over diezelfde toerist die 24 uur later gereïncarneerd was in een kreeft?

Ik kan me niet voorstellen dat helemaal niemand op Curaçao daar ooit wat over heeft gezegd.
En nee, dat vind ik geen discriminatie. Maar ik vind zwarte piet ook geen discriminatie.

Er bestaat geen racisme tegenover witte mensen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:50

BigBen, als mensen niet meer aan eten kunnen komen, beschikken ze ook niet over de middelen om naar Europa te komen.
Economische vluchtelingen zijn juist, ironisch wellicht, te vinden in (m.n.) Afrikaanse landen waar het relatief goed gaat, in de zin dat er geen honger heerst. Veel jonge mensen (mannen meestal) daar zien Europa nog steeds als een soort beloofde land, bijvoorbeeld omdat ze om zich heen voorbeelden zien van families die onderhouden worden door familieleden in Europa. Ofwel: in Europa is zijn de economische mogelijkheden oneindig en je zou wel gek zijn daar niet heen te gaan.
Dit idee wordt uiteraard volop gevoed door de mensensmokkelindustrie. Momenteel komen bijv. steeds meer Tunesiërs naar Italië. Tunesië is niet een van de armste of meest onrustige Afrikaanse landen, maar blijkbaar is het toekomstperspectief voor jongeren er in hun eigen ogen toch zo slecht dat velen ondanks alle risico's toch de oversteek wagen.
Aan de ene kant is dat heel begrijpelijk, zeker als er in het eigen land weinig werk lijkt te zijn, aan de andere kant is Europa niet toegerust op een ongelimiteerde toestroom van deze economische vluchtelingen, en is het ook niet wenselijk dat zij - om het maar even bot te stellen - de concurrentie aangaan met politieke vluchtelingen die wèl uit een oorlogssituatie of andere acuut levensbedreigende toestand weg proberen te komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:08

Resistance schreef:

wat voor kleur hebben Joden dan? Groen?

En getinte mensen onderling kunnen er ook wat van, maar daar gaat het hier nu niet over..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:31

Cer schreef:
Resistance schreef:

wat voor kleur hebben Joden dan? Groen?

Gortdroog dit :')