Memories schreef:Ik moet zeggen dat ik wel een beetje verdrietig wordt van reacties als 'die mensen moeten maar lekker in therapie' best verdrietig word. Dat is echt gewoon mega kwetsend en nergens voor nodig.![]()
Ik ben geboren als vrouw en voel me 100% vrouw maar heb er geen enkele moeite mee als termen veranderd worden zodat meer mensen zich er prettig bij voelen. Maar misschien kijk ik er ook anders naar omdat ik ook mensen die niet in 'de hokjes' passen in mijn omgeving heb.
Van mij mag het allemaal wel wat neutraler hoor. Verbaas me er nog altijd over dat er onderscheid moet worden gemaakt in mannen- en vrouwenscheermessen (die natuurlijk ook altijd roze, in een achterlijk designtje en veel slechter zijn dan die van de mannen) En toen ik nog bij de McDonald's werkte vroeg ik ook nooit of men een 'meisjes' of 'jongetjes' speeltje wilde, maar of ze speeltje 1 of speeltje 2 wilden. Kreeg daar echt ontelbaar veel fijne reacties op.
Natuurlijk heb je er mensen tussen zitten die overdreven zeiken maar die vind je overal, niet alleen rondom het genderneutraliteit issue en ook niet alleen maar aan 1 kant van het issue. En natuurlijk vind ik ook dat er wel een grens aan zit. Gender hoeft wat mij betreft ook niet uit het paspoort te verdwijnen bijvoorbeeld, maar wordt het veranderd in 'biologisch gender' of komt er een extra optie bij voor mensen die zich geen M/V voelen maakt het mij geen drol uit.
Ik vind mannentoiletten vaak schoner dan die van de dames
Ik kan me hier helemaal in vinden