Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:22

Nee....

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:23

xLiez schreef:
Ik denk dat ze wel een goede reden hebben om de vijver leeg te pompen. De dreggers hebben misschien dan toch iets opgemerkt.

Daar ben ik ook bang voor idd ;( Leek alsof ze nog niet klaar waren met dreggen en vrij abrupt overgingen tot leegpompen als je de updates volgt. Vreselijk, echt vreselijk voor de nabestaanden. Wat een hel moet dit voor hen zijn..

EscamillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:23

Dit staat op RTV Utrecht:
DONDERDAG 5 OKTOBER
- De vijver is 'gedregd'. Waarschijnlijk zonder resultaat, want rond 23.00 uur wordt het onderzoek weer hervat. Mogelijk gaat de brandweer de vijver zelfs helemaal leegpompen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:24

xLiez schreef:
Ik denk dat ze wel een goede reden hebben om de vijver leeg te pompen. De dreggers hebben misschien dan toch iets opgemerkt.

Ze kunnen natuurlijk ook op zoek gaan naar sporen. Of haar mobiel.

Ja klopt inderdaad dat bedacht ik me nu ook toen jullie het zeiden. Dan laten ze niet nu nog pompen en weet ik veel komen.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:26

Politie deelt net dat het onderzoek wordt voortgezet.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:27

Dat leegpompen kan ook zijn om eventueel bewijs materiaal te verzamelen. Ik denk dat de duikers haar anders wel tegen waren gekomen. Wellicht ligt er nog meer in het water wat een aanwijzing kan zijn.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:29

Wat ik me dus afvraag he.. En vat dit alstjeblieft niet verkeerd op want ik vind het echt afschuwelijk wat er is gebeurd en mijn hart huilt voor een meisje dat ik niet ken.

Maar ooit las ik ergens dat lichamen na x uren/dagen weer boven komen drijven..? Zou ze dan in de afgelopen dagen niet al gevonden moeten zijn? Of zit ik verkeerd..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:31

Liesje1611 schreef:
Wat ik me dus afvraag he.. En vat dit alstjeblieft niet verkeerd op want ik vind het echt afschuwelijk wat er is gebeurd en mijn hart huilt voor een meisje dat ik niet ken.

Maar ooit las ik ergens dat lichamen na x uren/dagen weer boven komen drijven..? Zou ze dan in de afgelopen dagen niet al gevonden moeten zijn? Of zit ik verkeerd..

Dat bedacht ik mij net ook. Dat was ook met die journalist uit Zweden zo. Door gassen die vrij komen meende ik. Tenzij er zware voorwerpen zijn vast gebonden oid.

Ik ken het gebied niet maar kwamen er bij de vijfer veel mensen?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:32

Dat denk ik ook n0a. Honden ruiken mensen/lijken ook als ze in de boot meevaren dus voor een mens hoef je het niet leeg te pompen. Ik denk eerder aan ander (kleiner?) Bewijs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:34

Soms lukt het me heel even, een paar seconden maar, om me voor te stellen hoe de familie van zo iemand zich nu moet voelen. Dan schrik ik zo van dat gevoel dat ik daarbij krijg, dat ik het heel snel weer heel ver wegstop. Het idee dat die mensen dat niet kunnen omdat het écht zo is, doet me zoveel verdriet.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:36

HorseTimeXL schreef:
Liesje1611 schreef:

Dat bedacht ik mij net ook. Dat was ook met die journalist uit Zweden zo. Door gassen die vrij komen meende ik. Tenzij er zware voorwerpen zijn vast gebonden oid.

Ik ken het gebied niet maar kwamen er bij de vijfer veel mensen?

De vijver ligt niet op een afgelegen plek oid. Ik ken het. En met de zoektochten in dat gebied en mensen die er voorbij kwamen, wellicht hondenbezitters.. dan kan ik me niet voorstellen dat dat niet zou opvallen

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:36

Resistance schreef:
Soms lukt het me heel even, een paar seconden maar, om me voor te stellen hoe de familie van zo iemand zich nu moet voelen. Dan schrik ik zo van dat gevoel dat ik daarbij krijg, dat ik het heel snel weer heel ver wegstop. Het idee dat die mensen dat niet kunnen omdat het écht zo is, doet me zoveel verdriet.

Heel mooi omschreven. Vreselijk.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:37

vibabu schreef:
Dat denk ik ook n0a. Honden ruiken mensen/lijken ook als ze in de boot meevaren dus voor een mens hoef je het niet leeg te pompen. Ik denk eerder aan ander (kleiner?) Bewijs?

Niet iedere hond ( ook niet die van de politie) zijn dusdanig getraind dat ze het kunnen..

Overigens kan het ook even duren voor een lichaam boven komt drijven.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:38

Nee, maar het dregteam heeft wel die juiste honden ;)

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:39

De Telegraaf stelt dat de gevonden jas van Anne is en dat er behalve de fiets ook een sieraad is gevonden. Ergens blijf je hopen op een goede afloop....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:39

Utixo schreef:
Maar het lijkt mij dat ze niet gaan pompen als ze niets verwachten...

Daar ben ik ook bang voor. Ze gaan niet voor niets 's nachts een vijver leeg pompen. Dan zijn er sterke aanwijzingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:41

Jacimatho schreef:
De Telegraaf stelt dat de gevonden jas van Anne is en dat er behalve de fiets ook een sieraad is gevonden. Ergens blijf je hopen op een goede afloop....

Dat zou ik nog even met een korreltje zout nemen tot het bevestigd wordt door de politie. De Telegraaf heeft er de laatste tijd nogal een naar handje van om een beetje vooruit te lopen op de zaken in de hoop dat ze daarmee een scoop te pakken hebben, erg vervelend. Simpel gezegd is het inderdaad logisch om er vanuit te gaan dat de gevonden jas inderdaad van haar is, de fiets ook en ze gaan niet midden in de nacht een vijver leegpompen omdat er niets aan de hand is. Er zal dus iets gevonden zijn. Maar dat kan je niet presenteren als feiten tot er woord van de politie is.

Silenna

Resistance schreef:

Ik begrijp je zo goed, dit heb ik ook.. Even kort de verbeelding van hoe het zou zijn als het míjn lieve vriend zou zijn die ineens weg is. Een week later zn fiets gevonden. Echt afschuwelijk, dat gevoel komt veels te dichtbij en is nog geen fractie van wat de familie en vrienden van Anne nu moeten meemaken.

Ik ben zelf een meisje van 21 (godzijdank met een auto) en hier lig ik in bed, me bedenkend hoe afgrijselijk die laatste momenten voor Anne moeten zijn geweest (want hoop op een goede afloop.. ik kan het me niet voorstellen). Wist ze wat er gebeurde? Had ze door dat het foute boel was? Ik ken haar niet maar ik lig wakker naar t plafond te staren en mijn hart huilt voor zo'n jong meiske.

Lillian__

Volg het ook al een hele tijd. Ben vaak zat op de betreffende plek geweest. Nogsteeds stiekeme hoop dat Anne levend word aangetroffen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:43

Het kan ook zijn dat ze gaan pompen, net omdat ze nog niets gevonden hebben en niets willen missen.
Het is een zaak die veel aandacht trekt. Ik denk niet dat de politie erop zit te wachten om achteraf mogelijke nalatigheid verweten te worden...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:46

Als haar lichaam was gevonden dan hadden ze haar allang uit het water gehaald. Dan ga je niet eerst de hele vijver droog leggen toch? Ik lees op Twitter ook over een leegstaan huis in de buurt en een oude bunker in de buurt. Je weet het niet..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:47

Nee, ik geloof niet dat de politie om middernacht een vijver laat leegpompen zodat er niet met het vingertje naar hun gewezen kan worden. Daar zullen ze wel boven staan.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:49

Neem aan dat er idd wel reden is om die vijver leeg te pompen. Lijkt me dat ze dat gebied toch al niet onbeheerd achter gaan laten als er reden is om aan te nemen dat er mogelijk nog wat te vinden valt, kan je net zo goed doorwerken zolang het nog gaat.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:53

Leegpompen van de vijver gaat minimaal 4 uur duren dus ik ga slapen. Gemixte gevoelens over wat ik morgenochtend te lezen krijg..

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:54

Best dat ze nu pompen toch? Dan kunnen ze morgenvroeg bij daglicht alles goed bekijken.
Ik vind het geen gek tijdstip....